[BC3] Welke Mobo A7V133 of A7A 266 ?

Pagina: 1
Acties:

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 09:31
Hallo,

Kort vraagje welke van de twee raden jullie aan met een Thunderbird 1200 (266 FSB)

Ze hebben allebei 4x IDE UDMA 100,

Welke is het beste, Ik weet het niet meer :(

Bedankt.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:09
De eerste, die heeft nog traditioneel geheugen en dat is nog steeds goedkoper!

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 19:47 schreef sideburn het volgende:
Hallo,

Kort vraagje welke van de twee raden jullie aan met een Thunderbird 1200 (266 FSB)

Ze hebben allebei 4x IDE UDMA 100,

Welke is het beste, Ik weet het niet meer :(

Bedankt.
A7V133 100% zeker en als je toch DDR ram wil koop de A7M266

• sideburn948
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08 09:31
De A7A-266 heeft ook nog Sdram geheugen volgens mij ?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Idd... De A7AliBaba heeft 2 DIMM en 3 DDR banken (nee, geen rente :) )

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
A7V zou ik zeggen. Waarom? Ondanks dat de A7A met DDR-DRAM uitgerust kan worden is ''ie nagenoeg niks sneller. Dus kun je beter de A7V nemen en daar lekker goedkoop veel PC133 ram in proppen. Daarenboven is de KT133A chipset wat langer op de markt, en dus wat ''volwassener''.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb dezelfde keuze gemaakt, eerst een A7M266 gehad, maar direct teruggebracht. Waarom ?

-Er zit geen Promise Ultra100/FastTrak100 op.
-Multiplier is (bij A7M266 althans) niet vrij in te stellen.
-KT133A loopt even snel (behalve in membenches, scheelt het rond de 10 %, maar overclocked kom je aardig in de buurt)
-A7V133 (ik heb rev 1.05)is ondertussen wel volwassen, DDR moet nog hoop aan gebeuren.

A7V133 is gewoon (zoals bijna alle Asus bordjes) een heerlijk bordje met veel OC mogelijkheden.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

die a7a266 in iedergeval niet das een mobo met ali kabap chipset pak dan de a7m266

Verwijderd

Yep.

Freerider, klopt het als ik rondloop met het idee dat zowel Ali Magik chipset als de KT266 slecht te OC''en zijn door de DDR geheugenbus..?

(Ik heb die indruk gekregen. Maar of het nou klopt..??)
8-)

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zondag 27 mei 2001 09:35 schreef Hooi het volgende:
Yep.

Freerider, klopt het als ik rondloop met het idee dat zowel Ali Magik chipset als de KT266 slecht te OC''en zijn door de DDR geheugenbus..?

8-)
Hmm dat zou ik ook niet echt weten eigenlijk, heb alleen een A7M266 in m''n hoeven gehad en daarbij kon de multiplier niet eens vrij gekozen worden.. dus ik heb met die plank eigenlijk niet gespeeld, was voor mij al met al een grote BUMMER (ook geen extra ATA100)... maar ik denk dat je ''m wel ver kan krijgen, als je de goede geheugenmodules er in stopt. DDR heeft er niet echt veel mee te doen MI.
* FreeRider komt Hooi echt overal tegen :D

Concrete Loop Watercooling

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Op zondag 27 mei 2001 09:35 schreef Hooi het volgende:
Yep.

8-)
Neuh, dat klopt niet helemaal. Sterker nog: dat is onzin. In het geval van de AMD 760 en VIA KT266 chipset kan ik zelf getuigen: met beiden krijg ik een Athlon 1333MHz op 1555MHz (in het geval van de A7M266 kom ik door het ontbreken van multipliers niet hoger dan 1530 (153*10)).

Om op de vraag van de topicstarter terug te komen: koop de A7A266 maar niet. Die ALi chipset biedt haast geen voordeel boven de KT133A en is in sommige gevallen zelfs langzamer. Als je per se DDR voor je Athlon wilt hebben, kijk dan naar een AMD 760 mobo.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• art2d2
  • Laatst online: 26-01-2025

art2d2

art2d2

Goededag ik ben een bezitter van een a7a266 met een athlon 1200 en 256mb ddr crucial en die loopt keurig op 150mhzfsb dus dat zit wel snor en de de sisoft cijfers worden elke keer beter bij een update van bios of drivers, ik vind het een heerlijk stabiel bordje en die multiplier kan je binnen kort ook veranderen zonder te solderen :) bios update>:)

mvgr

http://www.art2d2.nl

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hiero een A7V133, dit bordje heb ik nu een paar dagen en ik ga nu ook voor het eerst ervaring opdoen met een AMD systeem, altijd Intel gehad. Tot nog toe geen enkel probleem gehad, lekker stabiel en snel. Enige wat me wel opvalt is dat mijn cpu erg warm wordt..... SuperOrb koeler :r zo rond de 55 graden full load, heb al een andere koeler bestelt.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 17:32 schreef FreeRider het volgende:

[..]

... maar ik denk dat je ''m wel ver kan krijgen, als je de goede geheugenmodules er in stopt. DDR heeft er niet echt veel mee te doen MI.
* FreeRider komt Hooi echt overal tegen :D
Euw.. Ok, mot dus best kunnen ;)

(Hooi komt echt overal op de koffie :D )

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 20:38 schreef BeyondHorizon het volgende:
Hiero een A7V133, dit bordje heb ik nu een paar dagen en ik ga nu ook voor het eerst ervaring opdoen met een AMD systeem, altijd Intel gehad. Tot nog toe geen enkel probleem gehad, lekker stabiel en snel. Enige wat me wel opvalt is dat mijn cpu erg warm wordt..... SuperOrb koeler :r zo rond de 55 graden full load, heb al een andere koeler bestelt.
Ligt aan de koeler, draai zelf koeler :) Superorb = niet super :(

Zou uit geheugenperspectief eerder 256MB PC133 nemen dan 128MB DDR, Vooral dat het bord volwassener is, is een belangrijk punt...

Ik wil dit bord voor geen goud tegen een andere inwisselen!
Pagina: 1