Toon posts:

[BC3] Kt7a Raid en AXIA tbrid loopt vast??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb sind gister trotse eigenaar van een abit kt7a raid en een 1gig axia t-bird..
Alles draait prima (dus dit probleem ligt niet bij koeling, want het is op 10x100 ook :( ), op een ding na:

Heel vaak loopt ie vast als er veel met data gespeeld word (heb ik het gevoel), dus b.v. bij alle chkdsk''s onder win2k hang m''n pc. Nu heb ik iets gehoord over datacorruption en sb-live! (heb ik), dus ikke patch downloaden, heb die al geinstalled. Maar nog steeds hetzelfde probleem.

Ik heb al m''n schijven (2x imb 30gig) aan de highpoint hangen en cd-rom''s aan scsi.

iemand enig idee?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die fix werkt niet. Dus het kan nog steeds die bug zijn. BIOS update misschien?

Verwijderd

ZT bios er in flashen......daar is die datacorruption bug in opgelost.

Verwijderd

Compleet mee eens, ZT loopt als een trein bij mij, rete stabiel en goed.

Verwijderd

Die highpointcontroller is ook niet altijd fris, ik ken echt heel veel mensen die er problemen mee hebben.

Verwijderd

Op zondag 27 mei 2001 00:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Die highpointcontroller is ook niet altijd fris, ik ken echt heel veel mensen die er problemen mee hebben.
Heb in het begin ook de nodige probs gehad, maar eens je weet hoe die op te lossen gaat alles prima ... ben er zéér tevreden van en m''n disk performance met 2 x 20 Gb 7200 rpm maxtor is 189% die van een IBM 30 Gb 7200 rpm (gemeten met HD tach)

Ik draai ook de ZT BIOS en die loopt heel lekker :)

JC

Verwijderd

Bij mij had de officieele ZT veel probs met het sharen van IRQ''s (ja, soundblaster tikt en kraakt ineens tijdens HD-access, voorheen nooit last van gehad) dus ik heb de ZT-Beta maar weer teruggezet...

Maar eh, even terug naar de thread: probeer eens iets te veranderen aan de IRQ-sharing (kaarten een slotje verzetten ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de reacties, probleem is opgelost :)

Nu lekker strak op 1.4Ghz :)~
Pagina: 1