De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Ik denk dat ongeveer 50° met goede cooler normaal is,
anders check je het ff op www.amd.com
Een TB 1,330 verbruikt op 1,80 volt 73,6 watt en daar komt nogal wat warmte van af..
Andere/betere cooler is dus wel aan te raden ALS je nog geen coolpasta gebruikt heb, want ik heb gezien dat het verschil van een superorb met en zonder koelpasta 9 graden is. en dat vind ik een hoop!
Verwijderd
Mijn ervaringen (gebaseerd op 4 procs die ik onder ogen heb kunnen krijgen) zijn dat met een Taisol koeler (stuk beter dan een superorb, helaas) de idle temp zo rond de 45C (met kast dicht) uitkomen. Full load komen ze dan rond de 60 uit...Boven de 60 zal ik als kritiek zien, maar das mijn persoonlijke mening...:)
Rare is dat 1Ghz op 1333 Axia''s op een doorgaans lagere temp uitkomen dan de "echte" 1333''s
Oftwel: Er is waarschijnlijk nix mis met je proc...alleen wel met de koeling
Er bestaat echt wel betere koeling, ook vor dezelfde prijs, als je het in een compleet systeem hebt gekocht is dit dus zaak voor de leverancier hier betere koeling op te zetten...
Verwijderd
Die koeler die jij gebruikt, is echt totaal ongeschikt voor deze proc, 60 graden is gewoon veel te warm. Gebruik koelpasta zoals artic silver, en koop een echte koeler, en niet van die speelgoed koelertjes die er mooi uitzien
Koop een globalwin wbk38 bij OC shop, of een swiftech, dit zijn goede koelers. Je kan deze echt vet gebruiken voor oc''en. Die van mij loopt op 43 graden op 1470 Mhz. Dat is gewoon vet cool.
Zet ook wat kastkoelers in je bak, een onder voorin die lucht naar binnen blaast, en een achter boven die lucht naar buiten blaast. Zo krijg je een goede luchttoevoer in je bak.
Die van mij zit nu stressed tegen de 100 graden aan. Maar dit moet je denk ik met een korreltje zout nemen, als ik hem op 1,75V heb lopen dan haalt hij zelfs de 114 graden. Hij is zeer stabiel, dus ik denk niet dat dit de echte temperatuur is.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
`k Ga zodra er een winkel open is dan toch maar een betere koeler halen. Heb nu CPUcool er maar opgegooid voor de tussentijd, brengt hem terug naar een graadje of 32, maar performance wel naar de kl#te natuurlijk zo...
Verwijderd
JC
Verwijderd
gewoon proberen.Op zondag 27 mei 2001 17:39 schreef BOMBER het volgende:
en een vraagje op welke voltage moet ik mijn 1 gigje zetten hij staat nu op 1.75. En ide temp is 55 gradener zit een koolermastertje op.
steeds lager tot je PC niet stabiel meer is dan weer iets omhoog.
als je een recente 1 GHz hebt kan je wel tot 1.40-1.45V waarschijnlijk ... anders 1.55-1.6 schat ik
JC
Echter heb ik gemerkt dat de patch voor de data corruption bug ook de temp aardig omhoog schroeft.
Nu heb ik de core voltage op 1,7 staan geloof ik, en de IO op 3,3.
Maar welke kan je het beste verlagen om een temperatuurs verlaging te krijgen?
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Nu heb ik een 120mm fin erin gezet (boven mijn voeding) en opeens is de boel continue 54 graden (met uitschieters naar max 62). Scheelt nogal wat dus.
De pest is alleen dat dat finnetje ruim 46 decibel maakt, wordt je dus niet vrolijk van. Dus maar weer nieuwe finnetjes besteld ergens in america van nog geen 32 db.
Whoehaaaaaah