[BC3] A7V 12V output WEG?!

Pagina: 1
Acties:

• Anand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:13

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Ehhm tja, ik sluit dus mijn nieuwe casefan aan, netjes op een van de vier 12V outputs op mijn Asus A7V. Alles werkt prima en ik zit netjes in Windows(OK bijna alles werkt prima :) ).

Plotseling hoor ik de ambient noise in mijn kamer afnemen. H-Monitor meent vlak daarna mijn CPU temp op te zien lopen. Ik sluit de boel af, maak het beest open, start weer op en zie tot mijn verbazing dat de nieuwe casefan, twee andere casefans en de CPU fan allemaal stilstaan. Allemaal aangesloten op 12V outputs op het moederbord.

Ik krijg met geen enkele poging GEEN van de vier outputs nog aan de praat. Inmiddels heb ik via een molex-verloopstuk mijn CPU fan weer aan het werk, maarehhh ik ben toch wel benieuwd hoe ik weer terug kan naar de oude situatie.

Is er een andere manier, buiten aanspraak doen op de garantie? Ik heb zo snel nog geen zekering gevonden op het moederbord en ook geen BIOS-optie of jumper setting. Ik moet de 12V-beesten toch weer gewoon aan de praat kunnen krijgen?

==========TYPO===========

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Wellicht kan je uitsluiten waar het aan ligt met een andere voeding ?

Concrete Loop Watercooling

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Waarom zou het aan mijn voeding liggen? Alle andere outputs (Direkt uit de voeding en alle andere functies van mijn moederbord) werken nog.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
dit zou zeer triestig zijn idien het geval, maar de winkel waar ik mijn delta''s koop zei:
nooit veel fans aansluiten op je mobo want:
die trekken redelijk wat vermogen (zeker die delta''s) en dan kan de leiding DOORBRANDEN, wat bij jou dus hopelijk niet gebeurd is
btw, die winkel levert alle delta''s met een standaard 4 pins connector voor rechtstreekse aansluiting op de voeding = stuk veiliger, want als de voeding het begeeft is je computer meestal ook uit :)

• Anand

Anand

Thank you, come again!

Topicstarter
Merkwaardig, de outputs worden in de manual aangegeven als:

CHA_FAN
PWR_FAN
CPU_FAN
F_FAN

Lijkt me toch expliciet bedoeld voor fans? Ik heb geen Delta fans maar wel in totaal 6 drives, 6 fans van 12V, 1 cpufan, 1 chipsetfan en 1 display van 5V op een 300W voeding. (Specs hieronder beetje verouderd) Ik had niet veel keuze, ik had al mijn molex-outputs al opgesplitst.

Mij was in elk geval niets bekend over zo min mogelijk fans op het moederbord, maar de handleiding geeft eigenlijk aan dat er niets te vrezen is.

Ik begrijp dat er een soort beveiliging is gemaakt, zodanig dat het moederbord nog werkt indien de outputs na overbelasting/kortsluiting (JUMPERS!) defect zijn geraakt.

Ik zal maar z.s.m. mijn moederbord naar de winkel brengen en hopen dat dit allemaal binnen de garantie valt. Het bord is gelukkig pas vier maanden oud.

Verwijderd

Dat had je allemaal via de fan headers van het moederbord lopen ??
Dan is het echt niet vreemd dat er wat baantjes in het bord zijn doorgebrand.
En echt IN het bord, de baantjes lopen in meerdere lagen. 4 laags is vrij normaal.

Als ze het door hebben is het dus geen garantie nee...
;)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Is dus duidelijk dat die baantjes weggefikt zijn en niks mis is met de voeding.
Garantie... Kun je dus proberen om met een onnozel gezicht bij de dealer aan te kloppen en zeggen dat het niet werkt.
Is in ieder geval niet zelf simpel te repareren.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1