[BC3] Celly opklokken

Pagina: 1
Acties:

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Zou het mogelijk zijn dat de cache de beperkende factor is bij het overclocken van een celly? (omdat deze op de corespeed loopt)

MAW: zou ie (kwa mhz''en) sneller kunnen als de l2 cache uitstaat? Waarschijnlijk loopt het zaakje langzamer zonder l2 cache, maar het staat zo leuk 566@1133 :)

Verwijderd

De search gebruiken zou ook geen overbodige luxe zijn.

En trouwens: waarom probeer je het zelf niet?

Verwijderd

Maar 1 manier om erachter te komen.

Gewoon doen

• DaManiac
In de search staat daar nix over en ik heb het zelf geprobeert, maar in de setting in mijn bios over l2 cache uitzetten werkt niet! Dus ik wil weten of anderen het wel gelukt is. Dan wil ik wel eens proberen te flashen, snappie? Maar toch bedankt voor de reactie (al had ik er weinig aan :))

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Soms helpt het inderdaad om de l2 cache uit te schakkelen via het bios. De vraag is echter of de werkelijke snelheid omhoog gaat of achteruit omdat je geen l2 cache meer hebt.
Bij mijn celly 566 @ 876 mhzjes maakt het niet uit of ik de cache uit schakel.. hoger dan 876 mhztjes komt ie echt niet.

Dus gewoon proberen...

Je zegt dat je de l2 cache uitschakelen niet werkt in je bios :? Hoedat ?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
Cache uitschakelen moet je NIET doen. Zonder cache wordt je systeem traaaag. Dan zijn die extra Mhz wel leuk, maar je heb er geen reet aan. Goede koeling wil trouwens ook wel eens helpen. Hielp mijn Celly600 van 945 naar 1009 Mhz >:)

edit: Als je goede koeling heb moet je het voltage wat verhogen.. Ik draai nu 2,05 (ipv 1,7) anders is het niet helemaal stabiel.

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 16:26
Wat voor fcpga -> slot 1 converters gebruiken jullie (als je die al gebruikt).

Coïtus ergo sum

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een standaard van memo van F 19,- Werkt wel goed. Misschien met een merk slocket haal ik nog wel meer mhz tjes maar dat weet ik niet, vind het zo ook wel goed :)

Greetz

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Op zaterdag 26 mei 2001 00:50 schreef Chilly_Willy het volgende:
Wat voor fcpga -> slot 1 converters gebruiken jullie (als je die al gebruikt).
MSI 6905 Master ofzoiets, schijnt een van de beste te zijn. Met een noname convertor haalde ik de 850 niet met m''n 566 celly, maar met dit ding wel...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
zie mijn mijn naam, heb met een soltek slo2-a ++ slotket, kun je in stapjers van 0,5 volt van 1,3 tot 3,5 volt instellen

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Ik gebruik een Asus converter en de cache uitzetten helpt geen fuck fraait alles veel te langzaam :Z
krijg mijn cellie 566@878 1,9V ook niet hoger post wel op 953 maar dan loopt ie vast :( ligt aan de cooling heb zo''''n Spire Orb zijn wel leuk die dingen maar voor et Die-Hard oc''en hebbie er nie zoveel aan ;(

• DaManiac
Ik heb ook maar een golden Orbje hoor en bij mij draait alles lekker (566@952 dus) kijk maar naar mijn sig. Met een Asus convertortje (s370-133)

• DaManiac
OK, Ikke dus ff bios geflashed naar 13.7 maar ik kan nog steeds geen l2 cache uitzetten. l1 cache wel maar dan schiet het helemaal niet meer op. Ik kan het wel uitzetten in de bios, maar dan zegt cpu-z dat het nog steeds aanstaat!
Pagina: 1