Toon posts:

[BC3] Chaintech 7aja geeft temp verkeerd aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijd je een Chaintech 7 aja.
In de bios heb ik de mogelijkheid om de Temp van Proc en Mobo te zien. BIj het installeren stond proc op 35C en mobo op 24C
Maar na het OC''en naar 900@1,75v stond tie nog steeds op +/- 35C :?. En ik kreeg m''n duron maar niet hoger. Nou had ik mobomonitor geinstalleerd en die gaf 3 sensors aan, en ineens had ik de waardes 53C, 35C en 24C. Nou is volgens mij 53C m''n proc, 35C m''n Mobo en 24C m''n case. Dit lijken me toch wat realistische waardes. Iemand ook ervaring mee? Of is dit weer gewoon een bug?

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee hoor ik denk dat je daar goed de fout mee ingaat.

Je Duron 600 wordt hiet zo heel warm, ook al heb je em wat over geclocked. De 1.75 Vc is ook niet schokend.

Ga dr maar van uit dat je gewoon CPU 35 graden is...

Een goede vriend van me heeft ook een Duron 600@900 1.8Vc en die wordt (zonder grotere fan oid --> MA324-15B30) ook maar 38C graden.

edit:
Mijn eigen Duron 800 is ook meestal rond de 10-12 graden warmer als de case-temp

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
tja, of hebben jullie last van het zelfde probleem :?

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 17:08 schreef gilseboer het volgende:
tja, of hebben jullie last van het zelfde probleem :?
Dacht et niet want ik heb een Epox 8KTA3+, en hij had een 7AJA en nu een 8KTA3.

Je CPU temp klopt dus wel :)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
waarom krijg ik heb de 1ghz niet overgeschopt, en als ik hem beter koel kan ik volgens mij verder kome, want als ik m''n pc koud opstart kan ik hem wel op 1ghz in win2k laten komen, maar alssie een tijdje aanstaat (=warmer) dan komt tie zo ver niet.