De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Neem lekker die tb 1333. Heeft hij zelf een 1333 of "heeft hij gehoord van via via via dat...". Heb bij een kennis een 1333 erin geplant en nog geen enkel probleem is er geweest.
Hij heeft geen 1333 nee, volgens hem stond het zelf op Tweakers.net maar daar kan ik het zo 1,2,3 niet vinden.Op vrijdag 25 mei 2001 19:35 schreef fredkroket het volgende:
Orb heb ik zelf > veel lawaar, maar met goede kast eromheen valt het mee
Neem lekker die tb 1333. Heeft hij zelf een 1333 of "heeft hij gehoord van via via via dat...". Heb bij een kennis een 1333 erin geplant en nog geen enkel probleem is er geweest.
Kun je door de herrie van een SuperORB heen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Mzzl
That''s what i needed
Hmmm die NoiseControl Silverado is SUPER!!! Alleen ben ik niet van plan (minimaal) ? 156,- neer te tellen voor een koeler...
Das nou net mijn probleem.. Maar hij koelt super en is stil... dus misschien neem ik hem toch maar welOp vrijdag 25 mei 2001 19:47 schreef drYddi het volgende:
[..]
That''s what i needed
Hmmm die NoiseControl Silverado is SUPER!!! Alleen ben ik niet van plan (minimaal) ? 156,- neer te tellen voor een koeler...
Verwijderd
Als je echt geweld wilt, neem dan inderdaad een (erg) dure koeler...
Het is niet meer zo dat je voor een geeltje klaar bent met koeling van een 1333 nee, maar zou altijd een 1333 nemen boven een 1300, zeker als je niet van plan bent om multiplier etc te veranderen... (266Mhz FSB scheelt enorm met 200Mhz FSB)
En alles wat eindigt op ...orb is klote. neem dan nog liever een Coolermastertje van 55,= (DP5-6H11 of zo)
Concrete Loop Watercooling
Nou naar 1500 wil ik hem toch wel hebben d8 ik zo...Op zaterdag 26 mei 2001 00:35 schreef werty het volgende:
Kijk es naar een taisol...Naar mijn ervaringen koelen deze een stuk beter dan de "Super"orb...Ook iets van fl.65 pieken, dus redelijk dezelfde prijs....En veeeeel stiller (komen net boven een Enermax voeding uit...)
Als je echt geweld wilt, neem dan inderdaad een (erg) dure koeler...
Het is niet meer zo dat je voor een geeltje klaar bent met koeling van een 1333 nee, maar zou altijd een 1333 nemen boven een 1300, zeker als je niet van plan bent om multiplier etc te veranderen... (266Mhz FSB scheelt enorm met 200Mhz FSB)
Waarom=ORB klote?Op zaterdag 26 mei 2001 00:47 schreef FreeRider het volgende:
Tot zover zijn er geen problemen bekend met de Tbird 1333, er is wel een gerucht de wereld in geholpen dat ze naar 1.8 v gaan ipv 1.75, maar dit is nooit officieel door AMD bevestigd...
En alles wat eindigt op ...orb is klote. neem dan nog liever een Coolermastertje van 55,= (DP5-6H11 of zo)
Er zijn nogal veel mensen die zeggen dat een Orb vrij snel je core vern**ktOp zaterdag 26 mei 2001 12:45 schreef drYddi het volgende:
[..]
Waarom=ORB klote?
Daarom vind ik het een klote ding..
* Pollewob gaat lekker zelf een goede koeler maken met een mooi 92 mm fan
wat doe je eraan?
De Orb koelt niet het beste. Maar kan een 1.333 GHz koel genoeg houden. Voor overklokken is het misschien een ander verhaal maar hier heb ik geen ervaring mee. Ik heb ergens gelezen dat de nieuwste Coolermaster ook een goede koop is. Alleen die is er ERG moeilijk op te zetten.
-overdrukt, dus later een 1333 van gemaakt.
-warm.
punt 1: geen probleem, weinig kans dat bij de jouwe ook is, en anders ruil je hem gewoon om.
punt 2: Dit is bij alle amd''s hoe meer Mhz hoe hoger meestal. Dus je moet geoon goed koelen, maar da''s altijd.
Beide hebben in het nieuws gestaan.
Geen probleem om de 1333 te nemen hoor. Bezuinig echter niet op een koeler, en een goede koeler maakt meestal toch wat herrie, Super orb ook, en is moeilijk te bevestigen.
Als hij koel blijft kun je hem op 7 volt laten draaien, dan word hij warmer, maar ook stiller, de fan draait dan minder hard.
(Neolec Freezer II)

Er op zet, word hij 2 Graden warmer, en die Neolec is een ''el cheapo koeler van 25 piek.
Vette NO-GO lijkt me
Heb nu die neolec er op zitten en hij word net zo warm als met die super orb. Die neolec is zelfs nog stiller dan die DP5-6H51 van Coolermaster.
Succes
Volgens Euro PC is deze tot 1,2 GHZ... Zelf wil ik alleen het koelblok ervan hebben (want dat is lekker groot) en dan zet ik er een 80 of 92 mm fan op... geeft ook veel geluid, maar minder dan dat van die Superorb en koelt nog beter ookOp zondag 27 mei 2001 11:42 schreef slain2000 het volgende:
Master Cooler DP5 6H51
Maar wat ik wilde vragen.. als ik nou een TB 1333 bestel samen met zo''n 1,2 GHz koeler (die ik dus gelijk verbouw) krijg ik dan gezeik met garantie of valt dat wel mee?
Over de koeler ga ik nog even verder...
Iemand ervaringen met ICEBERG koelers?
Verwijderd
kijk naar coolermaster / taisol voor betaalbare en goede kolers, kijk naar Swiftech / silverado als je minder geeft om je banksaldo...
Silverado = het stilst
Swiftech MC462 = het bruutst (en dat zeg ik niet omdat ik hem heb
Hier een test met een monster Delta er op (voor de gein, op dezelfde site vindt je ook een normale review):
http://www.chillblast.com/reviews/delta.htm