[BC3] Problemen AMD1333? en Lawaai SuperORB?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens een kameraad van me zijn er problemen bekend met de AMD 1333 en zou ik daarom beter een 1300 moeten nemen.
Wie heeft er wat gelezen over dergelijke problemen? En waar? URL graag.

Maakt een SuperORB Socket A veel herrie? Ik wil graag een goede koeler die niet al te veel herrie maakt en niet teveel geld kost.

Alvast bedankt voor de reacties *D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Orb heb ik zelf > veel lawaar, maar met goede kast eromheen valt het mee

Neem lekker die tb 1333. Heeft hij zelf een 1333 of "heeft hij gehoord van via via via dat...". Heb bij een kennis een 1333 erin geplant en nog geen enkel probleem is er geweest.

Verwijderd

problemen?
vertel

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 19:35 schreef fredkroket het volgende:
Orb heb ik zelf > veel lawaar, maar met goede kast eromheen valt het mee

Neem lekker die tb 1333. Heeft hij zelf een 1333 of "heeft hij gehoord van via via via dat...". Heb bij een kennis een 1333 erin geplant en nog geen enkel probleem is er geweest.
Hij heeft geen 1333 nee, volgens hem stond het zelf op Tweakers.net maar daar kan ik het zo 1,2,3 niet vinden.

Kun je door de herrie van een SuperORB heen :Z ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je wilt weten hoeveel herrie een SuperOrb maakt ivm andere coolers... kijk hier eens. Hier staat hoe goed ze koelen :) .

Zo te zien is de NoiseControl Silverado de beste keus, tenminste als je genoeg $$$ hebt :(

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 08:19

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik kan d''r doorslapen :) niet dat ik em heb maar een maat van mij en als je mijn kast een keer gewend bent slaap je overal doorheen :o :+

Mzzl

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 19:40 schreef Pollewob het volgende:
Als je wilt weten hoeveel herrie een SuperOrb maakt ivm andere coolers... kijk hier eens. Hier staat hoe goed ze koelen :) .

Zo te zien is de NoiseControl Silverado de beste keus, tenminste als je genoeg $$$ hebt :(
That''s what i needed *D

Hmmm die NoiseControl Silverado is SUPER!!! Alleen ben ik niet van plan (minimaal) ? 156,- neer te tellen voor een koeler...

• Pollewob
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 19:47 schreef drYddi het volgende:

[..]

That''s what i needed *D

Hmmm die NoiseControl Silverado is SUPER!!! Alleen ben ik niet van plan (minimaal) ? 156,- neer te tellen voor een koeler...
Das nou net mijn probleem.. Maar hij koelt super en is stil... dus misschien neem ik hem toch maar wel :)

Verwijderd

Kijk es naar een taisol...Naar mijn ervaringen koelen deze een stuk beter dan de "Super"orb...Ook iets van fl.65 pieken, dus redelijk dezelfde prijs....En veeeeel stiller (komen net boven een Enermax voeding uit...)

Als je echt geweld wilt, neem dan inderdaad een (erg) dure koeler...

Het is niet meer zo dat je voor een geeltje klaar bent met koeling van een 1333 nee, maar zou altijd een 1333 nemen boven een 1300, zeker als je niet van plan bent om multiplier etc te veranderen... (266Mhz FSB scheelt enorm met 200Mhz FSB)

• BC3 Victim
Heeft er nog iemand een goeie ingeving voordat het te laat is?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Tot zover zijn er geen problemen bekend met de Tbird 1333, er is wel een gerucht de wereld in geholpen dat ze naar 1.8 v gaan ipv 1.75, maar dit is nooit officieel door AMD bevestigd...

En alles wat eindigt op ...orb is klote. neem dan nog liever een Coolermastertje van 55,= (DP5-6H11 of zo)

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 00:35 schreef werty het volgende:
Kijk es naar een taisol...Naar mijn ervaringen koelen deze een stuk beter dan de "Super"orb...Ook iets van fl.65 pieken, dus redelijk dezelfde prijs....En veeeeel stiller (komen net boven een Enermax voeding uit...)

Als je echt geweld wilt, neem dan inderdaad een (erg) dure koeler...

Het is niet meer zo dat je voor een geeltje klaar bent met koeling van een 1333 nee, maar zou altijd een 1333 nemen boven een 1300, zeker als je niet van plan bent om multiplier etc te veranderen... (266Mhz FSB scheelt enorm met 200Mhz FSB)
Nou naar 1500 wil ik hem toch wel hebben d8 ik zo... *D

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 00:47 schreef FreeRider het volgende:
Tot zover zijn er geen problemen bekend met de Tbird 1333, er is wel een gerucht de wereld in geholpen dat ze naar 1.8 v gaan ipv 1.75, maar dit is nooit officieel door AMD bevestigd...

En alles wat eindigt op ...orb is klote. neem dan nog liever een Coolermastertje van 55,= (DP5-6H11 of zo)
Waarom=ORB klote?

• Pollewob
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 12:45 schreef drYddi het volgende:

[..]

Waarom=ORB klote?
Er zijn nogal veel mensen die zeggen dat een Orb vrij snel je core vern**kt :( , ook maakt dat ding een pokke herrie.

Daarom vind ik het een klote ding..

* Pollewob gaat lekker zelf een goede koeler maken met een mooi 92 mm fan :P

• BC3 Victim
Hmmm core verkloten... moet niet kunnen...

wat doe je eraan?

• BC3 Victim
Ik heb ook een 1.333 GHz met een Super Orb. Maakt wel wat lawaai, maar de voeding meer. Valt dus niet echt op.

De Orb koelt niet het beste. Maar kan een 1.333 GHz koel genoeg houden. Voor overklokken is het misschien een ander verhaal maar hier heb ik geen ervaring mee. Ik heb ergens gelezen dat de nieuwste Coolermaster ook een goede koop is. Alleen die is er ERG moeilijk op te zetten.

• kermi011
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2025
het orbje van een vriend van heeft na 3 maanden de geest gegeven teminste draait nog maar heel weinig toeren

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 23:12

FFF

1333 probz:
-overdrukt, dus later een 1333 van gemaakt.
-warm.

punt 1: geen probleem, weinig kans dat bij de jouwe ook is, en anders ruil je hem gewoon om.
punt 2: Dit is bij alle amd''s hoe meer Mhz hoe hoger meestal. Dus je moet geoon goed koelen, maar da''s altijd.

Beide hebben in het nieuws gestaan.

Geen probleem om de 1333 te nemen hoor. Bezuinig echter niet op een koeler, en een goede koeler maakt meestal toch wat herrie, Super orb ook, en is moeilijk te bevestigen.
Als hij koel blijft kun je hem op 7 volt laten draaien, dan word hij warmer, maar ook stiller, de fan draait dan minder hard.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb een superorb op m''n Duron 800, en ik word echt schijt ziek van dat ding, Hij maakt een takke herrie en koelt voor geen meter. Hij is nu idle 35C en als ik deze :

(Neolec Freezer II)
Afbeeldingslocatie: http://www.neolec.de/cooler/products/images/inside_freezer2.jpg

Er op zet, word hij 2 Graden warmer, en die Neolec is een ''el cheapo koeler van 25 piek.

Vette NO-GO lijkt me :r :r

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Als je er een Coolermaster DP5 6H51 van 25 piek op zet is ie stiller en koeler

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb die schijt orb er af gehaald, en verdomme weer een stukje van de core af, kankerding :( :(

Heb nu die neolec er op zitten en hij word net zo warm als met die super orb. Die neolec is zelfs nog stiller dan die DP5-6H51 van Coolermaster.

• BC3 Victim
Koop geen super Orb, hij koelt wel iets beter dan standaard koelers, maar hij maakt dubbel zo veel lawaai ! Ik zou voor een Master Cooler gaan DP5 6H51 , dan wordt je cpu bij normaal gebruik 52 C en bij full load ongeveer 59 a 60 C dat mag want onder de 65 C is er niets aan de hand. Je zou ook kunnen gaan voor de fop 32-1 maakt iets minder lawaai dan super orb, maar koelt net zo goed ! Trouwens zorg voor een redelijk airflow, als je kast onder de 30 C blijft betreffende zijn warmte is dat OK !

Succes

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
zie jij hier je 1333 probleempje bijstaan:?

http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=1333&DB=news

• Pollewob
  • Niet online
Op zondag 27 mei 2001 11:42 schreef slain2000 het volgende:
Master Cooler DP5 6H51
Volgens Euro PC is deze tot 1,2 GHZ... Zelf wil ik alleen het koelblok ervan hebben (want dat is lekker groot) en dan zet ik er een 80 of 92 mm fan op... geeft ook veel geluid, maar minder dan dat van die Superorb en koelt nog beter ook :9

Maar wat ik wilde vragen.. als ik nou een TB 1333 bestel samen met zo''n 1,2 GHz koeler (die ik dus gelijk verbouw) krijg ik dan gezeik met garantie of valt dat wel mee?

• BC3 Victim
Okay... die 1333 is gewoon besteld...

Over de koeler ga ik nog even verder...
Iemand ervaringen met ICEBERG koelers?

Verwijderd

Iceberg = core-killer :(

kijk naar coolermaster / taisol voor betaalbare en goede kolers, kijk naar Swiftech / silverado als je minder geeft om je banksaldo...

Silverado = het stilst
Swiftech MC462 = het bruutst (en dat zeg ik niet omdat ik hem heb :))

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Laat alles wat Orb heet of er op lijkt vooral zitten. En mocht je willen gaan voor een Coolermaster neem dan in ieder geval de grotere EP5-6I11 ipv die oudere DP5. Goed groot stuk aluminium met een degelijke fan die 1333+ rated is door AMD en slechts 30,-
Hier een test met een monster Delta er op (voor de gein, op dezelfde site vindt je ook een normale review):

http://www.chillblast.com/reviews/delta.htm
Pagina: 1