[BC3] Vergelijkende benches Palomino en Tbird

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/nieuws/17048

Da''s leuk. De conclusie is dat er nauwelijks verschil tussen zit en het dus maar gewoon als een extra stepping gezien kan worden.

Persoonlijk ben ik zwaar teleurgesteld....
Deze stepping zal de Tbird warmteproblemen op ~1.7 GHz tegenkomen en zal dan weer moeten wachten op de volgende stepping.

''t voegt ook niet drastisch vernieuwende dingen, dus kan ik gerust stellen dat de oorspronkelijke k7 Athlon core na 3 jaar vrijwel ongewijzigt wordt verhandeld.

* Delerium hoopt op innovatieve acties van AMD

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/990788101.gif

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Dessalnietemin wil ik wel een Palomino 1.7GHz hoor :9~

Die-hard Brexiteer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

In mijn ogen zal AMD het eerste jaar nog de snelste Processor produceren.
Wanneer AMD niet snel met een nieuw concept komen zal men snel tegen een warmte probleem aanlopen waar de P4 van Intel rustig doorfietst naar 2,5+ Ghz.

Met het nieuwe P4 concept gebaseerd op de .13 micron productie zal Intel (naar eigen zeggen) in staat zijn de 20 Ghz te halen.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

lekker pentium4 20g werkelijk prestatie 6g

geef mij dan maar een atlon met waterkoeling

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het verschil ZO klein is, ga ik er niet op wachten... dan ''maar'' een TB 1333 :9

Hoeveel duurder wordt een Athlon4 eigenlijk tov een TB op gelijke snelheid?

Verwijderd

Waarschijnlijk een paar tientjes. Het gaat nl. meer om een technische verbetering, maar nauwelijks een drastische verandering in het productie proces. Tot de 130 Nano natuurlijk. Maar dit heeft weer tot gevolg dat er meer chips uit een wafer worden gehaald, waardoor de yield beter wordt...
Pagina: 1