Ik wil morgen (26 mei) een nieuwe pc kopen. Nu is alleen de vraag welk moederbord ik het best kan kopen. Geld maakt niet uit, het moet alleen aan de volgende eisen voldoen:
- AMD Athlon moederboard (voor athlon 1200 , 266 FSB)
ik kan kiezen tussen deze chipsets:
- VIA kt133a (sd-ram); (abit kt133a)
- VIA kt266 (ddr);
- AMD 760 chipset (ddr);
- ALI chipset (ddr);
mijn voorkeur gaat uit naar een systeem met een kt266 chipset. Omdat hier volgens verschilldende mobo-fabrikanten door nieuwe rev. en bios-uopdates deze uiteindelijk sneller zou zijn als de amd-760 chipset. Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien en daarom wilde ik gewoon nog even wat adviezen vragen. Welke chip presteerd het best? en hoe ver zijn ze met die chipset revisies en welk merk mobo moet ik dan nemen? Asus, Abit of MSI ??
geef aub. serieus antwoord plz.
THX
- AMD Athlon moederboard (voor athlon 1200 , 266 FSB)
ik kan kiezen tussen deze chipsets:
- VIA kt133a (sd-ram); (abit kt133a)
- VIA kt266 (ddr);
- AMD 760 chipset (ddr);
- ALI chipset (ddr);
mijn voorkeur gaat uit naar een systeem met een kt266 chipset. Omdat hier volgens verschilldende mobo-fabrikanten door nieuwe rev. en bios-uopdates deze uiteindelijk sneller zou zijn als de amd-760 chipset. Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien en daarom wilde ik gewoon nog even wat adviezen vragen. Welke chip presteerd het best? en hoe ver zijn ze met die chipset revisies en welk merk mobo moet ik dan nemen? Asus, Abit of MSI ??
geef aub. serieus antwoord plz.
THX