Toon posts:

[BC3] Aankoop PIII 1 ghz ( Doen of niet doen)????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zal ik dit doen of niet:?

Graag jullie advies

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nooit doen ;)

* Te Duur
* Beter AMD nemen (sneller + goedkoper)

AMD Thunderbird 1333 mhz kan je nu al verkrijgen tussen de 500 en de 600 gulden...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik zie hier alweer de zoveelste flamewar aankomen.

de vraag was: p3 1 GHZ doen of niet doen?

Mijn antwoord: Ja, doen. Zeker als je al een mobo hebt die ervoor geschikt is. Zoniet, kun je ook AMD nemen, maar die heeft meer stroom nodig en heeft meer stabiliteits-issues dan intel.

Verwijderd

nodig en heeft meer stabiliteits-issues dan intel
Dit is echt de allergrootste bullshit die er is.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
Op vrijdag 25 mei 2001 11:57 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Dit is echt de allergrootste bullshit die er is.
Toch is het vaak wel zo..

Over het algemeen is een AMD systeem nog altijd wat selectiever qua hardware(videokaarten,voeding,geheugen etc)

Maar goed, nu kan iedereen weer flamen hoe geweldig AMD wel niet is ten opzichte van Intel.. Dus go ahead..

• BC3 Victim
lol :*

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:00 schreef The Fox het volgende:

[..]

Toch is het vaak wel zo..

Over het algemeen is een AMD systeem nog altijd wat selectiever qua hardware(videokaarten,voeding,geheugen etc)

Maar goed, nu kan iedereen weer flamen hoe geweldig AMD wel niet is ten opzichte van Intel.. Dus go ahead..
Geheugen kost een tientje meer voor een beter merk, elke GeForce werkt perfect, voeding moet 300 watt zijn, kost je 5 tientjes meer.
Als je er rekening mee houdt is het bullshit dat ze niet stabiel zijn.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40
En als je al die tientjes weer bij elkaar optelt, kom je weer op de prijs van een intel....woeptie..wat een verschil

Verwijderd

Maar kan een AMD in een Pentium board??
Wel natuurlijk hetzelfde socket.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Op vrijdag 25 mei 2001 12:06 schreef jordyb het volgende:
Maar kan een AMD in een Pentium board??
Wel natuurlijk hetzelfde socket.
Lachen met jou :)

\o/

• BC3 Victim
Op vrijdag 25 mei 2001 12:05 schreef XTracer het volgende:
En als je al die tientjes weer bij elkaar optelt, kom je weer op de prijs van een intel....woeptie..wat een verschil
Ja, lol met een paar tientjes.
dus niet :D

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:05 schreef XTracer het volgende:
Nou echt niet meer dus. Geheugen +10, Voeding +50, Processor (1ghz) -230, mobo +10, betere hsf +30 = -130

Nou jij weer :)

• BC3 Victim
Vage berekening Sinterklaasje 8-)

• BC3 Victim
TopicStarter: Het hangt er van af wat je ervoor betaald. Bedenk wel dat je qua type aan de max zit, er zal niet een 1.7Ghz (ofzo) PIII uitkomen, het is een ''dode lijn''.

AMD heeft wel degelijk stabiliteits-issues, alhoewel dat meer een kwestie is vd. chipset dan de CPU. Mits je het juiste mobo koopt is er ook met AMD niets mis.

• Hoyden
Toch zijn de CPU''s van AMD (ligt natuurlijk niet alleen aan de Cpu maar ook aan mobo) minder stabiel dan Intel, over het algemeen..

Daar hoor je wel meer mensen over, en ik merk het zelf ook..

Intel word lang niet zo warm als AMD, en dat vind ik toch wel een +puntje waard..

Voor de tweakers onder ons geen probleem off course, want die tweaken het systeem zo makkelijk stabiel dat er nooit vragen voorbij komen waarom het systeem nu weer traag is..

Ik denk echt dat de meeste mensen eerst naar de prijs kijken, dat vinden een heleboel het doorslaggevende punt.. Amd is wel leuk te overklokken meestal, dus dat is weer mooi meegenomen..

De laatste tijd word het natuurlijk wel beter qua stabiliet, maar speciale drivers zullen er altijd blijven (ook bij Intel)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:09 schreef TheChosen het volgende:
Vage berekening Sinterklaasje 8-)
Ok, doe ik het ff netjes :

B-Merk geheugen ipv C-Merk -- +10
300 watt ipv 235 watt ----------- +50
Abit KT7a ipv Asus CUSL2-C ---- +10
Grotere Heatsink + fan ----------- +30
Thunderbird 1 Ghz ipv. P3 1 ghz -- -230

==================================+
---------------------------------------- -130

• BC3 Victim
ah das beterz Sinterklaasje B-)

dit is een online forum *D

• Hoyden
zeik mode:

Als je in een vergelijkend AMD systeem een 300watt voeding zet, en in een Intel systeem een 235watt, dan betaal je op jaarbasis meer energie kosten, vanwege het hogere stroom verbruik van je 300 watt voeding..

Zal wel niet zo veel verschillen :+

• Hoyden
Das idd een leuke combinatie..

Prijzen van tegenwoordig zit voor de klant :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Aan zijn icon te zien weet hij genoeg van AMD af, waarom wil je dan een Intel :?

maar ik zou inderdaad ook gaan voor een 1ghz TB Axia (samen met een DFI DDR bordje en 256 DDR geheugen = 1200,- piek bij www.eynstein.nl )

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:18 schreef The Fox het volgende:
zeik mode:

Als je in een vergelijkend AMD systeem een 300watt voeding zet, en in een Intel systeem een 235watt, dan betaal je op jaarbasis meer energie kosten, vanwege het hogere stroom verbruik van je 300 watt voeding..

Zal wel niet zo veel verschillen :+
Thunderbird is per mhz weer sneller en je graast harder met }:O

Verwijderd

Topicstarter
maar nu het antwoord op mijn vraag?
DOEN of niet doen?????

heb me vakantie geld binnen >:) dus de centen maken niks uit :)

Verwijderd

Niet, je moet volgens mij toch een nieuw mobo, kan je het beter meteen goed gaan doen. Voor het geld van een p3 + mobo + geheugen koop je volgens mij een leuk thunderbird met ddr

Verwijderd

Topicstarter
heb me vakantie geld binnen >:) dus de centen maken niks uit :)
:) :) :) :) :)

En ik weet ook wel dat ik een nieuw moederbord nodig heb
zou niet echt passen he op een socket 7 |:(
Het word waarschijnlijk een ABIT BX133- raid :9~ :9~ :9~ :9~

• Hoyden
}:O |:(

Als die DDR boarden leuk stabiel zijn, is dat een leuk systeempje..

Verwijderd

sinterklaas kan jij mij uitleggen wat bij geheugen volgens jouw een A B en een C merk is :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 12:29 schreef DJSunRise het volgende:

[..]

maar ik moet geen amd want die k6-2 die ik nu heb komt me de keel uit:( :( :(
OEPS DUBBELPOST :( :( :(

Verwijderd

[..]

IK zou gaan voor een asus cusl2 want stabiele chipset doet niks onder aan intel BX
De BX is nu gewoon te oud hij is nog wel goed maar ondersteud veel dingen niet en als je raid wilt aparte promise controller kopen :)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:31 schreef victorb het volgende:
sinterklaas kan jij mij uitleggen wat bij geheugen volgens jouw een A B en een C merk is :?
C-Merk - als er bijna niets op de chipjes staat gewoon noname dus
B-Merk - als er een merk en toeganstijd opstaat
A-Merk - Als er een bekend merk (Crucial, Kingston, Samsung enz.) opstaat (meestals is de toegangstijd ook lager dan bij B-Merk.

Dat zijn mijn vuistregels, klopt nooit 100% natuurlijk, maar geheugen van onder de 100 gulden is meestal C-Merk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 12:35 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

C-Merk - als er bijna niets op de chipjes staat gewoon noname dus
B-Merk - als er een merk en toeganstijd opstaat
A-Merk - Als er een bekend merk (Crucial, Kingston, Samsung enz.) opstaat (meestals is de toegangstijd ook lager dan bij B-Merk.

Dat zijn mijn vuistregels, klopt nooit 100% natuurlijk, maar geheugen van onder de 100 gulden is meestal C-Merk.
BEETJE ERG OFFTOPIC

Verwijderd

Ik zou altijd voor A merk gaan bevalt prima en werkt altijd en dat is meestal ook cas2 wat weer iets sneller is :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 22:44
Op vrijdag 25 mei 2001 12:37 schreef DJSunRise het volgende:

[..]

BEETJE ERG OFFTOPIC
niet zo mekkeren mr Caps Lock, dit topic dat je geopend hebt is ook nogal lame...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 12:35 schreef victorb het volgende:

[..]

IK zou gaan voor een asus cusl2 want stabiele chipset doet niks onder aan intel BX
De BX is nu gewoon te oud hij is nog wel goed maar ondersteud veel dingen niet en als je raid wilt aparte promise controller kopen :)
Kun jij mij het preciese verschil uitleggen tussen de bx133 raid en de cusl2??

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:37 schreef DJSunRise het volgende:

[..]

BEETJE ERG OFFTOPIC
ja en?
Hij had het over b en c merken en ik wilde weten wat hij daar onder verstaat :)
dus niet zo blaten

• Initial G
Op vrijdag 25 mei 2001 12:38 schreef victorb het volgende:
Ik zou altijd voor A merk gaan bevalt prima en werkt altijd en dat is meestal ook cas2 wat weer iets sneller is :)
Ik heb 4 reepjes "B-merk" van M-tec die allemaal minstens 160MHz@cas2 aankunnen. En ik ken ook mensen met infineon ofzo die maar net 140MHz halen...
dus die ABC indeling kun je je **** ook mee afvegen

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:40 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

Ik heb 4 reepjes "B-merk" van M-tec die allemaal minstens 160MHz@cas2 aankunnen. En ik ken ook mensen met infineon ofzo die maar net 140MHz halen...
dus die ABC indeling kun je je **** ook mee afvegen
M.Tec is inderdaad een uitzondering, daar heb je gelijk in. M.Tec is Micron Technologies. Micron is een A-Merk, maar wordt als B-Merk verkocht. De meeste dimms zijn 6 ns. (166 Mhz)

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:39 schreef DJSunRise het volgende:

[..]

Kun jij mij het preciese verschil uitleggen tussen de bx133 raid en de cusl2??
Cusl2
i815e chipset
udma 100
agp4x (en op sommige agp pro)
7xusb
2xcnr
3xdimm
6xpci
zeer stabiel net bordje per mhz overklokken veel intestellen dingen zoals mem langzamer laten lopen dan je fsb agp divider van 1/2

BX133
BX chipset (die al buiten de specs draait)
agp2x
udma 33 + highpoint raid controller
2xusb
3 of 4x dimm :?
1 isa :?
6 pci :?
agp divider van max 2/3 je kan ook per mhz overklokken maar je chipset kan niet hoger dan 150mhz (je hele mobo draait zwaar buiten de specs)
waar een :? bij staat weet ik niet zeker en weet ook niet zeker of alles van die abit klopt maar zoek ze eens op zou ik zeggen :)

• Initial G
Op vrijdag 25 mei 2001 12:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

M.Tec is inderdaad een uitzondering, daar heb je gelijk in. M.Tec is Micron Technologies. Micron is een A-Merk, maar wordt als B-Merk verkocht. De meeste dimms zijn 6 ns. (166 Mhz)
daarom vraag ik ook altijd naar M-tec als ik ram koop. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt
maar 7 x usb bij die asus :? :? :?

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Ik heb in een webserver mtec geheugen zetten draait zeer stabiel en mijn alpha pakte ze ook.
ik was een keer bij de mycom om mem te kopen en ik had met iemand die er echt evrstand van had over memmerken en cas enz enz en hun hadden slechte ervaring met mtec geheugen 6 van de 10 repen waren kapot. dus ik heb mijn twijfeles bij mtec.

zitten 2xusb op het mobo en 2x op een bracket en nog 3x op een bracket

Verwijderd

Niet doen!!!! Je zit aan het eind van de "tech tree". Je kunt niet meer upgraden! Moet toch reden genoeg zijn?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mocht je je toch laten verleiden om een AMD te kopen: Neem een met KT133A chipset. Weet je zeker dat je strax ook nog 2GHz erin kwijt kunt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het toch doen! uiterraard met de ASUS Cusl2

beters als die lame k6-2 @ 350 die ik heb :(

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:55 schreef victorb het volgende:

[..]

Ik heb in een webserver mtec geheugen zetten draait zeer stabiel en mijn alpha pakte ze ook.
ik was een keer bij de mycom om mem te kopen en ik had met iemand die er echt evrstand van had over memmerken en cas enz enz en hun hadden slechte ervaring met mtec geheugen 6 van de 10 repen waren kapot. dus ik heb mijn twijfeles bij mtec.

zitten 2xusb op het mobo en 2x op een bracket en nog 3x op een bracket
Als je bij MyCom werkt heb je geen verstand van computers, als je verstand van computers hebt werk je niet in een computerzaak (behalve Comptechworld, Eynstein en nog een paar, die hebben wel goed personeel)

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 12:10
Op vrijdag 25 mei 2001 12:12 schreef The Fox het volgende:
Toch zijn de CPU''s van AMD (ligt natuurlijk niet alleen aan de Cpu maar ook aan mobo) minder stabiel dan Intel, over het algemeen..

Intel word lang niet zo warm als AMD, en dat vind ik toch wel een +puntje waard..
Ik denk dat AMD''s altijd een stukje warmer worden omdat ze meer ondie cache hebben dan intel cpu''s (de Xenon drake (2MB cache) geeft meer dan 150 watt warmte af)

En dat minder stabiel is natuurlijk onzin.| :( Mijn systeem loopt rockstable ) en je weet dat de via chipset gewoon een patch nodig heeft maar dat heeft niets met AMD te maken. Vergelijk het met een pIII op een via bordje.

Om maar even ontopic te blijven ;) Ik zou het niet doen, al koop je 150MHz cas2 geheugen, verder dan 1,1 GHz zie ik je niet komen, Een amd systeem is goedkoper terwijl je dan met gemak op 1,5 GHZ zit..(sinds geld niet uit maakt).

AMD is aan alle kanten beter, Dat je goed geheugen moet kopen is niet eens altijd waar, je kan een 1,33@1,53GHz eventueel gewoon op 100MHz geheugen laten lopen..

Bij intel is het pas belangrijk wat voor een geheugen je koopt omdat dat rechtstreeks in verband staat met hoever je hem kan overklokken... (FSB overklokken zuigt ;))

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

[..]

Waarom niet een asus CUSL2 is ook een heel goede mobo.Kan alleen niet meer dan 512mb aan sdram op.

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 13:38 schreef Procyon for life het volgende:

[..]

Om maar even ontopic te blijven ;) Ik zou het niet doen, al koop je 150MHz cas2 geheugen, verder dan 1,1 GHz zie ik je niet komen, Een amd systeem is goedkoper terwijl je dan met gemak op 1,5 GHZ zit..(sinds geld niet uit maakt).

AMD is aan alle kanten beter, Dat je goed geheugen moet kopen is niet eens altijd waar, je kan een 1,33@1,53GHz eventueel gewoon op 100MHz geheugen laten lopen..

Bij intel is het pas belangrijk wat voor een geheugen je koopt omdat dat rechtstreeks in verband staat met hoever je hem kan overklokken... (FSB overklokken zuigt ;))
nou het leuke is dat je op een cusl2 je mem ook trager kan laten lopen dan je fsb dus je laaste argument slaat nergens op ;)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:07
Gewoon doen :) Ik zou alleen een ander moederbord nemen: MSI i815EP Pro (eventueel met raid). Heb ik zelf ook en die is goedkoper en heeft leukere specs dan de Asus (diagnostische leds, 4x DIMM en bij de raid versie een USB netwerkkabel).

Verwijderd

INTeL = Goed
AMD = Goed en Goedkoop

Verwijderd

Als je Via 4-in-1 installeert kan er al bijna niets meer mis gaan, dat vergeten de meeste mensen.

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik ga voor de 1.33 Thunderbird. En ik ben zo intel minded als de pest maar de p3 1 Ghz is gewoon te traag en de prijs van de P4 staat me nog niet aan.

Met een AMD (en bijbehoorende hardware) moet je gewoon even goed opletten hoe je het installeert en de juiste drivers gebruiken. En DAT is voor velen die DENKEN dat ze verstand van PC''s hebben net te moeilijk.

Maar goed. De Intel en AMD zullen je allebei voldoende rekenkracht opleveren tenzij je hele zware apps draait. Dus kijk gewoon naar de prijs en of je zin hebt om wel of niet eventueel het risico wilt nemen om wat meer moeite te moeten doen met drivers.

Ik ga de gok in iedergeval nemen om een keer een AMD TB 1.33 te proberen en heb er het volste vertrouwen in.

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

Verwijderd

ik d8 zelf dat de PIII tot en met 1. 26 Ghz ging ofzo toch?

Als dat zo is wordt het upgraden denk ik een beetje moeilijk, maar je kunt hem natuurlijk wel overklokken :)

Grtz Pha

Verwijderd

als je een echt bordje wilt koop dan de TUSL-2 van asus zelfde als cusl-2 alleen nu met hogere freq. p3 support.
Pagina: 1