* Te Duur
* Beter AMD nemen (sneller + goedkoper)
AMD Thunderbird 1333 mhz kan je nu al verkrijgen tussen de 500 en de 600 gulden...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
de vraag was: p3 1 GHZ doen of niet doen?
Mijn antwoord: Ja, doen. Zeker als je al een mobo hebt die ervoor geschikt is. Zoniet, kun je ook AMD nemen, maar die heeft meer stroom nodig en heeft meer stabiliteits-issues dan intel.
Verwijderd
Dit is echt de allergrootste bullshit die er is.nodig en heeft meer stabiliteits-issues dan intel
Toch is het vaak wel zo..Op vrijdag 25 mei 2001 11:57 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Dit is echt de allergrootste bullshit die er is.
Over het algemeen is een AMD systeem nog altijd wat selectiever qua hardware(videokaarten,voeding,geheugen etc)
Maar goed, nu kan iedereen weer flamen hoe geweldig AMD wel niet is ten opzichte van Intel.. Dus go ahead..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Geheugen kost een tientje meer voor een beter merk, elke GeForce werkt perfect, voeding moet 300 watt zijn, kost je 5 tientjes meer.Op vrijdag 25 mei 2001 12:00 schreef The Fox het volgende:
[..]
Toch is het vaak wel zo..
Over het algemeen is een AMD systeem nog altijd wat selectiever qua hardware(videokaarten,voeding,geheugen etc)
Maar goed, nu kan iedereen weer flamen hoe geweldig AMD wel niet is ten opzichte van Intel.. Dus go ahead..
Als je er rekening mee houdt is het bullshit dat ze niet stabiel zijn.
Lachen met jouOp vrijdag 25 mei 2001 12:06 schreef jordyb het volgende:
Maar kan een AMD in een Pentium board??
Wel natuurlijk hetzelfde socket.
\o/
Ja, lol met een paar tientjes.Op vrijdag 25 mei 2001 12:05 schreef XTracer het volgende:
En als je al die tientjes weer bij elkaar optelt, kom je weer op de prijs van een intel....woeptie..wat een verschil
dus niet
Verwijderd
Nou echt niet meer dus. Geheugen +10, Voeding +50, Processor (1ghz) -230, mobo +10, betere hsf +30 = -130Op vrijdag 25 mei 2001 12:05 schreef XTracer het volgende:
En als je al die tientjes weer bij elkaar optelt, kom je weer op de prijs van een intel....woeptie..wat een verschil
Nou jij weer
AMD heeft wel degelijk stabiliteits-issues, alhoewel dat meer een kwestie is vd. chipset dan de CPU. Mits je het juiste mobo koopt is er ook met AMD niets mis.
Daar hoor je wel meer mensen over, en ik merk het zelf ook..
Intel word lang niet zo warm als AMD, en dat vind ik toch wel een +puntje waard..
Voor de tweakers onder ons geen probleem off course, want die tweaken het systeem zo makkelijk stabiel dat er nooit vragen voorbij komen waarom het systeem nu weer traag is..
Ik denk echt dat de meeste mensen eerst naar de prijs kijken, dat vinden een heleboel het doorslaggevende punt.. Amd is wel leuk te overklokken meestal, dus dat is weer mooi meegenomen..
De laatste tijd word het natuurlijk wel beter qua stabiliet, maar speciale drivers zullen er altijd blijven (ook bij Intel)
Verwijderd
Ok, doe ik het ff netjes :Op vrijdag 25 mei 2001 12:09 schreef TheChosen het volgende:
Vage berekening Sinterklaasje
B-Merk geheugen ipv C-Merk -- +10
300 watt ipv 235 watt ----------- +50
Abit KT7a ipv Asus CUSL2-C ---- +10
Grotere Heatsink + fan ----------- +30
Thunderbird 1 Ghz ipv. P3 1 ghz -- -230
==================================+
---------------------------------------- -130
dit is een online forum
Als je in een vergelijkend AMD systeem een 300watt voeding zet, en in een Intel systeem een 235watt, dan betaal je op jaarbasis meer energie kosten, vanwege het hogere stroom verbruik van je 300 watt voeding..
Zal wel niet zo veel verschillen
maar ik zou inderdaad ook gaan voor een 1ghz TB Axia (samen met een DFI DDR bordje en 256 DDR geheugen = 1200,- piek bij www.eynstein.nl )
Verwijderd
Thunderbird is per mhz weer sneller en je graast harder metOp vrijdag 25 mei 2001 12:18 schreef The Fox het volgende:
zeik mode:
Als je in een vergelijkend AMD systeem een 300watt voeding zet, en in een Intel systeem een 235watt, dan betaal je op jaarbasis meer energie kosten, vanwege het hogere stroom verbruik van je 300 watt voeding..
Zal wel niet zo veel verschillen
DOEN of niet doen?????
heb me vakantie geld binnen
Verwijderd
heb me vakantie geld binnendus de centen maken niks uit
En ik weet ook wel dat ik een nieuw moederbord nodig heb
zou niet echt passen he op een socket 7
Het word waarschijnlijk een ABIT BX133- raid
Als die DDR boarden leuk stabiel zijn, is dat een leuk systeempje..
OEPS DUBBELPOSTOp vrijdag 25 mei 2001 12:29 schreef DJSunRise het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Het word waarschijnlijk een ABIT BX133- raid![]()
![]()
![]()
maar ik moet geen amd want die k6-2 die ik nu heb komt me de keel uit:(![]()
Verwijderd
IK zou gaan voor een asus cusl2 want stabiele chipset doet niks onder aan intel BXOp vrijdag 25 mei 2001 12:29 schreef DJSunRise het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De BX is nu gewoon te oud hij is nog wel goed maar ondersteud veel dingen niet en als je raid wilt aparte promise controller kopen
Verwijderd
C-Merk - als er bijna niets op de chipjes staat gewoon noname dusOp vrijdag 25 mei 2001 12:31 schreef victorb het volgende:
sinterklaas kan jij mij uitleggen wat bij geheugen volgens jouw een A B en een C merk is
B-Merk - als er een merk en toeganstijd opstaat
A-Merk - Als er een bekend merk (Crucial, Kingston, Samsung enz.) opstaat (meestals is de toegangstijd ook lager dan bij B-Merk.
Dat zijn mijn vuistregels, klopt nooit 100% natuurlijk, maar geheugen van onder de 100 gulden is meestal C-Merk.
BEETJE ERG OFFTOPICOp vrijdag 25 mei 2001 12:35 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
C-Merk - als er bijna niets op de chipjes staat gewoon noname dus
B-Merk - als er een merk en toeganstijd opstaat
A-Merk - Als er een bekend merk (Crucial, Kingston, Samsung enz.) opstaat (meestals is de toegangstijd ook lager dan bij B-Merk.
Dat zijn mijn vuistregels, klopt nooit 100% natuurlijk, maar geheugen van onder de 100 gulden is meestal C-Merk.
Verwijderd
niet zo mekkeren mr Caps Lock, dit topic dat je geopend hebt is ook nogal lame...Op vrijdag 25 mei 2001 12:37 schreef DJSunRise het volgende:
[..]
BEETJE ERG OFFTOPIC
Kun jij mij het preciese verschil uitleggen tussen de bx133 raid en de cusl2??Op vrijdag 25 mei 2001 12:35 schreef victorb het volgende:
[..]
IK zou gaan voor een asus cusl2 want stabiele chipset doet niks onder aan intel BX
De BX is nu gewoon te oud hij is nog wel goed maar ondersteud veel dingen niet en als je raid wilt aparte promise controller kopen
Verwijderd
ja en?Op vrijdag 25 mei 2001 12:37 schreef DJSunRise het volgende:
[..]
BEETJE ERG OFFTOPIC
Hij had het over b en c merken en ik wilde weten wat hij daar onder verstaat
dus niet zo blaten
Ik heb 4 reepjes "B-merk" van M-tec die allemaal minstens 160MHz@cas2 aankunnen. En ik ken ook mensen met infineon ofzo die maar net 140MHz halen...Op vrijdag 25 mei 2001 12:38 schreef victorb het volgende:
Ik zou altijd voor A merk gaan bevalt prima en werkt altijd en dat is meestal ook cas2 wat weer iets sneller is
dus die ABC indeling kun je je **** ook mee afvegen
Verwijderd
M.Tec is inderdaad een uitzondering, daar heb je gelijk in. M.Tec is Micron Technologies. Micron is een A-Merk, maar wordt als B-Merk verkocht. De meeste dimms zijn 6 ns. (166 Mhz)Op vrijdag 25 mei 2001 12:40 schreef GKLQuake het volgende:
[..]
Ik heb 4 reepjes "B-merk" van M-tec die allemaal minstens 160MHz@cas2 aankunnen. En ik ken ook mensen met infineon ofzo die maar net 140MHz halen...
dus die ABC indeling kun je je **** ook mee afvegen
Verwijderd
Cusl2Op vrijdag 25 mei 2001 12:39 schreef DJSunRise het volgende:
[..]
Kun jij mij het preciese verschil uitleggen tussen de bx133 raid en de cusl2??
i815e chipset
udma 100
agp4x (en op sommige agp pro)
7xusb
2xcnr
3xdimm
6xpci
zeer stabiel net bordje per mhz overklokken veel intestellen dingen zoals mem langzamer laten lopen dan je fsb agp divider van 1/2
BX133
BX chipset (die al buiten de specs draait)
agp2x
udma 33 + highpoint raid controller
2xusb
3 of 4x dimm
1 isa
6 pci
agp divider van max 2/3 je kan ook per mhz overklokken maar je chipset kan niet hoger dan 150mhz (je hele mobo draait zwaar buiten de specs)
waar een
daarom vraag ik ook altijd naar M-tec als ik ram koop.Op vrijdag 25 mei 2001 12:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
M.Tec is inderdaad een uitzondering, daar heb je gelijk in. M.Tec is Micron Technologies. Micron is een A-Merk, maar wordt als B-Merk verkocht. De meeste dimms zijn 6 ns. (166 Mhz)
Verwijderd
Ik heb in een webserver mtec geheugen zetten draait zeer stabiel en mijn alpha pakte ze ook.Op vrijdag 25 mei 2001 12:43 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
M.Tec is inderdaad een uitzondering, daar heb je gelijk in. M.Tec is Micron Technologies. Micron is een A-Merk, maar wordt als B-Merk verkocht. De meeste dimms zijn 6 ns. (166 Mhz)
ik was een keer bij de mycom om mem te kopen en ik had met iemand die er echt evrstand van had over memmerken en cas enz enz en hun hadden slechte ervaring met mtec geheugen 6 van de 10 repen waren kapot. dus ik heb mijn twijfeles bij mtec.
zitten 2xusb op het mobo en 2x op een bracket en nog 3x op een bracket
Verwijderd
Verwijderd
Als je bij MyCom werkt heb je geen verstand van computers, als je verstand van computers hebt werk je niet in een computerzaak (behalve Comptechworld, Eynstein en nog een paar, die hebben wel goed personeel)Op vrijdag 25 mei 2001 12:55 schreef victorb het volgende:
[..]
Ik heb in een webserver mtec geheugen zetten draait zeer stabiel en mijn alpha pakte ze ook.
ik was een keer bij de mycom om mem te kopen en ik had met iemand die er echt evrstand van had over memmerken en cas enz enz en hun hadden slechte ervaring met mtec geheugen 6 van de 10 repen waren kapot. dus ik heb mijn twijfeles bij mtec.
zitten 2xusb op het mobo en 2x op een bracket en nog 3x op een bracket
Ik denk dat AMD''s altijd een stukje warmer worden omdat ze meer ondie cache hebben dan intel cpu''s (de Xenon drake (2MB cache) geeft meer dan 150 watt warmte af)Op vrijdag 25 mei 2001 12:12 schreef The Fox het volgende:
Toch zijn de CPU''s van AMD (ligt natuurlijk niet alleen aan de Cpu maar ook aan mobo) minder stabiel dan Intel, over het algemeen..
Intel word lang niet zo warm als AMD, en dat vind ik toch wel een +puntje waard..
En dat minder stabiel is natuurlijk onzin.|
Om maar even ontopic te blijven
AMD is aan alle kanten beter, Dat je goed geheugen moet kopen is niet eens altijd waar, je kan een 1,33@1,53GHz eventueel gewoon op 100MHz geheugen laten lopen..
Bij intel is het pas belangrijk wat voor een geheugen je koopt omdat dat rechtstreeks in verband staat met hoever je hem kan overklokken... (FSB overklokken zuigt
Waarom niet een asus CUSL2 is ook een heel goede mobo.Kan alleen niet meer dan 512mb aan sdram op.Op vrijdag 25 mei 2001 12:29 schreef DJSunRise het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
nou het leuke is dat je op een cusl2 je mem ook trager kan laten lopen dan je fsb dus je laaste argument slaat nergens opOp vrijdag 25 mei 2001 13:38 schreef Procyon for life het volgende:
[..]
Om maar even ontopic te blijvenIk zou het niet doen, al koop je 150MHz cas2 geheugen, verder dan 1,1 GHz zie ik je niet komen, Een amd systeem is goedkoper terwijl je dan met gemak op 1,5 GHZ zit..(sinds geld niet uit maakt).
AMD is aan alle kanten beter, Dat je goed geheugen moet kopen is niet eens altijd waar, je kan een 1,33@1,53GHz eventueel gewoon op 100MHz geheugen laten lopen..
Bij intel is het pas belangrijk wat voor een geheugen je koopt omdat dat rechtstreeks in verband staat met hoever je hem kan overklokken... (FSB overklokken zuigt)
Verwijderd
Met een AMD (en bijbehoorende hardware) moet je gewoon even goed opletten hoe je het installeert en de juiste drivers gebruiken. En DAT is voor velen die DENKEN dat ze verstand van PC''s hebben net te moeilijk.
Maar goed. De Intel en AMD zullen je allebei voldoende rekenkracht opleveren tenzij je hele zware apps draait. Dus kijk gewoon naar de prijs en of je zin hebt om wel of niet eventueel het risico wilt nemen om wat meer moeite te moeten doen met drivers.
Ik ga de gok in iedergeval nemen om een keer een AMD TB 1.33 te proberen en heb er het volste vertrouwen in.
Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom
Verwijderd
Als dat zo is wordt het upgraden denk ik een beetje moeilijk, maar je kunt hem natuurlijk wel overklokken
Grtz Pha
Verwijderd