Toon posts:

[BC3] Extra geheugen of een gigaherz processor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron 466 met 256 mb 133 mhz geheugen en een 30 Gb Udma 100 Maxtor 7200 rpm schijf. Dit alles op een Abit BE6-2 moederbord.

Wat is zinvoller:

256 mb erbij kopen of

Pentium III 1 Gigaherz kopen.

Ik speel best wel veel U.T., Quake, NFS 5 en andere spellen.

Mijn O.S. is Windows 2000

:)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
Wat voor videokaart heb je? Als je een simpele videokaart hebt, zou ik m''n geld uitgeven aan een snellere videokaart ipv geheugen of proc.
Anders zou ik voor een snellere proc kiezen.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
koop dan maar een nieuwe proc. dat scheelt ietsje meer

geheugen heb je meer dan genoeg en je gebruikt waarschijnlijk niet eens alles
en die p3 heeft ook nog eens een grotere geheugen bandbreedte (meer Mhz).

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
Dat wordt dus een 1 Ghz en een andere videokaart... Die V770 is echt veel te traag voor de rest van je systeem.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
Op vrijdag 25 mei 2001 10:48 schreef Canard het volgende:
Wat voor videokaart heb je?
dat staat toch in z''n onderschrift ;)

• Canard
Op vrijdag 25 mei 2001 10:52 schreef juanp het volgende:

[..]

dat staat toch in z''n onderschrift ;)
Er zijn ook mensen die de onderschriften uitschakelen in hun instellingen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Welke videokaart kan ik dan het beste kopen:

Hercules 3D Prophet II MX 64Mb Retail of
Hercules 3D Prophet KYRO II 4500 XT 64mb

of misschien nog een andere.

Ik wil niet meer dan 400 piek betalen.

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op vrijdag 25 mei 2001 10:54 schreef loweedje het volgende:
Ik zou zelf binnenkort ook een nieuwe cpu kopen. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de TB. Waarom ?
Hij is goedkoper, presteert beter dan p3 serie en ik dacht ook dat Intel binnenkort de P3 helemaal uitfaseert en de mobo''s hiervoor zijn ook niet je van het.

De enige twijfel die ik nu heb is, kan ik nou een keer wat langer met een mobo doen, dan met die Slot-A borden. Dat slot-A was errug snel uitgefaseerd en daar was ik helemaal niet blij mee. Hoewel ik nu nog steeds zeer te spreken ben over de performance van dit beestje.
Excuse moi? moederborden niet je van het? Denk dat menig PIII bordje wel wat beter is dan die AMD bordjes (no flame intended) met die via chips erop. Ik :r over dit soort onzinnige niet onderbouwde gebrabbel. |:(

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium adviseert een nieuwe CPU... kijk ff wat de max CPU is die op je bordje kan, want overstappen naar AMD is niet slim als je met alleen een CPU klaar bent.

Intelborden hebben toch een extra kwaliteit itt AMD-borden. Die de VIA 686B data bug, warmteproblemen etc.

Dat de intel 1 GHz, geen upgrades toelaat is geen reden... een AMD 1.33 Laat ook geen upgrades toe.....

Nieuwe core komt eraan... nieuwe multipliers nodig en misschien nieuwe Vcore of steepstep (powernow) ondersteuning....

Voor upgrade-ability zit je bij Intel iig een stukkie beter IMHO

• Canard
Als ik uit die 2 zou moeten kiezen, dan kies ik voor de Geforce 2 MX vanwege de betere driverondersteuning (zie artikel op voorpagina T.net)

..... spam deleted .....

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 25 mei 2001 14:34 schreef Canard het volgende:
Als ik uit die 2 zou moeten kiezen, dan kies ik voor de Geforce 2 MX vanwege de betere driverondersteuning (zie artikel op voorpagina T.net)

Ik heb een computerhandel en ik kan jou (onder voorbehoud) een Hercules 3D Prophet 2 MX (32 mb) aanbieden voor f 289,- (incl BTW)
Voor een 64 mb zou ik even moeten kijken. Die prijs weet ik zo niet uit m''n hoofd.

http://www.vangilscomputers.nl/
sorry hoor maar dit vind ik een beetje SPAM achtig, we hebben daar ook een pricewatch voor op t.net waar u uw producten+prijzen in kan verwerken.
de goedkoopste Hercules mx retail/oems zijn deze (bron: pricewatch op t.net)
Hercules 3D Prophet II MX (OEM) FL 222,-
Hercules 3D Prophet II MX (Retail) FL 249,-

39

Pagina: 1