De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Die Epox is een SDRAM moederbord, dus je kan geen DDR geheugen erin zetten.
En ach jah het hangt af van je budget. Ik zou gewoon 256MB Merk CAS2 geheugen kopen, dat weet je zeker dat je goed zit.
Verder welke CPU je "moet" nemen. Das een beetje afhankelijk.
Beste keus is (imho) de 1GHz of de 1333MHz. De 1GHz haalt in de meeste gevallen de 1.3/1.4GHz ook wel en de 1.3 komt wel bij de 1.5GHz, maar tja dat overclocken moet je maar willen.
De 1.4 zou ik zeker niet aanschaffen omdat je daar veel voor zult moeten gaan betalen en et ding zal praktisch niet sneller zijn dan de 1333
Dr kunnen wel CPU is met een 133FSB(266)
DDR geheugen werkt niet. Verder kun je "elke" soort 168pins SDRAM gebruiken. Verkijk je ook niet op het cas2 gebeuren, omdat de snelste instelling van de 8KTA3+ 332 is 222 haald ie niet. Gewoon 128MB SDRAM PC133 halen (of meer natuurlijk) werkt altijd (zolang de module niet stuk is) geen ECC dat gebruik je toch niet c.q. is het niet waard (voor een particulier)
If you didn't win today, you can always win tomorrow
het zal welOp vrijdag 25 mei 2001 10:02 schreef Dizzytal het volgende:
Verkijk je ook niet op het cas2 gebeuren, omdat de snelste instelling van de 8KTA3+ 332 is 222 haald ie niet.
Als het toch geen snelheid uit maakt dan, neem ik gewoon, van die goede merk geheugenmodule''s.... kan er ook genoeg in natuurlijk... maakt dat eigenlijk nog uit???het aantal werkgeheugen?? bijv 512 MB??
Ik weet het Ik wilde eerst een MSI, maar toen zag ik een review van deze en was beter dan de MSI!!Op vrijdag 25 mei 2001 10:02 schreef Dizzytal het volgende:
Alleerst: geweldige keus dat MoBo.
word een watercooling, gaan proberen te OCen!!Op vrijdag 25 mei 2001 10:02 schreef Dizzytal het volgende:
de 1.3 komt wel bij de 1.5GHz, maar tja dat overclocken moet je maar willen.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De 1333 heeft een FSB van 133 ("DDR" dus draait op 266)Op vrijdag 25 mei 2001 12:36 schreef Paulio_Blonde het volgende:
dus gewoon de T-bird 1,333 GHz kopen zonder de FSB van 133 MHz???
Ik zou zeker 256MB nemen, in de meeste gevallen is meer beter (tot op hoogte natuurlijk)het zal weldat snap ik niet helemaal....
Als het toch geen snelheid uit maakt dan, neem ik gewoon, van die goede merk geheugenmodule''s.... kan er ook genoeg in natuurlijk... maakt dat eigenlijk nog uit???het aantal werkgeheugen?? bijv 512 MB??
Ja, en ik ben er zeer tevreden overHeb jij dit MoBo''tje???
Hmm. dan kun je de 1GHz ook overwegen. Die haalt in de meeste gevallen ook wel de 1.4 GHz, (hoger is geen uitzondering)word een watercooling, gaan proberen te OCen!!
die is wel even goed maar die mobo kan zelfs meer intern geheugen aan.
1536MB Sdram dat is wel lekker.
Hij heeft 3 slots.
en die epox heeft er 4,maar 1 slot kan maar 256 mb aan en de mijn kan 512mb per slot aan.
Dus ga voor de Asus!
grt HENNEP
Das dus niet waar. De Epox kan ook 1.5GB geheugen aan. De 4de bank is geshared met 3.Op vrijdag 25 mei 2001 13:36 schreef HENNEP het volgende:
1536MB Sdram dat is wel lekker.
Hij heeft 3 slots.
en die epox heeft er 4,maar 1 slot kan maar 256 mb aan en de mijn kan 512mb per slot aan.
Dus met 512MB heb je de volgende mogelijkheden:
1,2,3
1,2,4
De vier kun je allen gebruiken als je gebruik maakt van Single-Sided RAM...
Dan nog ff het praktische aspect, 1.5GB heb je dus echt niet nodig in je "huis-tuin-en-keuken" PC
BTW Hennep, nadat jij je nieuwe Philips 109P20 gekocht hebt, kun je toch geen 1.5GB RAM meer betalen
wie zegt dat dit een huis-tuin-en-keuken pc wordtOp vrijdag 25 mei 2001 14:03 schreef Dizzytal het volgende:
Dan nog ff het praktische aspect, 1.5GB heb je dus echt niet nodig in je "huis-tuin-en-keuken" PC
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
waarom staat hier dan dat AMD t-bird 1333/266????
[beetje offtopic]Op vrijdag 25 mei 2001 14:13 schreef Paulio_Blonde het volgende:
[..]
wie zegt dat dit een huis-tuin-en-keuken pc wordtMwahhaauaahha
Zorg dan wel voor een GOEDE geluidskaart. Ik heb ook de EpoX 8KTA3+... maar die geluidskaart die onboard zit is erg kut.
1. Ik krijg em niet aan de praat in Win2k (Pro&Advanced Server)
2. FM Synthesizer NIET standard
3. Bij General MIDI hoor je NIKS
4. FM Synthesizer ala SB-Pro en GEEN mooie MIDI
5. MIDI klinkt alleen mooi met WDM drivers ( GEEN Legacy support )
etc etc... ik ga straks gewoon een SB-128 kopen ofzow.
[/beetje offtopic]
C:\>_
Verwijderd
TB 1333 met een FSB van 133 (DDR is dat 266).Op vrijdag 25 mei 2001 15:32 schreef Paulio_Blonde het volgende:
http://www.space-promotion.nl/Winkelenprocessors.html
waarom staat hier dan dat AMD t-bird 1333/266????ikke niet snappe...
ik ga alleen die spullen updaten die nodig zijn.. ik heb er nog steeds een Live inhangen werkt goed toch??Op vrijdag 25 mei 2001 15:51 schreef vinnie_van_wham het volgende:
[beetje offtopic]
Zorg dan wel voor een GOEDE geluidskaart. Ik heb ook de EpoX 8KTA3+... maar die geluidskaart die onboard zit is erg kut.
[/beetje offtopic]
dus eff voor zekerheid.... deze past er gewoon in de Epox???Op vrijdag 25 mei 2001 16:11 schreef Vo0 het volgende:
[..]
TB 1333 met een FSB van 133 (DDR is dat 266).
waar te koop??Op vrijdag 25 mei 2001 16:19 schreef MGSNK het volgende:
koop 256 mb pc 133 infineon geheugen..goed spul
http://www.crucial.com/store/listparts.asp?model=EP-8KTA3%2B&x=7&y=13
C:\>_
Duron 900 heb ik er trouwens op by the weg.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
alloha antwoordt plzOp vrijdag 25 mei 2001 16:17 schreef Paulio_Blonde het volgende:
[..]
dus eff voor zekerheid.... deze past er gewoon in de Epox???
Op een 8KTA3+ gaat gewoon dimm pc133... no problem.
Ik heb al 64MB pc100 en 128mb pc133... misschien dat ik 256mb pc133 erbijinplant en dan die eerste 2 voor m''n 2e pc''tje ga gebruiken...
waar bestelt??? welke FSB had jij die van 266????Op zaterdag 26 mei 2001 13:27 schreef drYddi het volgende:
Zojuist heb ik een EPOX 8KTA3+ en een AMD 1333 besteld.
nou dat heb ik niet gelezen hoor, ik snap van processor geen ene bal vanOp zaterdag 26 mei 2001 14:09 schreef Dizzytal het volgende:
JA, een 266MHz CPU past gewoon op de Epox 8KTA3+, dat is nu al 3 keer vertelt.
misschien eff wat duidelijker wezen voor een newbee
* 100MHz FSB
* 133MHz FSB
Omdat ze gebruik maken van DDR-techniek (double data rate) moet je dit "2x" doen.
Kom je dus uit op 200MHz en 266MHz.
100 of 200, 133 of 266 das dus precies hetzelfde. Meestal wordt er in de "volksmond" gesproken over 266MHz en 200MHz.
Elke huidige AMD Duron of Thunderbird kan op je Epox 8KTA3+ verder geen zorgen overmaken.
Dan kun je op de CPU nog zien op welke FSB het ding loopt, een Duron is tot opheden altijd 200MHz. TB heb je in twee soorten. Je CPU begint met A1300xxxxxC (A, voor Athlon, 1300 is de sneldheid dan nog wat letters) Eindigd het hing met een B is ie 200MHz en als de laatste letter een C is, is ie 266MHz.
Duidelijk??
maare, is overclocken wel zo verstandig ?? Als je "zo weinig weet" (no-flame!)
het rare is ik heb altijd een P3 gebruikt, daat had je dan nooit DDR... (toen ik die had)
Die heb ik al eens Oc''ed
THNX dizzytal