[BC3] CPUCool Coolt niet meer!

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 22:44
ik gebruik al tijden CPUCool van http://members.tripod.de/podien/ en met succes, want het liet mijn duron idle altijd veel koeler lopen en bovendien zijn de extra functies van het progje super.

Maar ik zei liet. Sinds kort koelt het progje helemaal niet meer. Ik weet dat CPUCool iets in windows (98SE) zelf veranderd om de cpu koel te houden en dat dat zelfs nog werkt als je CPUCool uninstalled, maar in dit geval dus niet! Hoe moet ik dit fixen?

(ik zit niet te wachten op mensen die willen dat ik een }:O ga draaien, of zo, ik wil gewoon dat die processor zo koel mogelijk loopt. Eergisteren zag ik steeds een temp van <30 graden in de taakbalk, nu is dat 45, daar word ik wat nerveus van...)

Ik heb al s eens gereinstalled trouwens en heb verder alle vinkjes al in alle 2^x mogelijkheden aan en uitgezet...

Verwijderd

Draai Win2K. Die doet HALTjes uitdelen.

• Initial G
Op vrijdag 25 mei 2001 01:27 schreef HlpDsK het volgende:
Draai Win2K. Die doet HALTjes uitdelen.
Dat wist ik al. Maar w2k kan deze jonge niet betalen

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 01:38 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

Dat wist ik al. Maar w2k kan deze jonge niet betalen
sinds wanneer betaalt men voor sofwater>:)

• Initial G
dat was alleen maar om mijn imago wat op te poetsen.
Ik kan je vertellen: Ik heb nu de laatste versie CPUCool gedownd van die site en ook al geregistreerd (dat banken nog open zijn zo laat ;) ) met hulp van iemand van de UTwente, die geen enkele connectie heeft met astalavista >:)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb je voor CPUCool niet een extra DLL nodig welke het coolen doet? of was dat een ander soortgelijk progje. Ik gebruik nu CpuIdle geleverd door Fosi >:)

• Initial G
CPUCool installeert een extra .VXD in je systeem.
Ik denk dat daar iets mis mee was, want met de nieuwste versie koelt ie wel weer.

Ik heb alleen nog last ervan dat de CPU-load niet meer 100% wordt bij bijvoorbeeld een }:O of Quake, maar nog +/- 94%, daardoor daalt de performance iets... (priority omhoogzetten heeft geen effect.)
Nou heeft CPUCool wel een functie dat ie ophoudt met koelen bij veel activiteit, maar dat werkt niet want dan zet ie de forced athlon cooling wel uit maar de cooling-mode on en alternative cooling blijven aangevinkt, daardoor werkt dat niet.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
Hmz, das jammer..

Ik gebruik dat ook, maar die licentie waar jij het over hebt werkt bij mij niet, tenminste, er blijft staan: unregistered version..

Tis idd een super proggie, maar wat er mis mee is zal moeilijk te vinden zijn denk ik..

Je kunt het proberen met een frisse win install, maar das wel ''veel'' moeite..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het kan aan mij liggen, maar een 45 graden is toch niet zo verschrikkelijk heet. Als ik kijk naar mijn Asus Pc Probe (ofzoiets) start de thermometer pas op de 40 graden....

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Initial G
Op vrijdag 25 mei 2001 12:42 schreef weeeeedse het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar een 45 graden is toch niet zo verschrikkelijk heet. Als ik kijk naar mijn Asus Pc Probe (ofzoiets) start de thermometer pas op de 40 graden....
is ook niet veel en als ik mijn cpu-fan op 12V laat lopen blijft ie op 40 hangen, maar waar t om gaat is bv stroomverbruik :)
Pagina: 1