[BC3] Stabiel KT133A moederbord

Pagina: 1
Acties:

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:24

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik heb momenteel een ABIT KT7A moederbord, maar om nu te zeggen dat ik het ding vertrouw... nee.. Ik had het probleem dat ie soms niet koud wilde opstarten, dan moest ik de "stekker" eruit trekken, en nogmaals opstarten. Verder was er een voltage afwijking, maar da''s eigenlijk een pluspunt als je wil overklokken. Maar ik had dus in windows 2000 complete lock-ups, zomaar. Niks intensieve bewerkingen, niks warm... Goede 300 Watt voeding (Antec)...
Anyway ik ga dat moederbord terugsturen, maar ik bereid me er al op voor dat mijn leverancier (Gistron) er anders over denkt. Dus wat is een goed stabiel KT133A moederbord... Ik neig momenteel naar een MSI.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Die van mij werkt perfect.... dat ie af en toe niet starten wou heb ik opgelost door in de bios ''IDE prefetch mode'' op disabled te zetten.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 12:42
asus a7v133

| I've got permission to color outside the lines |

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op donderdag 24 mei 2001 23:17 schreef OMX2000 het volgende:
Verder was er een voltage afwijking, maar da''s eigenlijk een pluspunt als je wil overklokken.
Volgens mij zit er op elk board een afwijking! volgens mij is dit niet specifiek abit. dacht ik hoor.

systeem specs

Verwijderd

altijd wel een beetje, alhoewel abit er wel om bekend staat er altijd iets boven te zitten, bij mij wordt 1.75v 1.78v.......

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:24

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Geen mensen met ervaring met MSI? Het oplossen door prefetch uit te zetten... hmmm niet geprobeerd... Mijn moederbord is inmiddels morsdood, geen brandsporen of niks.. CPU is nog intact, geheugen is ok... Hij sloeg op het laatst na 30 seconden af, dan naar 20 seconden... EN uiteindelijk moest ik de powerknop tig keer indrukken voordat ie wilde starten. De fans draaide normaal en zitten goed op het moederbord. Vaaag... Ik vind het een echt tof plankje, maar dat er zoveel verschillende problemen bekend zijn... Die KT7 faq is echt pagina''s lang.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

vaag bordje. M''n oude asus a7v133 (rev 3 :?) was kapot gegaan na een andere cpu erop te hebben gehad,
nu een nieuwe a7v133 (rev 5), die kreeg ik eerst niet stabiel, gaf dan telkens aan bij het booten dat er iets mis ging en ging iedere keer cpu terug naar 1000 (van 1100 of 1150).
Pas nadat ik er 2 koelers aan plaktje (die 2 connectoren in de buurt van de batterij) is dat verholpen, terwijl het niet door de koeling komt.
En het is niet de koeling, want het probleem was ook als de kast open was en keikoud in m''n kast en kamer.

Verwijderd

Asus A7v133.
is superstabiel.
en ook nog lekker voor overclocken.
ik heb hem nu een paar maand en nog niet één probleem mee gehad

Verwijderd

de MSI K7T Turbo is een superstabiel plankie.......bij mij.

heb echter ook een hoop gevloek gehoord...met name met TV-kaarten (al heb ik zelf een Miro PCTV Pro die zonder problemen direct werkte)

Verwijderd

Er staan zat topics in de lijst met problemen over zowel de MSI als de ABIT.

Ligt denk ik toch aan chipset en instellingen, heb er zelf ook problemen mee gehad.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb ook een Abit KT7(a) en volgens mij klopt er ook niet iets bij mijn mobo!
En dat kan of aan m''n geheugen liggen of aan mijn mobo zelf...??
IK heb allerlei voltages geprobeert en ander geheugen maar ik snap het nog steeds niet.
ook heb ik andere coolers en pasta geprobeert i.v.m warmte van de proc.???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hier thuis geen problemen met KT7a hoor. Werkte helemaal perfect.
Pagina: 1