[BC3] Fop38 en een 1300

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb net een Thunderbord 1300 *D gekocht met als cooler een fop38. Ik vondt alleen dat tie vrij warm word. Ik heb even de koe een uurtje of 4/5 laten draaien en toen was de proc volgens de bios 55 graden.... is dit veel?? Of zit ik me gewoon aan te stellen??? Trouwens hoe kan je een grafiche kaart kouder krijgen? (Mijn Asus v7700 32mb pure word meer dan60 graden stressed.)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Punt 1: Nee, het is niet raar, 55 graden met een TB1300. Mijn Tbird 850 wordt met een simpele Coolermaster nog altijd 52 stressed met }:O.
Maar het is wel beter als je met je processor onder de 50 graden kan blijven. Met een GlobalWin FOP38 zou dat toch wel moeten lukken denk ik. Maar het heeft ook met de omgevingstemp te maken, hoe warm is die?

Punt 2: hoe krijg jij de temp van je Videokaart uitgelezen? Heb je daar een speciale temp-sensor op zitten??

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Die temp. is redelijk normaal. Kan wel lager maar dan moet je ook casefans inbouwen.
Die van mij is met 2 casefans (1 voor en 1 achter) en een coolermaster 54 graden stressed.

Wolf -> Asus heeft een ingebouwde temp sensor die je met asus smartdoctor kan aflezen

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Op donderdag 24 mei 2001 21:05 schreef Sick_Nick het volgende:
Wolf -> Asus heeft een ingebouwde temp sensor die je met asus smartdoctor kan aflezen
Kijk dat wist ik niet. Kheb geen Asus videokaart, wel Asus-mobo.
Thanx, weet ik ook weer wat meer :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 24 mei 2001 21:07 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Kijk dat wist ik niet. Kheb geen Asus videokaart, wel Asus-mobo.
Thanx, weet ik ook weer wat meer :)
NP, daar zijn we hier toch voor.

Verwijderd

Ik vind het voor een 1300@1300 vrij veel. Vooral met een FOP38. Ik heb zelf een 1200@1400 met een Fop32-1. Die van mij is na 12 uur 100% "maar" 53 graden. Die Fop38 moet een 4-5 graden beter koelen dan die van mij een ook draait je CPU nog standaard wat, bij mij, ook 3-4 graad scheelt.

Conclusie: Ik vind het vrij warm ;)

Trouwens gebruik je Arctic Silver II??? Ikke wel geen standaard Pad iig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nee, ik gebruik gewoon die pad die eronder zit.... Had toen geen aRtic bij de hand. Zal er toch een keer die Artic-shit eronder doen... Maar ik denk dat ik toch een Silverado ga kopen omdat die echt honderd keer stiller is en hij koelt volgens mij ook nog beter.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1