[BC3] Asus A7VI-Vm boot niet van HD of CD

Pagina: 1
Acties:

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
OK "mijn" probleem:

Dr is een PC met een Asus A7VI-VM (zo''n uATX met video on-board) moedebordje. Nu wil dat ding niet booten vanaf HD of CD.

Als je de orginele (jaja) Windows ME CD gebruikt en je geeft aan "boot met CD ondersteuning" hangt ie bij het laden van de eerste driver (die van OAK tech.)

Toen maar geprobeerd om met een bootdisk + CD ondersteuning op te starten, zelfde probleem. Systeem hangt bij laden CD-driver.

Vervolgens de HD bootable gemaakt, systeem hangt.

Ik kan dus WEL opstarten met een bootdisk (of vanaf de ME CD zonder CD ondersteuning) en dan op de "C"-schijf komen als ik em eerst formateer, maar booten doet ie niet.

Het ligt dus niet aan de CD-ROM speler of de HD (diverse geprobeerd) dr is maar één bios (de 1001c) maar toch nog maar ff geflashed, geen resultaat.

Iemand nog een ideetje (anders dan het ding terug brengen?)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Is de boot-volgorde in het BIOS juist ingesteld? Hoe ziet die er nu uit? Welke devices heb je op welke controllers aangesloten?

Systeem

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 15:28 schreef vandenberg het volgende:
Is de boot-volgorde in het BIOS juist ingesteld? Hoe ziet die er nu uit? Welke devices heb je op welke controllers aangesloten?
Ja die klopt, en de volgorde heeft niets te maken met dit probleem zoals je kunt lezen hangt het systeem als ie van het apparaat wil booten.

Ehm... laten we eens kijken ik heb die kabel met 34pinnetjes in zo''n grote blauwe connector geduwd (ging niet zo makkelijk, maar t past wel) vervolgens heb ik die grote blauwe een beetje gemod en toen in die kleine van 34pinnetjes gekregen >:)

Ik weet dat je het goed bedoeld vandenberg, maar ik ben zeker géén newbie...

Aan IDE1 hangt de HD (ja die is ingesteld als master) met als slave de CD (ja staat ingesteld als slave)

Als ik de CD als master aan IDE2 hang (en ja dan is ie ingesteld als master) zelfde prob.

HD als master aan IDE twee zelfde prob.

het gaat er dus om dat het systeem hangt tijdens het booten, en dan alleen als ik direct van de HD boot of vanaf ME CD met ondersteuning voor de CD. Booten van FDD gaat dus wel. Vanaf ME CD zonder CD ondersteuning ook

• vandenberg
Sorry, wist ik niet... Je zult ook wel alle pci-kaarten verwijderd hebben (evt. conflict)?

Systeem

• dizzytal
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 16:04 schreef vandenberg het volgende:
Sorry, wist ik niet... Je zult ook wel alle pci-kaarten verwijderd hebben (evt. conflict)?
Zitten helemaal geen kaarten in. Enige wat er in komt is een modempje (en die ligt er netjes naast). Verder wordt alles on-board gebruikt videokaart, sound..

Ik vindt het alleen zo verschikkelijk vreemd dat als ik opstart met bootdisk dat ik dan wel gewoon de HD kan benaderen...

• vandenberg
Op donderdag 24 mei 2001 16:11 schreef Dizzytal het volgende:

[..]
Zitten helemaal geen kaarten in. Enige wat er in komt is een modempje (en die ligt er netjes naast). Verder wordt alles on-board gebruikt videokaart, sound..
Misschien - als het een conflict is - helpt het om zoveel mogelijk bronnen beschikbaar te maken door usb en sound (en nic?) te disabelen? Ik weet dat het vergezocht is (conflict tussen on-board devices moet niet kunnen), maar ik weet maar 1 alternatief en daar zat je niet op te wachten...

Systeem

Pagina: 1