[BC3] Abit kt7a raid en Globalwin WBK38

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een vraag betreffende de aansluiting van de Globalwin:

Bij het moederbord zit een bijlage:

Fan1 Header Notice:

The KT7A-Raid motherboard FAN1 header must have the CPU fan connected onto
it.
Do not connect to FAN2. Once connected, first check that the connector is
connected correctly.
If you do not connect de CPU fan onto this FAN1 header or you connect
incorrectly, the motherboard power will automatically shutdown. This design
will protect your processor from damage by heat.

Maar de handleiding bij de globalwin zegt dat je de cooler niet op de cpu fan header mag aansluiten ,anders raakt je mobo beschadigd :?

Wie heeft deze combinatie en hoe is jullie cooler aangesloten (op mobo of op een molex connector) en wat zijn jullie ervaringen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ik heb een ystech fan maar die mag absoluut niet op het mobo anders heb je de kans dat hij doorfikt omdat die fanetjes teveel trekken moet je ze gelijk op de voeding zetten

Turn it off and on again.

Verwijderd

jah die 38cfm fan van Delta trekt behoorlijk wat watts ( euh ampere''s ). Ik denk dat je van een merk als Abit wel mag verwachten dat hij het nog wel houdt ( staat er in je mobo-boekje niet iets over de maximale stroom sterkte op de f1-header? )

als het niet lukt kun je best een andere fan aansluiten op die f1-header (een case fan, of desnoods het fannetje van de noord-brug(beetje tweaken aan de aansluiting )

Koop bijvoorbeeld een 5x5 voor je videokaart en druk daarvan de aansluiting op je mobo.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Sluit hem gewoon aan op Molex en zet die Optie van FAN 1 uit. das het makkelijkst

Verwijderd

en stel nou eens dat je het zooitje nieuw krijgt ( zoals topic-starter ) en je niet in je bios kan komen door dat je bak niet wil opstarten?

p.s. kan je het uitzetten dan? (weer wat geleerd, ben het nog niet tegengekomen in mijn bios ( KT7-Raid ))

Verwijderd

Lees de FAQ op de abit site eens, daar staat namelijk dat de fan headers op de KT7A juist wel geschikt gemaakt zijn voor dat soort fans.

/edit
bij mij werkt het al een behoorlijke tijd zonder enige vorm van schade...

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 24 mei 2001 21:11 schreef The Rapier het volgende:
en stel nou eens dat je het zooitje nieuw krijgt ( zoals topic-starter ) en je niet in je bios kan komen door dat je bak niet wil opstarten?

p.s. kan je het uitzetten dan? (weer wat geleerd, ben het nog niet tegengekomen in mijn bios ( KT7-Raid ))
bij de standaard bios kon het niet uit, bij nieuwere wel :)
Pagina: 1