[BC3] i430VX chipset met sdram?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb nog een PCeetje staan met 64 Mb edo ram en ik wilde deze gaan upgraden.
Nu heeft dit moederbord 4 edo-sloten en een sdram-slot. Ik stak dus een 128 Mb pc100 module erin maar toen ging ie alleen piepen verder nix. Toen de bios geupgrade naar de laatste versie, nu piept ie niet meer maar hij doet het nog steeds niet. Het moederbord heeft wel stroom en de HD hoor ik draaien verder nix.

Ik heb in de handleiding van het moederbord gekeken en het zou moeten werken. Ik heb alle edo ram eruit gehaalt voor ik het sdram erin deed. Het geheugen werkt trouwens wel in andere computers dus daar kan het niet aan liggen.

Gegevens:
-moederbord ATC 1020+
-chipset i430VX

Zou het moederbord misschien geen modules > 64 ondersteunen of kan dit gewoon helemaal niet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
of het mobo ondersteunt geen double sided sdram

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:24
Heeft die oude VX geen 5V DIMM''s nodig?

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
De 430 VX ondersteunt alleen 5 volt SDRAMs van 66 MHz. Je mag van geluk spreken als je je PC100 module, die 3.3 volt wil, niet hebt opgeblazen >:)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eh, ligt het aan mij of ondersteunde de VX helemaal geen SDRAM?

Die 168-pins DIMM slot is voor een 5V EDO-DIMM.

Oslik, blyat! Oslik!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb hier een no-name bordje in de ouwe 200 draaien met een 66Mhz 32Mb SD-module.. En jep, nu slikt ie geen EDO ernaast.

Bij de mijne kan ik het voltage voor de dimm instellen :P

-> Voor de duidelijkheid, een 430VX chipset dus.
Pagina: 1