[BC3] Thunderbird 1200 en Asus A7M266 boot niet ??

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 19:26
Hoi,

Omdat iedereen zo geweldig te spreken is over AMD heb ik me er ook maar eens aan gewaagd:
AMD Thunderbird 1200mhz
Asus A7M266 met 256mb 266mhz DDR RAM (Crucial)
En een mooie Alpha 6035 FAN.

De <piep> boot echter voor geen meter |:(
Geen piep, geen beeld, helemaal niks. De FAN draait goed dus de proc. kan niet warm worden. Maar het gebeuren functioneert voor geen meter. Aangezien ik nergen kom tijdens het booten neem ik aan dat de proc. defect is of iets dergelijks. Dit soort shit heb ik nooit gehad met al mijn intel machines die ik in elkaar gezet heb en het lijkt me sterk dat een defecte processor verkocht wordt.

Iemand nog enig idee voor ik de troep in de verkoop gooi en toch maar weer voor Intel ga :?

Thanks.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
check je jumper settings nog eens !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Er kan altijd iets mis gaan, je moet geluk ermee hebben :)

Je hebt toch wel 300 watt voeding?
Zit je CPU Fan wel op goed aansluiting op mobo?

Ik zou het volgende doen:

Alle kaarten behalve videokaart eruit halen.
Dan booten(Bij voorkeur met PCI videokaart).

webOS all the way!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Fan op de juiste plaats ingeplugd???

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• BC3 Victim
-maakt je mobo geen sluiting op de plaat??? :Z

-check je geheugen eens brak geheugen kan veel veroorzaken> :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
ojaa zit je cpu vergrendeling wel goed of is die defect

Verwijderd

Check je harde schijven alles etc.

Mijn procedure:

Ga uitsluiten welk aan hardware het ligt.
Begin met alleen proc/geheugen/moederbord/videokaart op te starten.
Doet dat het wel, sluit dan alles één voor éen aan, als hij na bijvoorbeeld het aansluiten van de HD niet meer wil opstarten dan is die stuk.

Doet hij het niet met alleen proc/geheugen/moederbord/videokaart dan is één van die dingen stuk. Probeer ze te vervangen door iets anders en ui te vinden welk stuk hardware kapot is.

• rvrbtcpt
Hoi,

Er zit eigenlijk niks in. Alleen een PCI vga kaart. De jumpers heb ik zowel in default mode ofwel dan kun je via het BIOS de zooi goed zetten als in 1200mhz mode gezet. Op 133 fsb.
Een IDE kabel voor hd of flop heb ik nog niet eens ingestoken. De processor heb ik al twee keer los gehad.
Ik heb maar 1 reep DDR RAM en die kan ik niet testen in mijn P3 jammer genoeg. Dan moet ik eens kijken of ik iemand ken met een DDR moederbord. Maar met defect geheugen zou je toch iets op je scherm moeten krijgen of niet ?

_Silver_ Hoe kan ik zien of er iets mis is met de vergrendeling ? Het ziet er goed uit, de hendel sluit goed en blijft ook mooi zitten. Uit ervaring met andere systemen kan ik niet zeggen dat het fout zit.
Het groene power ledje van het moederbord brand gewoon. Dus het moederbord zit wel goed zo te zien.

Hermanvh Het geheel zit in een AOpen HQ08 ig tower met 300 watt voeding (volgens de sticker op de voeding)

James_Watt De FAN zit op de 3 pins 12v FAN aansluiting van het moederbord. En het is een 12v FAN dus dat zou ook moeten werken. Het ding draait perfect en je hoort em niet.

Dikke shit. Woont er niet iemand in Zuid Limburg (in de buurt van Heerlen) met een soortgelijk systeem. Ik kan ook het geheel in de auto pleuren en langskomen. Elke vorm van hulp en misschien controleren van het DDR RAM en/of de processor in een werkend systeem zou natuurlijk het probleem direct duidelijk maken.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] <<

• rvrbtcpt
Whaaa!! Als ik op die link klik zie ik dat ik beter een P3 of P4 had kunnen nemen |:(

• BC3 Victim
voedingskabel wel goed aangesloten??

• BC3 Victim
Het zoveelste probleem met een Asus A7M266...
Wedden dat het aan je mobo ligt ?

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

zet hem eerst op jumper mode.

Update je bios

zet vervolgens de DSCFK jumpers allemaal op off en de jumnperfree mode weer aan.
dan zal die het wel gaan doen

Samsung S23 Ultra

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:04
M''n A7M266 met TB 1333 en 2x128mb pc2100 werkt perfect.

in mekaar gezet opgestart en 100% werkend

Verwijderd

wat een gezeik zeg.. Nooit heb je AMD gehad. Dan zet je zelf een systeem in elkaar. Doet ie het niet en dan geef je de processor maar de schuld. Als je nou eerst eens nagaat wat je ZELF verkeerd hebt gedaan. Want dat zal het ongetwijfeld zijn....:r

• InterCC
  • Laatst online: 11:47
Op donderdag 24 mei 2001 17:33 schreef Speedyrage het volgende:
wat een gezeik zeg.. Nooit heb je AMD gehad. Dan zet je zelf een systeem in elkaar. Doet ie het niet en dan geef je de processor maar de schuld. Als je nou eerst eens nagaat wat je ZELF verkeerd hebt gedaan. Want dat zal het ongetwijfeld zijn....:r
Precies. Als het systeem niet eens boot kan je gewoon geen computer bouwen of er zit iets tussen wat kapot is (kan altijd gebeuren). Meteen AMD afzeiken heeft dus totaal geen zin. Staat alleen maar dom.

Enne gooi die zooi meteen in de verkoop en koop lekker een P4 ofzo.

p.s hoeveel wil je hebben voor TB1200, A7M266 en het geheugen >:)

edit: A7M dan..

• Tinman
  • Laatst online: 08:04
is een A7M266

Verwijderd

ik heb wel gehad dat mn bios leeg was op mn p3v4x, fans draaide wel enzo, maar geen beeld of piepjes ofzo.. trug naar de winkel gegaan, nieuw bord gekregen en toen werkte het wel
Pagina: 1