- Omdat mijn interne Asus Adsl Modem geen drivers heeft voor Linux, ben ik op het idee gekomen om zelf een Internet sharing server in elkaar te gaan steken.
Nu een moederbord kan ik krijgen van mijne buurman , eentje van Abit , BX chipset, dus nu zoek ik nog
een goeiekope processor, gelijk nen PII 266, of 233 of misschien wel nen celeron
Ik zal eerst zeggen hoe mijn systeempe er zou moeten gaan uitzien:
MoederBord : Abit , BX chipset
Geheugen : 64 Mb
Processor : PII , Celeron (het is voor nen proxy server dus het moet nie veel zijn denk ik he) (en eventueel underclocken)
HD : ik heb hier nog 2 schijven van 400 MB liggen
OS: Ik wil er windows 2000 opzetten, dus mijn vraag is is 400 mb genoeg, kan ik daar windows 2000 opzetten?
Videokaart : superdeluxe isa kaart
kast : daar gaat menne pa iets voor zorgen, iets klein dus
voeding: wel menne pa gaat daar ook is voor kijken of hij daar ook iets voor kan vinden, het moet een stille voeding zijn natuurlijk
we wilden eerst een 100Mbit netwerk wilden leggen tussen 2 computers dus zitten we met een klein probleem: ten eerste onze HUB is maar 10 Mbit en we wilden dus eerst gewoon een crosover verbinding maken tussen de 2 computers, maar da gaat moeliijk met 3 computers.
Nu ben ik op het idee gekomen om 2 100 Mbit kaarten in die computer voor internetsharing
te stoppen
een naar mijn broer zenne computer en ene naar de mijne.
nu is mijn vraag gaat dit?
iemand nog ideen anders?
Nu een moederbord kan ik krijgen van mijne buurman , eentje van Abit , BX chipset, dus nu zoek ik nog
een goeiekope processor, gelijk nen PII 266, of 233 of misschien wel nen celeron
Ik zal eerst zeggen hoe mijn systeempe er zou moeten gaan uitzien:
MoederBord : Abit , BX chipset
Geheugen : 64 Mb
Processor : PII , Celeron (het is voor nen proxy server dus het moet nie veel zijn denk ik he) (en eventueel underclocken)
HD : ik heb hier nog 2 schijven van 400 MB liggen
OS: Ik wil er windows 2000 opzetten, dus mijn vraag is is 400 mb genoeg, kan ik daar windows 2000 opzetten?
Videokaart : superdeluxe isa kaart
kast : daar gaat menne pa iets voor zorgen, iets klein dus
voeding: wel menne pa gaat daar ook is voor kijken of hij daar ook iets voor kan vinden, het moet een stille voeding zijn natuurlijk
we wilden eerst een 100Mbit netwerk wilden leggen tussen 2 computers dus zitten we met een klein probleem: ten eerste onze HUB is maar 10 Mbit en we wilden dus eerst gewoon een crosover verbinding maken tussen de 2 computers, maar da gaat moeliijk met 3 computers.
Nu ben ik op het idee gekomen om 2 100 Mbit kaarten in die computer voor internetsharing
te stoppen
een naar mijn broer zenne computer en ene naar de mijne.
nu is mijn vraag gaat dit?
iemand nog ideen anders?
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.