Toon posts:

[BC3] Nieuwe CPU, weinig keus.. Welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ga een nieuwe cpu kopen (joepieeee), maar ik heb niet al teveel keus.. Ik hoef echt geen super-turbo-high end systeem die alles kan draaien, Ik ben al blij met wat ik nu heb, maar iets sneller kan best wel.

Goed, ik heb nu een Celeron 500 cpu''tje, met 128 mb geheugen en een Geforce 2 MX van hercules (die met 5,5 ns ja..)

Nu heb ik eens in vraag & aanbod zitten neuzen, en ik kwam op een aantal 100 mhz Pentium2''s en P-IIIE cpu''s, die dus allemaal op 100 mhz draaien (vanwege me abit BE6)..

Als ik nou die celeron 500 (66 mhz) zou vervangen door een Pentium3 500 mhz (100 mhz) zou dat nou veel verschil maken??? of een p3-600e??? 700e???? Welke is beter te overclocken????

Alvast bedankt,

Techwarrior

Verwijderd

misschien een idee om die celeron die je hebt eerst eens tot het uiterste te trekken, zo rond de 700MHz haalt ie met gemak.

Verwijderd

Topicstarter
Pff dacht het niet ... ik heb hem met behulp van diverse websites net op 563 gekregen (75 mhz bus), maar verder komt ie niet hoor anders gaat ie heel raar doen (spontaan resetten, blauwe schermen enzo)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Ik zou er geen 500E in prikken, hoewel de PIII sneller is ga je vast niet veel verschil merken. Als je wil upgraden gewoon voor een 800E gaan. Ga je overclocken, dan kan een 700E ook een leuke optie zijn. Overclock resultaten zijn natuurlijk wel afhankelijk van o.a. je moederbord, ram en de cpu zelf (er wordt niks gegarandeerd)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heb je wel even gekeken of er een p3 en celeron2 in kan ?
Za ja.. dan zou ik een celeron 2 600 kopeh en overklokken naar de 900. Lekker goedkoop en ook erg snel !
Natuurlijk niet de snelste cpu die er is.. maar tis wel lekker goedkoop upgreaden

Verwijderd

Topicstarter
BE-6 support helaas geen celeron2 cpu''s..

Ik heb de laatste bios versie en die support alle pentium2 en pentium3 en celeron(celeron is max 533) en de pentium2 en 3''s tot 100 mhz.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] <<

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
IK heb een 550 op 733 @1.65 volt draait el een jaar stabiel temp core is nooit hooger dan 45 Graden full load

Verwijderd

Topicstarter
een celeron??
In dat geval , een celeron 550 is niet hetzelfde als een 500..

En het is ook geen antwoord op mijn vraag, Niet lullig bedoeld ofzo.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cellie 500 suckt iig zwaar]

ik heb er ook een

die dingen zijn niet te overclocken
563 max :(

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het.. daarom wil ik ook een andere :(

maar ik ga nu film kijken........ ik check later nog wel even of er nog goeie reacties zijn gekomen.

• HermeS
  • Laatst online: 15:19
Trouwens als je een goede knal voor je geld wilt hebben zou ik een Celeron II kopen, die halen meestal toch wel @900 met standaard luchtkoeling!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik HAD eerst een Celeron 466 en kocht later dus ook z''on SLOT1 PentiumIII 550 maar het verschil was AANZIENLIJK...

Celeron is echt brak hoor....:r PIII rulezzz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer toch je FSB hoger te zetten. Heb op mijn BE-6 een Celly 566 op 750 Mhz (9*83 MHZ) lopen. Tot 75 mhz voldeed de intel-fan en met een Golden Orb superstabiel op 83 Mhz.
Ga in geval van een nieuwe voor een 100 MHZ FSb Celly. Op een Be-6 loopt de Cco stepping tot 115MHZ stabiel.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 23 mei 2001 21:28 schreef Techwarrior het volgende:
Pff dacht het niet ... ik heb hem met behulp van diverse websites net op 563 gekregen (75 mhz bus), maar verder komt ie niet hoor anders gaat ie heel raar doen (spontaan resetten, blauwe schermen enzo)
Heb je misschien 66MHz geheugen?
ff vervangen door 133 MHz en 700MHz moet toch echt mogelijk zijn.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• HermeS
  • Laatst online: 15:19
Op donderdag 24 mei 2001 14:30 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb je misschien 66MHz geheugen?
ff vervangen door 133 MHz en 700MHz moet toch echt mogelijk zijn.
lul toch niet zo slap, hij heeft een celeron 1, dat is al bijna het max voor een celeron!

Verwijderd

ondersteunt je moederbord coppermine
zo ja dan kan je een celly2 instoppen alleen dan word hij gezien als een pentium3
maar zal verder gewoon goed werken

Verwijderd

Haal een celly 2, 533Mhz, een groene chippie.
Klok dat spul op 100FSB, 800Mhz.

Verwijderd

ik sluit me aan...
celly 2 halen als het kan
gaat zonder alt e veel moeite 200mhz over specs :P
Pagina: 1