[BC3] BIOS naar de klote! Tips gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Oké, ik heb daarstraks zo''n mooi amd.epa ''tje gemaakt en dat dan mooi in het bios bestand gegoten en daarna geflasht.

Na het afsluiten van m''n trouwe windows hoopte ik het logo te kunnen bewonderen. Niets was minder waar, m''n scherm bleef in standby en mijn pc speaker produceerde minutenlang irritante beepjes! :'(

Is er nog een mogelijkheid om van een floppy te starten? Of moet ik meteen iemand anders gaan zoeken met een ASUS A7V om aan het hotswappen te gaan? Ik heb al wat proberen te trekken aan die EEPROM BIOS chip maar die wilt er echt niet uit!

Plz help me!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nee natuurlijk kun je nu niet meer met een diskette booten, je blijft al voor de post hangen.

Waar heb je het nu over ? een epa ??
Heb je in je bios-romfile lopen rommelen, en toen geflashed ?? Oei.

Probeer je bios maar te resetten, is wel een jumper voor, zie boekje.
Helpt dat niet, denk ik dat je hem ff weg moet brengen naar de leveranchier.
Enne flashen bij iemand anders ???
Jij kwam no-way met je vernaggelde bios in mijn mobo hoor

• BC3 Victim
Jaaa, een .epa file. Die zet je in je BIOS om zo je bioslogo te veranderen! Mislukt dus probleem. Ik heb al een search gedaan en ook al in mijn mobo boekje gekeken maar ik heb nog geen reset switch gevonden voor mijn BIOS!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Welk moederbord heb je...

• BC3 Victim
Euh, een ASUS A7V!

Verwijderd

Hehe, ik ook, dan heb je geluk, je moet zoeken bij het ronde backup-batterijtje,
daar zitten 2 gesoldeerde puntjes,
met eromheen een wit getrokken vierkantje,
met de naam clear cmos.
Pc helemaal spanningsloos maken, dan de twee contactjes met een schroevendraaier oid, iets wat geleidt, met elkaar verbinden. Wel even een minuutje vasthouden voor de zekerheid.
Ik hoop voor je dat je het daarmee redt, anders heb je een flink probleem

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
staat gewoon in het boekje, het is ergens een jumper

maareh, zoek niet verder want het is niet nodig!
als je bios geflashed is met foute info heeft resetten geen zin (dat zet alleen de settings op default)
dus of hotswappen (vind ik heel riskant) of naar de mobo boer/asus

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hotswappen is bij mij al ongeveer 15 keer goed gegaan.. wel recht er uit trekken en een EEPROM trekker gebruiken. En doen als er de vraag staat : Are you sure you want to program ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik snap ook niet dat je je systeem op het spel zet voor een stom plaatje maar ja

• BC3 Victim
Sorry hoor, ik had nooit gedacht dat ik me zoveel problemen op de hals zou halen! :'(

* BC3 Victim is heel ongelukkig

• BC3 Victim
Weet er iemand waar ik zo''n EEPROM trektangetje kan vinden!
(Al zeker niet bij mij in de buurt)

Verwijderd

Gewoon bij een pcboer of electronicazaak

• BC3 Victim
Hoeveel kost me zo''n nieuw EEPROMmetje?

Nu juist wanneer al mijn spaargeld naar CD''tjes hamsteren is gegaan... |:(

Bah ;(

Verwijderd

gewoon ff hotswappen;
Peeceetje aan.
Opstarten.
Biosje er uit
Biosje er in
dan awdflash en dan moet je optie F gebruiken
dus awdflash /F biosfile.bin of zo
met deze optie heb je namelijk niet eens het zelfde bord nodig :), het is me wel eens gelukt om via deze weg een pentiumbios in een 486 te flashen.
Wel 1 probleem. Deze optie zit alleen in 6.5 en hoger, dus het oude/andere mobo moet dat wel ondersteunen, want soms is het "Rom" gedeelte te oud. Ik kan je niet garanderen dat het werkt, soms werkt een andere bios flashen in een ander bord wel, soms niet.
veel plezier.
Laatste optie, bel asus nl. Toen mij 5EHM bordje van Soyo de bios brak was, heb ik ze gebeld, en toen hoefde ik alleen m''n bios chippie op te sturen en die werd gratis geprogrammeerd zonder dat ik nog garantie had :)

• BC3 Victim
Aha, dus nu moet ik gewoon nog iemand vinden met een AWARD biosje van een P3 ofzo en dan is alles opgelost! :7

Moet het aantal Mbit ook hetzelfde zijn, ik heb hier een 2 mbit EEPROM?!

Verwijderd

tja, ik zeg niet dat het persee moet uitmake, dat pentium board gebruikte zelfs een 5v bios en de 486 een 12v versie :?. Maar goed, het moet volgens mij niet zo veel uitmake, gewoon ff proberen, werkt het niet jammer dan, andere mobo proberen. Werkt het nog niet? tja dan iemand met hetzelfde mobo vinden.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 18:50 schreef Effi het volgende:
Ik snap ook niet dat je je systeem op het spel zet voor een stom plaatje maar ja
Heb dat al iets van 5x gedaan met deze pc en is nog nooit fout gegaan, heb er zelfs al een keer de verkeerde bios (van ander mobo(Stond wel bij dat hij voor mijn mobo was.)) ingeflashed, knon gelukkig nog wel bootten en oude terugzetten.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
[b]Op woensdag 23 mei 2001 19:58
Laatste optie, bel asus nl. Toen mij 5EHM bordje van Soyo de bios brak was, heb ik ze gebeld, en toen hoefde ik alleen m''n bios chippie op te sturen en die werd gratis geprogrammeerd zonder dat ik nog garantie had :)
Wel een fijn bedrijf, dat Asus, als ze je zelfs helpen met een Soyo bord! :P

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 14:59
Probeer eerst dit ff:
For AMI BIOS:

Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM
Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.
When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

For Award BIOS:

Make a bootable floopy disk
Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk
Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin
Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)
Re-flash the BIOS & reboot.

Zin.

• BC3 Victim
Oké, ik heb geprobeerd te hotswappen! Mislukt ;( Blijkt dat ik het BIOSje er ompgekeerd had ingestoken! :( Het werd ongelofelijk heet en smolt nét niet!

Tja, nu zal ik maar naar een nieuw BIOSje moeten zoeken zeker???

• FreeRider
Je ZOU het nog eens kunnen proberen, maar dan met de BIOS goed er in... kan in principe geen kwaad, je zal het bord er niet snel mee slopen... Anders wordt het denk ik tijd om een nieuwe BIOS te bestellen... :(

• BC3 Victim
Ik heb het andersom ook geprobeerd, maar dan begint awdflash te zagen over "Can''t find BIOS system hook" of "no AWARD BIOS detected" blablabla...

:'( Hopeloos ;(

Verwijderd

[off topic]

* Nu juist wanneer al mijn spaargeld naar CD''tjes hamsteren is gegaan...

WTF bedoel je???
[/off topic]

Zoek de clear bios data jumper...

• FreeRider
Zoek de clear bios data jumper...
Lees de topic... Catfish heeft het bij het juiste eind. Komt er op neer dat de.maarschalk naar een nieuwe BIOS EEPROM moet gaan zoeken...

• BC3 Victim
je moet gewoon es wat rond bellen naar wat winkels die kunnen zo een chipje voor je flashen

en dat van die bios verkeerd om da''s wel heel dom
maar ja
veel suc6

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

/oftopic

koelkasten heeft nog nooit met hot swap gewerkt maar hoe weet je hoe je bios er goed om in zit is bij mij een vierkant ding waar moet je dan op letten

/oftopic

suc6 veder

Sommige mensen....

• BC3 Victim
Die BIOS was helemaal niet vierkant maar eerder rechthoekig, kijk effe hier:

https://shop.asuscom.de/s...=2&kundenid=9908940111129

Kan jij zomaar zeggen hoe het juist in moet?

• BC3 Victim
Die BIOS was helemaal niet vierkant maar eerder rechthoekig, kijk effe hier:

https://shop.asuscom.de/s...=2&kundenid=9908940111129

Kan jij zomaar zeggen hoe het er juist in moet? |:(

• BC3 Victim
Oeps... had effe probleempje met de inbelverbinding. :)

Sorry voor de dubbelpost! De link lijkt niet meteen te werken dus ik denk dat knippen en plakken beter werkt! ;)

Pagina: 1