[BC3] Stomme !#($#$* MSI K7T Turbo!

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik heb hier een MSI KT7 Turbo (als tijdelijke vervanger van een Abit KT7-RAID) en wat een kutbord :r is me dat zeg!
Het is al erg genoeg dat de geheugenscores veel lager zijn dan op mijn Abit KT7, maar overklokken gaat voor geen meter!
Zo gebeurt het:

* PC aan
* DEL
* In het BIOS de FSB op 115 (multiplier doet ie al helemaal niet, ondanks dat mijn Duron 650 WEL fatsoenlijk draaide met andere FSB en multiplier settings op mijn KT7)
* Save changes? Yes (DUH)
* Reboot

Dan ofwel

1. mobo pakt de nieuwe instellingen en boot fatsoenlijk. :)
* "Fijn" wat werken in Windows, maar na 2 dagen uptime moet je toch eens rebooten
* Reboot
* zie stap 2 :( :( :(

ofwel

2. Scherm blijft op stand-by ...
* PC uit
* PC aan
* -NIX-
* Paar keer bovenstaande stappen herhalen
* Uiteindelijk PC aanzetten terwijl INSERT is ingehouden
* PC post met originele processorinstellingen :(
* DEL -> BIOS
* CPU-instellingen aanpassen en dan begint alles van voor af aan...

:'(

Het bord zal wel stabieler zijn dan een Abit KT7 (alhoewel mijn CPU op originele snelheid ook rock solid is, zelfs ver daar boven!) maar qua overklokken is het bord zwaar :r!
De D-Led functie is wel :9~!

Waar ligt het aan of is dit normaal?

BIOS versie is van 07/02/2001 dacht ik. Het is dat ik het bord moet omruilen voor die Abit KT7-RAID en ik het niet durf te flashen anders had ik het al lang gedaan.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Flashen is niet eng hoor! Er gaat niets stuk als je gewoon goed de readme leest enzo.

Ik heb geen ervaring met MSI borden, ik weet alleen dat de KT7 ook niet ideaal is. Heb namelijk verschillende kennissen die USB problemen hebben daarmee..
Afbeeldingslocatie: http://www.futurenet.nl/test2/pixel.gif
[img]"Javascript:var[/img]

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• F.U.B.A.R
Het is niet dat ik bang ben om te flashen. Ik heb mijn KT7 ook geflashed, heb zelfs het EPA-logo vervangen.

Maar omdat het bord niet van mij is, wil ik het zo goed mogelijk behandelen. ;)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Ik heb op zeker geen problemen met mijn MSI K7T Turbo...
Je bent gewoon een wanker :)

\o/

Verwijderd

msi k7t sucks.:r :r :r ik heb er laatst ook 1 gekocht en meteen gedumpt ......uurg wat een :r :r :r mobo

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hem ook, ik had ook liever een KT7A turbo, ik heb er ook erg veel problemen mee gehad. Bijv. dat het beeld in het begin even groen is bij het intalizen van mijn GeForce 2 MX. >> was no problem op mijn Asus p2b

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Zeker een maandagmorgenmodel

Ik heb beneden een MSI K7T Turbo 1ghz @ 1,1
Andere comp K7T Turbo duron 750@900

En ik heb ook nog een K7T pro2 duron 650@850

Geen geklaag over MSI

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

Zeg! Gaan we schelden?
MSI maakt hele goeie borden hoor! Ik heb zelf de K7Tpro2, en die doet het goed. :+ Multiplier gaat netjes op wat ik aangeef. En het geheugen loopt nu sinds ik geflashed heb ook prima. De memoryinterleave staat nu gewoon aan, zodat de snelheid vgl met bv een Abit best meevalt.

Als iets niet wil lukken begin ik meestal met de schuld bij mezelf te leggen; misschien dat ik zelf iets niet goed doe!
Sinds wanneer zet je de fsb meteen op 115 :? Nooit gehoord van langzaam opvoeren? Of doe gewoon echt stoer en zet hem gewoon op 133. Goeie kans dat ie het dan wel doet (als het probleem veroorzaakt wordt door een hoge PCI bussnelheid).

Een echte (8> gaat eerst:
-flashen met nieuwste bios
-goed koelen
-langzaam opvoeren
-zijn hoofd gebruiken
-niet op anderen kankeren maar zelf aan de gang.

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Ik heb ze allebij, de Abit heeft wat meer instelmogelijkheden en de schurft aan soundblaster kaarten, de MSI Turbo is stabieler met een Duron >1000

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op woensdag 23 mei 2001 21:23 schreef dombie-dom het volgende:
Zeker een maandagmorgenmodel

Ik heb beneden een MSI K7T Turbo 1ghz @ 1,1
Andere comp K7T Turbo duron 750@900

En ik heb ook nog een K7T pro2 duron 650@850

Geen geklaag over MSI
Ook hier geen problemen met MSI bordjes, heb nog nooit zúlke stabiele systemen gehad. (6309 v1.0 / K7T Pro2 / 694D Pro AR / K7T Turbo-R)

Verwijderd

Iemand die nu nog niet snapt dat Duron processors bijna niet via de fsb te overklokken zijn maar wel via de multiplier die is inderdaad fucked up beyond all recognition.
Ik heb nog nooit zo''n goed bord gehad als deze MSI. En ik heb al heel wat Chaintechs, Aopens en Abits versleten.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 16:03
Om de multiplier in te stellen bij MSI heb je een "OC-bios" nodig, dacht ik

en bios flashen is toch alleen maar goed?
(niet veel erger dan OC''en met een geleend bord in ieder geval)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• F.U.B.A.R
Op woensdag 23 mei 2001 21:26 schreef Jeep het volgende:
Sinds wanneer zet je de fsb meteen op 115 :? Nooit gehoord van langzaam opvoeren? Of doe gewoon echt stoer en zet hem gewoon op 133. Goeie kans dat ie het dan wel doet (als het probleem veroorzaakt wordt door een hoge PCI bussnelheid).

Een echte (8> gaat eerst:
-flashen met nieuwste bios
-goed koelen
-langzaam opvoeren
-zijn hoofd gebruiken
-niet op anderen kankeren maar zelf aan de gang.
Mijn Duron 650 liep op die Abit op 7,5 x 105 maar hij werd te warm onder mijn Coolermaster. Toen heb ik maar een GlobalWIN WBK 38 gekocht! Dus er is geen warmte probleem, want ik heb hem nog niet boven de 50C zien stijgen (6,5 x 115 @ 1,83V met }:O ).

Langzaam opvoeren heb ik op mijn Abit gedaan, dus ik weet wel tot waar mijn Duron kan. En de multiplier die ik niet instellen sluit al veel mogelijkheden uit, nee? :(
PLUS: als ik voor elke extra MHz dat hele bovenstaande drama moet doorlopen! ;( Dat is te triest voor woorden!
Op donderdag 24 mei 2001 01:48 schreef ToezeBroeze het volgende:
Iemand die nu nog niet snapt dat Duron processors bijna niet via de fsb te overklokken zijn maar wel via de multiplier die is inderdaad fucked up beyond all recognition.
Lees eens goed jongen: ik KAN de multiplier niet veranderen!. En ja, de brugjes zijn goed ingekleurd want de Abit pakte hem wel!
Op donderdag 24 mei 2001 02:20 schreef Wirf het volgende:
en bios flashen is toch alleen maar goed?
(niet veel erger dan OC''en met een geleend bord in ieder geval)
Ja, is eigenlijk wel waar. Ik ga hem eens flashen. (Ik maak wel een backup van de BIOS!)

• Dualdude
My natural human response would be...AMATEUR! :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 23 mei 2001 20:49 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Het is niet dat ik bang ben om te flashen. Ik heb mijn KT7 ook geflashed, heb zelfs het EPA-logo vervangen.

Maar omdat het bord niet van mij is, wil ik het zo goed mogelijk behandelen. ;)
waarom ga je dan overklokken?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik heb ze ook allebij ,geen problemen !
Stelletje oude wijven ! :(

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 10:13 schreef charles het volgende:
Ik heb ze ook allebei geen problemen !
wat betekent dat nou weer?:?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 10:16 schreef dragak het volgende:

[..]

wat betekent dat nou weer?:? ok > allebij
Ik ben ook een gelukkige Msi Kt7-Turbo en de Abit Kt7-Raid bezitter ,beste boardjes ! *D

Dragak ! begrepen ?

Verwijderd

MSI is gewoon goed!! werkt altijd 100%... met asus en abit heb je gewoon altijd problemen... Ik heb nu een asus a7v133 en die werkt nu prima... maar als het koud is geweest in me kamer wilt hij de 1e keer niet booten ??!?!?!?!??!

Daarvoor had ik een MSI met dezelfde CPU en nooit problemen.

MSI is goed... alleen hun memory performance mag wel wat omhoog

Mzzls ShaDoW

Verwijderd

Mijn MSI mobo is ook gewoon om te :r ik koop echt nooit meet een MSI mobo, wat een :r

• F.U.B.A.R
Op donderdag 24 mei 2001 10:08 schreef Dualdude het volgende:
My natural human response would be...AMATEUR! :)
Omdat mijn multiplier niet omhoog kan? Misschien als ik er eens mee praat, dat helpt misschien! |:(

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen over MSI en alle anders mobo''s! Deze K7T Turbo WIL NIET fatsoenlijk overklokken!

• Dualdude
Op donderdag 24 mei 2001 11:56 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Omdat mijn multiplier niet omhoog kan? Misschien als ik er eens mee praat, dat helpt misschien! |:(

Jullie kunnen zeggen wat jullie willen over MSI en alle anders mobo''s! Deze K7T Turbo WIL NIET fatsoenlijk overklokken!
Hallo niet zo frusty, staat een vette smiley achter.. :) :) :)

• F.U.B.A.R
Op donderdag 24 mei 2001 14:53 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Hallo niet zo frusty, staat een vette smiley achter.. :) :) :)
Een : en een ) in de juiste volgorde maken het er niet beter op hoor...

Gelukkig krijg ik binnenkort mijn Abitje! :9

Verwijderd

Jammer dat JOUW Turbo niet wil, gelukkig doet de overige 99,9% het uitstekend.

Omdat je ZELF een slechte ervaring hebt, wil het nog niet zeggen dat je het hele merk maar moet afschrijven. In dat geval is een rolls-royce ook een kutmerk omdat er toevallig vorige week een mankement is geconstateerd.... |:(

Over de hele linie genomen zijn er veel meer problemen met Abit-boards dan met bv Asus of MSI.

Verwijderd

Ik heb net 2 weken een MSI-K7T-TURBO en ben rete tevreden over het bordje

• F.U.B.A.R
Ik heb de overclockers BIOS.

V1.0B16 Special BIOS

En het maakt geen zak uit!

• F.U.B.A.R
Op donderdag 24 mei 2001 15:21 schreef CrashNet het volgende:
Jammer dat JOUW Turbo niet wil, gelukkig doet de overige 99,9% het uitstekend.

Omdat je ZELF een slechte ervaring hebt, wil het nog niet zeggen dat je het hele merk maar moet afschrijven. In dat geval is een rolls-royce ook een kutmerk omdat er toevallig vorige week een mankement is geconstateerd.... |:(

Over de hele linie genomen zijn er veel meer problemen met Abit-boards dan met bv Asus of MSI.
Wel gek dat ik strax mijn 3e Abit bord heb en er nog geen problemen mee heb gehad. En de eerste MSI die ik in hander krijg doet zo raar.
Maar het gaat er niet over welk bord beter is, ik vind het gewoon irritant dat die MSI niet gewoon ff de instellingen die ik aangeef pakt. Als ik moet resetten omdat Windows is vastgelopen moet ik soms 15 (ja, vijftien) keer de PC aan en uitzetten voordat ik weer op 748 MHz (6,5 x 115) verder kan. :? Hoe kan dat?

Ik heb de BIOS geflashed (laatste versie natuurlijk) en het probleem blijft. Ook zegt hij nu bij het opstarten: Unknown flash BIOS. Wat betekent dat en kan het kwaad?

Verwijderd

"Unknown Flash Bios" is in ieder geval niet goed. Welke heb je gebruikt ? De laatste is de 2.7 en staat op de msi-site. Verder heeft de msi inderdaad een slecht geheugen zo af en toe. Wat misschien wil helpen is je cmos ff helemaal clearen, jumper omzetten en een paar keer aan en uit zetten.

Het bios-bestand uitpakken (is zelf-extracting) naar een boot-flop waar in ieder geval geen himem en andere ongein geladen wordt. Je bios wordt vervolgens automatisch geflasht.

• F.U.B.A.R
Ik heb het BIOS goed geflashed. Ik kreeg eerst deze foutmelding:

The program file''s BIOS lock string does not match with your system

Maar in het bijgevoegde txt-bestandje van de BIOS-update stond dat ik de parameter /nbl moest toevoegen:

AWDFLASH biosfile.bin /NBL

dus. Het programmeren ging helemaal goed. Heb maar een backup van de BIOS gemaakt.

Voor de rest zou ik niet weten waar die foutmelding op slaat. Hij werkt gewoon als voorheen. :?

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12

[..]

Kom zondag naar me toe en ik zal het ff voordoen.

Verwijderd

[..]

Dan moet je BIO flashen, voor overklokken zijn speciale biossen op de MSI-site te vinden.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 16:45 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Ik heb het BIOS goed geflashed. Ik kreeg eerst deze foutmelding:

The program file''s BIOS lock string does not match with your system

Maar in het bijgevoegde txt-bestandje van de BIOS-update stond dat ik de parameter /nbl moest toevoegen:

AWDFLASH biosfile.bin /NBL

dus. Het programmeren ging helemaal goed. Heb maar een backup van de BIOS gemaakt.

Voor de rest zou ik niet weten waar die foutmelding op slaat. Hij werkt gewoon als voorheen. :?
Waarom gebruik je live bios update niet ?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik kan goed overclocken met mijn board
zie sig. :9~

• BC3 Victim
Zit met een probleempje.
Heb een msi K7T Turbo enne een Leadtek dual head Geforce MX.
Al ik nu met Nvideo Full Screen Video Mirror Control optie een filmpie fullscreen op m''n secondary display draai valt na een seconde of wat het geluid weg :'(
Heb al wat liggen harken met detonator3, Leadtek drivers, mobo bios update en zo.
(met directx 8, divx 3/4, msi mobo 4in1 drivers)
Iemand een suggestie om dit op te lossen?

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 20:07 schreef YamahaRD350LC het volgende:
Zit met een probleempje.
Heb een msi K7T Turbo enne een Leadtek dual head Geforce MX.
Al ik nu met Nvideo Full Screen Video Mirror Control optie een filmpie fullscreen op m''n secondary display draai valt na een seconde of wat het geluid weg :'(
Heb al wat liggen harken met detonator3, Leadtek drivers, mobo bios update en zo.
(met directx 8, divx 3/4, msi mobo 4in1 drivers)
Iemand een suggestie om dit op te lossen?
Ik had dus ook een heleboel van die vage klachten en als ik de ene een beetje had opgelost, kwam er weer een ander probleem bij.

Nu ik bios heb geupdate en alles op default heb staan loopt hij tot nu weer redelijk.

BIOS updaten naar 2.7
Misschien AGP op 2x instellen ?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik zou zeggen ram die jumper 100/133 FSB eraf en ga eens kijken of je 866 haalt.

Wel eerst ffe het voltage iets verhogen.

FSB overclocken was bij mij ook geen suc6, lukt nl. niet altijd, toen de jumper er maar eens afgetroken, tada ! 700@933.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Ik heb ook eens een K7T-Turbo stabiel moeten krijgen, dat was dus onmogelijk. En de jumper van de Clear CMOS moet dus op Clear Data staan ipv op Keep data. Dat slaat toch ook weer nergens op. In de manual staat het dus gewoon VERKEERD. Wat een klotebord zeg, sjezus :r

• BC3 Victim
1. Standaard leest het MSI bordje leest eerst het voltage van de proc (en die zal dus 1,6 V aangeven) en daarna pas het voltae uit de CMOS. Als je je duron te hoog hebt ingesteld wil ie dus niet booten.

Abit mobo''s doen dit niet, deze gaan direct naar de cmos.

Oplossing, voltage brug inkleuren, dan wil ie in iedergeval booten, tot de max. haalbare multiplyer.

2. FSB op 115 |:( ... of wilde dat wil op je abit-tje.

Pagina: 1