Ik heb hier een MSI KT7 Turbo (als tijdelijke vervanger van een Abit KT7-RAID) en wat een kutbord
is me dat zeg!
Het is al erg genoeg dat de geheugenscores veel lager zijn dan op mijn Abit KT7, maar overklokken gaat voor geen meter!
Zo gebeurt het:
* PC aan
* DEL
* In het BIOS de FSB op 115 (multiplier doet ie al helemaal niet, ondanks dat mijn Duron 650 WEL fatsoenlijk draaide met andere FSB en multiplier settings op mijn KT7)
* Save changes? Yes (DUH)
* Reboot
Dan ofwel
1. mobo pakt de nieuwe instellingen en boot fatsoenlijk.
* "Fijn" wat werken in Windows, maar na 2 dagen uptime moet je toch eens rebooten
* Reboot
* zie stap 2

ofwel
2. Scherm blijft op stand-by ...
* PC uit
* PC aan
* -NIX-
* Paar keer bovenstaande stappen herhalen
* Uiteindelijk PC aanzetten terwijl INSERT is ingehouden
* PC post met originele processorinstellingen
* DEL -> BIOS
* CPU-instellingen aanpassen en dan begint alles van voor af aan...

Het bord zal wel stabieler zijn dan een Abit KT7 (alhoewel mijn CPU op originele snelheid ook rock solid is, zelfs ver daar boven!) maar qua overklokken is het bord zwaar :r!
De D-Led functie is wel :9~!
Waar ligt het aan of is dit normaal?
BIOS versie is van 07/02/2001 dacht ik. Het is dat ik het bord moet omruilen voor die Abit KT7-RAID en ik het niet durf te flashen anders had ik het al lang gedaan.
Het is al erg genoeg dat de geheugenscores veel lager zijn dan op mijn Abit KT7, maar overklokken gaat voor geen meter!
Zo gebeurt het:
* PC aan
* DEL
* In het BIOS de FSB op 115 (multiplier doet ie al helemaal niet, ondanks dat mijn Duron 650 WEL fatsoenlijk draaide met andere FSB en multiplier settings op mijn KT7)
* Save changes? Yes (DUH)
* Reboot
Dan ofwel
1. mobo pakt de nieuwe instellingen en boot fatsoenlijk.
* "Fijn" wat werken in Windows, maar na 2 dagen uptime moet je toch eens rebooten
* Reboot
* zie stap 2
ofwel
2. Scherm blijft op stand-by ...
* PC uit
* PC aan
* -NIX-
* Paar keer bovenstaande stappen herhalen
* Uiteindelijk PC aanzetten terwijl INSERT is ingehouden
* PC post met originele processorinstellingen
* DEL -> BIOS
* CPU-instellingen aanpassen en dan begint alles van voor af aan...
Het bord zal wel stabieler zijn dan een Abit KT7 (alhoewel mijn CPU op originele snelheid ook rock solid is, zelfs ver daar boven!) maar qua overklokken is het bord zwaar :r!
De D-Led functie is wel :9~!
Waar ligt het aan of is dit normaal?
BIOS versie is van 07/02/2001 dacht ik. Het is dat ik het bord moet omruilen voor die Abit KT7-RAID en ik het niet durf te flashen anders had ik het al lang gedaan.