Toon posts:

[BC3] Fdd controller kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het goede forum is anders move em maar ff.

Anyway ik heb een msi k7tm pr0 (m7t micro atx dus) en in windows 98 krijg ik steeds de melding dat een floppy niet geformateerd is als ik hem probeer te lezen :(

Ik denk zelf dat misschien de FDD controller kapot is maar weet het niet zeker...
Iemand misschien suggesties?

Ow ja en als ie kapot is, wat moet ik dan doen, een nieuwe pci controller kaart kopen?

Verwijderd

Lijkt mij niet dat ie kapot is, maar eerder driver probleem wat ik trouwens ook vaag vind, of niet goed aangesloten. Owhja indien ie kapot is dan is de vraag of het aan de controler ligt of aan de fdd zelf
Zet die fdd effe in een ander systeempje

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Andere fdd-kabel in je eigen pc geprobeerd?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Een driver probleem bij een FDD :? dat lijkt me wel heel stug.

Die fdd is goed, komt net uit de winkel (gisteren gekocht omdat ik toen ik mijn pc samenstelde er geen kon kopen omdat ze uitverkocht waren) en ik heb em al in mijn pa''s pc gehad...

Idea''s anyone?

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:02
kabel verkeerd om ?

probleem heb ik ook gehad, kabel omdraaien, en hoppa :)

Verwijderd

Topicstarter
Die fdd kabels zijn inderdaad altijd vaag maar geloof me ik heb de kabel er op alle mogelijke combo''s ingehad en nog helemaal nix...

• Hoicks
  • Laatst online: 17:46

Hoicks

Techno!

Verkeerde forum.>:)

volgens mij hoort deze in opslagmedia e.d. thuis..:P

Misschien zijn de disks verrot?>
Misschien is de drive kapot?
Misschien moet je de andere connector aan je fdd cable gebruiken ipv die er nu aanhangt

Verwijderd

Al gecheckt of de a drive goed staat ingesteld in het bios?

Verwijderd

Topicstarter
Weer alle adviezen hierboven geprobeerd, en weer haalt het geen f*ck uit.

En ik wist niet zeker of het hier moest of in opslagmedia omdat de vraag gaat over de controller op het moederbord... :P

• vandenberg
Terug met je mobo dan maar?

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat kan ik doen, maar kweenie, ik denk niet dat ik nog garantie kan claimen omdat ik de FSB eens op 111 Mhz heb gehad, en misschien dat het daardoor komt en dat nog te achterhalen is?

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:37

Mex

Op woensdag 23 mei 2001 20:29 schreef Fallen_angel het volgende:
Die fdd kabels zijn inderdaad altijd vaag maar geloof me ik heb de kabel er op alle mogelijke combo''s ingehad en nog helemaal nix...
Het gekleurde draadje van je IDE-kabel moet bij je voedingskabeltje....basiskennis... :Z

Verwijderd

ja maar niet altijd hoor met je basis kennis
want bij mij zit hij juist andersom

simpel als je de kabel verkeert omzit
dan blijft de fdd lampje branden en dat mag niet

• vandenberg
[dom]
1 te veel
[/dom]

Systeem

• vandenberg
Op donderdag 24 mei 2001 22:18 schreef Fallen_angel het volgende:
Tja dat kan ik doen, maar kweenie, ik denk niet dat ik nog garantie kan claimen omdat ik de FSB eens op 111 Mhz heb gehad, en misschien dat het daardoor komt en dat nog te achterhalen is?
Lijkt me niet. Verhogen van FSB is eerder een prob voor je geheugen en/of proc. BTW, zo ruig is 111 toch niet? Je kunt je bord met een gerust geweten ruilen. :)

Systeem

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[mobo]--------[B drive]----X---[A drive]

voor de volledigheid...

Lijkt mij een dubbele verwisseling van pen1 (zowel bij mobo als op drive)...

En niet alle diskettedrives hebben dezelfde pen-aanduiding [pen1=dichts bij voeding contra andersom...] pen1 verste van de voedingskabel af kom ik het meeste tegen...

FDD-controller Errors worden getest tijdens boot, zet in Bios eens de optie Fast Post uit, en kijk of er dan fouten opgemerkt worden...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 23:24 schreef Mex het volgende:

[..]

Het gekleurde draadje van je IDE-kabel moet bij je voedingskabeltje....basiskennis... :Z
Tja en bij fdd''s is het juist meestal andersom ... basiskennis |:(
Pagina: 1