[BC3] Verkeerde Mobo (betere:-)) van europc gekregen!

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
hehe, Ik had een MSI K7T pro2a Besteld Bij europc.nl
en nu heb ik de bestelling gekregen en zit er een K7T266 Pro in!!!
Ben Bezig om een pc voor iem. anders in elkaar te zetten, een duron 850 budget apparaat.

Is wel betersss, maar ik heb geen DDR ram besteld, wel Sdram, dat is dus wel klote, want nu past er geen reepje wat ik hier heb op het bord en kan de pc nog niet in elkaar....

Het vreemde is is dat er op het mobo zelf geen Raid Zit, terwijl dit wel op de doos staat en in de manual.

De code (?) op het mobo zelf zegt: "K7T266 Pro Ver. 1.0"

Wat moet ik doen? trugsturen en een andere Vragen? DDR Ram kopen? gewoon een K7TPro 2a bij een andere winkel kopen en deze zelf Houden?
Het is wel een duurder bord, maar omdat er geen raid op zit, vind ik het toch een beetje vaag....

Ben er ondertussen achtergekomen dat het hier een MS-6380LE
betreft! is dit een goed apparaat?

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
geen idee

wel cool met dat DDR-ram

kan ook zijn dat foutje van MSI is. verkeerd mobo in verkeerde doos?

www.kuiphuis.nl

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Houwe dat ding! :)

• Boeie
de doos kan goed zijn, maar er is een sticker op geplakt die zegt: "K7T266PRO DDR Dram X3, PC 1600/2100, USB 2.0, IDE raid Pc2Pc" Dus dat maakt et weer onwaar, want er zit geen Raid op!!!

Er staat wel bovenop de doos "VIA KT266 Chipset Based"

Verwijderd

Mooi voor je, vooral omdat deze mobo veel beter is [:9~:9~:9~]... was hij slechter: terug sturen..

• Boeie
Iem. interesse in een leuk pc-tje? (Zie Sign)
>:) P3 600, draait perfect

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Terugsturen. Als ze d''r later achter komen heb je een flink probleem. Ook niet echt fijn als je dan nog eens garantie moet claimen daar...

Of betaal bij ofzo.

Gewoon houden is iig onbeschoft.

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Standaard zit op de K7T 266 PRO geen raid, dat is weer een andere versie, als het goed is zit op de doos geen vinkje bij raid

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 15:05 schreef wildhagen het volgende:
Terugsturen. Als ze d''r later achter komen heb je een flink probleem. Ook niet echt fijn als je dan nog eens garantie moet claimen daar...

Of betaal bij ofzo.

Gewoon houden is iig onbeschoft.
Je hoeft ze alleen op de hoogte te stellen dat ze iets anders hebben geleverd. Je mag volgens mij dat houden wat geleverd wordt. In dit geval levert de leverancier iets anders (beters) en daar profiteert de besteller van! De leverancier draagt het risico dat ie iets verkeerd levert. De klant mag dat gewoon houden. Het is wel zo sociaal om de leverancier daar op de hoogte van te stellen. Kunnen ze van hun fouten leren;)

Lijkt mij tenminste

Verwijderd

Kijk eens op de MSI-site zou ik zeggen...

Ziet ''ie soms er zo uit?

Afbeeldingslocatie: http://tw.msi.com.tw/showroom/mainboard/pic/6380le.jpg

Op deze page staan alle modellen gelist. Als je bij KT266 kijkt zie je dat de Raid-versie net nieuw is, dus dat je die wel niet zult hebben.
Blijft deze alleen over ;)
Ziedaar de specs.

De raid is aardig, als je het ook daadwerkelijk wilt gaan gebruiken. Anders is het alleen interessant als je veel IDE apparaten kwijt moet.

Verwijderd

Waarschijnlijk bij USB 2.0 ook geen vinkje, wordt later beschikbaar.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Niet zo polariseren.

Eerlijkheid duurt het langst...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 23 mei 2001 15:16 schreef Petje het volgende:

[..]

Je hoeft ze alleen op de hoogte te stellen dat ze iets anders hebben geleverd. Je mag volgens mij dat houden wat geleverd wordt. In dit geval levert de leverancier iets anders (beters) en daar profiteert de besteller van! De leverancier draagt het risico dat ie iets verkeerd levert. De klant mag dat gewoon houden. Het is wel zo sociaal om de leverancier daar op de hoogte van te stellen. Kunnen ze van hun fouten leren;)

Lijkt mij tenminste
Yeah right.... jij bestelt een Trabant, en er word per ongeluk een Ferrari geleverd. Dan mag je die dus houden?

Iets te veel films gezien zeker?

Virussen? Scan ze hier!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
Op woensdag 23 mei 2001 15:19 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Yeah right.... jij bestelt een Trabant, en er word per ongeluk een Ferrari geleverd. Dan mag je die dus houden?

Wat een mop, dat doen ze echt niet per ongeluk maar express.

Verwijderd

Oh ja, er was ook nog iets met een weerstandje dat op de beter lopende versie anders was. FF zoeken op MSI KT266 en bios revision?

• Boeie
ja maar wat moet ik dan doen? zeggen dat ik het verkeerde heb gekregen? dan sturen ze een andere op (wat mij te lang duurt dus ga ik straks wel bij norrod een Mobo halen)

De bestelling duurt Al een Maand!!!!

bijbetalen heb ik ook geen zin in, want ik heb geen DDR ram want had dus op Sdram sloten gerekend.

Het is een mooie fout! heb iets moois gekregen, maar niet wat ik nodig heb (maar evt later wel voor mezelf)! dit is voor een vriend die gewoon een pc wil die het doet! niet met speciale dingen zoals ddr ram ofzo.

En JEEP, ja zo ziet ie eruit! dat issem precies!

het probleem is dat als we nu zeggen dat ze verkeerd hebben geleverd, willen ze het trug, en we wachten nog steeds op producten die ze ook al vergeten zijn bij de eerste levering (een MS Valuepack ramplank en Muis en een terratec DMX Xfire 1024). En als jij zegt dat je iets verkeerds hebt gekregen, en dat willen ze trug, zullen ze dan die andere shit wel sturen???

*zucht*
edit:

het is wel natuurlijk een bord wat tig duurder is, misschien wel als compensatie voor de lange levertijd?? :P

Verwijderd

Er zit trouwens wel een behoorlijk prijsverschil in een K7T-pro2A of een K7T266pro. F265,- of F449,- scheelt nogal. Maar je moet wel DDR hebben. Dus dan kom je zelf ook weer veel duurder uit ;(

Wat ik niet snap: waarom heb je geen K7t Turbo besteld :? Die is veel sneller, en bijna niks duurder ;)

Maargoed, je mag iets wel degelijk houden als je wat anders besteld hebt. De koop is: zij geven je iets, jij betaald ervoor. De wet maakt echter wel een voorbehoud; als je er redelijkerwijs van uit kon worden gaan dat er een verkeerd (veel duurder) artikel geleverd is. De wet gaat er namelijk van uit dat iedereen zijn verstand kan gebruiken, en eerlijk behoort te zijn.

Ik zou toch ff opbellen. (en als het kan een dealtje maken dat je toch een K7T Turbo in de wacht sleept ;))

{edit:]
het probleem is dat als we nu zeggen dat ze verkeerd hebben geleverd, willen ze het trug
Nou,... moeten, moeten,..willlen!. Het is wel hun fout hè! Maargoed, dan zit je toch mooi nog op je spullen te wachten. Ik zou zeggen, eerst de rest van je spullen; dan hebben zij niks meer om jou mee onder druk te zetten (ik denk niet dat ze zo makkelijk zijn).
Wekkel: Niet zo polariseren.
Eerlijkheid duurt het langst...
En Europc duurt nog veel langer!! :+

Na 1 emailtje had ik al wel door dat je daarmee beter geen zaken kunt doen.

• Boeie
heb toen geen K7T turbo besteld omdat die er nog niet was (bij europc) toen we Bestelden!!
die bestelling duurt al vet lang en nu is het er eindelijk en kan het in elkaar (niet dus)

De bestelling is gemaakt op: 17April! en het is 19 Mei gekomen ! (eindelijk)

Nu heb ik geen zin meer om op een ander mobo te w88 (wat weer eens tig dagen duurt)
ben nu al voor de 2e keer speciaal naar groningen gereisd om die pc''s in elkaar te zetten!! (was hier ook al op 3 mei, hadden ze gezegd dat het geleverd zou worden, op die datum)

Ik weet 1 ding! $&**%$#@ Europc!!! :(:(:(

• Boeie
we hebben net europc gebeld, enne die gozer was heel relaxed en zei van: "Nou, wat let je, ga lekker schroeven zou ik zeggen!"
oftewel we mochten em gewoon houden. (das wel zeer aardig)
maar omdat we geen 256mb DDR Ram hebben (wat weer vet duur is in vergelijking tot sdram)
zeiden we dat, en nu gaan we em toch maar trugsturen....

jammer maar helaas... Maare JEEP! we krijgen nu wel ter compensatie een K7T Turbo :):)

• BC3 Victim
Sukz allemaal als ik het zo allemaal lees...
Wat zou TUNER doen?...
Lekker houden, en ddr strippies halen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Boeie
Op woensdag 23 mei 2001 15:53 schreef TUNER het volgende:
Sukz allemaal als ik het zo allemaal lees...
Wat zou TUNER doen?...
Lekker houden, en ddr strippies halen.
hehe is niet voor mezelf, dat bord. anders had ik het ook wel gedaan.
dit is voor iem. met een klein budget en die heeft niet ff extra geld over voor ddr chippies, helaas.

en zelf ben ik ook broke, dus kan ik em ook niet overnemen... maargoed, we gaan em nu trugsturen.

kan ik toch nog vertellen dat ik een K7T266 in mn handen heb gehad :):P*D

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Mail ze gewoon even ik denk dat ze geen vergissing gemaakt hebben maar gewoon je een duurder mobo toe gestuurdt omdat misschien de K7 pro2a niet of zeer slecht te lever is of zoiets kreeg ook een duron 800 ipv van een
750 9 piek verschil nu. :-)

Verwijderd

jammer maar helaas... Maare JEEP! we krijgen nu wel ter compensatie een K7T Turbo
Phat! :9
All ''s well, that ends well!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:29
Phat! :9
All ''s well, that ends well!
closed

• BC3 Victim
Zal ik het een zeggen. Ja eerlijkheid duurt het langst maar daar kom je niet ver mee. Echt niet. Eerlijkheid tegen vrienden en kennis ja oke dat moet, maar toch niet tegen een leverancier die geld zat heeft. Je had deze beter gehouden en jou huidige moederbordje verkocht. kocht je je vriend met een beetje bijleggen dat moederbordje dat hij wilde. stuurde je de sdrammetjes terug en nam je ddrammetjes en zo had je voor heel weinig geld een nieuw goed moederbord. Maar ja nu ist te laat.
Veel succes nog :)

>:)

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 15:19 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Heel simpel voorbeeld: jij staat bij een supermarktkassa en je krijgt per ongeluk een verkeerd bedrag terug wat ten gunste is van jou... (daar hoef ik de gemiddelde mens geen uitleg te geven hoop ik... want ander |:()

En daar hoef je niet te veel films voor gezien te hebben;) En het is geen verschil van Trabant met Ferrari, maar van een BMW 325 en 328 ofzo...:P

Nette oplossing van EuroPC.
Pagina: 1