[BC3] Geheugen M-TEC of PQI?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb net 256 mb pc133 geheugen gekocht. Het is mij verkocht als m-tec geheugen, op de chipset staat PQI. Dit geheugen heb ik op aanraden van een kennis gekocht, die zei dat het makkelijk overclockbaar is. Ik kan het op cas2 draaien geen zweet, maar krijg het niet verder dan 133 mhz... 136 wordt al instabiel. Is dit echt het geheugen dat freakt, en ben ik dus slecht voorgelicht, of heeft het te maken met bv mijn mobo?
Ik heb het geheugen bij computerplanet in Leiden gekocht, en ze willen het (natuurlijk) niet ruilen. Is ook niet echt een goede reden natuurlijk... ''Ja ik weet dat het pc133 geheugen is, maar hij weigert op 145 te draaien... ik wil mijn geld terug!:'(

Specs: Aopen AK73pro A, Athlon 1200@1333, geforce 2MX, en de rest is niet echt belangerijk voor dit probleem denk ik :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Volgens mij is cas2: 6ns

6ns is weer 146 Mhz geheugen of zoiets.

Weet je zeker dat het pc133 is? Hoeveel ns is je geheugen?

• BC3 Victim
Mtec geheugen heeft op de chipset m-tec staan, en geen andere aanduidingen, dus het lijkt er op dat je geen mtec geheugen hebt gekocht

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
Dat bevestig ik :0

Ik heb ook veel M-Tec geheugen in me handen gehad, en daar staan idd M-Tec op de chip.

En die Mtec''s die ik gezien heb waren allemaal 6ns.

• BC3 Victim
Ok relaxed. Dan kan ik terug naar de winkel. Want ze hadden me m-tec geheugen verkocht, en dat heb ik dus niet gekregen.

Bedankt voor de snelle replies

Verwijderd

Yep bij mij staat er ook M-tec op btw.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:42
Heb hier zelf PQI PC100 geheugen, wat ineens cas2 bleek te zijn. Lekker over te klokken, zelfs op cas2.

Vriend had twee PC133 cas3 modules van PQI gekocht, die dingen hadden zelfs zin in 147MHz cas2 op een Abit KT7A.

Lijkt me dus nix mis mee. Overigens heb ik zelf ook nog MTec 6ns geheugen in een systeem geplaatst, systeem gaf echter geen enkele piep meer toen ie op cas2 133MHz werd gezet :(

• BC3 Victim
Dus het zou ook aan iets anders kunnen liggen dat ik mijn bak niet harder dan 1330 krijg? Bijvoorbeeld aan mijn proc, koeling of mobo? Is erg moeilijk om de limiterende factor te vinden... Heeft iemand daar tips voor misschien?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
je hebt inderdaat gelijk als je vindt dat dat geheugen minder is, ik krijg het ook minder hoog, en het mooie is dat ik dus bij die zaak werk ;) kom gewoon ff met het bonnetje langs dan ruil ik het zo voor je om.
maar m-tech wil niet perse zeggen dat het beter oc''t hoor er zijn genoeg stripjes die de 133 cas 3-2-3 nieteens halen of 135mhz.
Pagina: 1