Toon posts:

[BC3] Athlon 1.33 Ghz altijd AXIA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu kijk ik in de pricewatch en dan zie ik dat er een speciale aanbieding is voor een Amd 1.33 Ghz met axia core. ( http://www.tweakers.net/pricewatch/18396 )

Maar alle 1.33 Ghz hebben toch een axia core?
het verschil tussen die met axia core en die gewone is 50 piek.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Niet alle 1333 zijn axia''s dacht ik,maar je kan beter 50 piek meer betalen voor een Axia(als die nog te krijgen is)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
*BUMP*

Jawel toch?
ik wil het eventjes van wat meer tweakers horen

Verwijderd

Nou ik heb net mijn 1.33 Ghz binnen die ik besteld heb bij Bolder Hardware, www.hardware.nl

En die is gewoon AXIA hoor. Alle 1.33 Ghz zijn AXIA, er zijn geen versies met een oudere core, wel met nieuwere zoals AZIA (maar alleen in azie te krijgen, maakt kwa speed toch geen ruk uit)

Je hoeft dus niet bang te zijn als je een 1.33 besteld, in europa en USA zijn het allemaal AXIA.

Die van mij loopt zelf op 1470 Mhz (10 X 147 mhz) zonder mijn core voltage omhoog te doen op 41 graden :9~ . Hoger heb ik nog niet geprobeerd, dit was met standaard bios van mijn KT7A-RAID, heb net geupgraded naar laatste bios en nog niet gespeeld met oc''en verder. Maar koop een goede koeler, hij wordt echt tering warm als je geen goede koeler hebt.

Mijn swiftech klinkt als een fohn zodra m''n bak aanstaat :'( maar de koel mogelijkheden zijn gewoon gruwelijk. Neem niet die spire koelers, die kunnen deze CPU gewoon niet aan.

• BC3 Victim
Waarom zou je een 1,33 Ghz kopen met AXIA core als een 1 Ghz met AXIA core even ver gaat omdat ze dezelfde core hebben :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nou omdat ik graag een garantie wil hebben, dat hij zeker op 1.33 Ghz loopt, en ik haal echt wel hogere snelheden dan een 1 Ghz AXIA, deze core is namelijk iets aangepast voor hogere snelheden.

• BC3 Victim
Mensen halen precies dezelfde snelheden met 1 Ghz AXIA tbirds en 1,33 Ghz tbirds..

Ronde de 1,45-1,5 en met peltier enzo natuurlijk hoger :Y)

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 14:22 schreef Gizz het volgende:
Waarom zou je een 1,33 Ghz kopen met AXIA core als een 1 Ghz met AXIA core even ver gaat omdat ze dezelfde core hebben :?
Inderdaad, die dingen komen net zo ver >:)
Op donderdag 24 mei 2001 14:35 schreef wizardxx het volgende:
Nou omdat ik graag een garantie wil hebben, dat hij zeker op 1.33 Ghz loopt, en ik haal echt wel hogere snelheden dan een 1 Ghz AXIA, deze core is namelijk iets aangepast voor hogere snelheden.
Sja, maar elke 100Mhz TB1Ghz AXIA processor komt op 1,33Ghz ;)

Maar idd je hebt wel gelijk dat je met een 1,33Ghz een grotere kans hebt bv. over de 1,45Ghz te komen >:) maar ''t prijsverschil... om daar nou die paar extra 0,1Ghz mee te halen :*

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 15:03 schreef Gizz het volgende:
Mensen halen precies dezelfde snelheden met 1 Ghz AXIA tbirds en 1,33 Ghz tbirds..

Ronde de 1,45-1,5 en met peltier enzo natuurlijk hoger :Y)
= BULLSHIT al is het soms wel zo.
De gemiddelde 1.33 GHz haalt méér (kijk maar naar die stepping tabel) dan de gemiddelde 1 GHz AXIA "y".
Een 1333 wil soms wel eens 1600 pf méér halen, luchtgekoeld, en ik ben nog geen 1000 axia tegen gekomen die dat haalde.

En er zijn wél andere cores voor de 1.33, namelijk de AVIA core die is ook (zeldzaam) terug te vinden in de 1333 en die overklokt NIETTTTTTTT minder !
Een 1.33 GHz loopt overigens altijd wel 1.33 GHz, meestal 1500 en een beetje.

JC
Pagina: 1