[BC3] Zinvol van 256mb naar 512mb?

Pagina: 1
Acties:

• Rambeer2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 21:40
Aangezien de prijzen nu zo laag zijn is het zinvol om er 256mb extra bij te plaatsen of schiet ik er niks mee op. Ik doe met name games, internetten en office. draai win ME.
voor system spec''s zie sig.
bij voorbaat dank

Verwijderd

Zou je es met een proggie moeten kijken of je al je resources gebruikt. Maar ik denk dat je aan 256Mb wel genoeg hebt.

Verwijderd

Waarschijnlijk voelt het anders.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 09:47 schreef ketjap het volgende:
Zou je es met een proggie moeten kijken of je al je resources gebruikt. Maar ik denk dat je aan 256Mb wel genoeg hebt.
Ah en denk je dat jij wel genoeg hebt met je 700+ aan ram? :9

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Helpt zeer weinig, kan je beter een betere CPU kopen dan geheugen. :)

Verwijderd

Ik denk niet dat het vershil uitmaakt. Ik gebruik nu Win2000 en ik heb nog 180 van de 256Mb over.

Besteed het aan bijv. een Raid controller of iets dergelijks (of een vakantie naar spanje)

• Dennis
  • Laatst online: 19:59
Het hangt er ook vanaf hoeveel progs je hebt geïnstalleerd.

Op een pc van mij met Win98 heb ik 256 mb, maar dit is nog niet eens genoeg omdat ik zoveel programma''s heb geïnstalleerd dat ik na het laden al het geheugen moet opschonen.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
meer als 512 mb heeft onder win98 geen zin daar windows dan niet meer werkt en je in je config je het geheugen moet beperken tot 512mb

het ligt eraan wat je met je pc doet voor alleen spellen heb je het niet nodig wel als je autocad,photoshop,of render werk te doen heb.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Ikzelf heb gisteren wel nog 256 MB erbij gekocht (f 170,-- :9)
Ik werk namelijk vaak met photoshop en andere apps tegelijk open.
dan wilde m''n swap file nog wel eens groeien naar >400 MB (toen d''r nog 256 in zat)
dus het is behoorlijk afhankelijk van wat je d''r mee doet, of het voor jou zinvol is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

kijk, dat is nou het leuke van linux.. hoe veel geheugen je er ook bij plaatst, het wordt altijd wel ergens voor gebruikt, (denk aan cache enzo) waardoor het altijd nog wat sneller wordt...

maarja, je gebruikt windows dus het zal niet echt heel veel uitmaken, nee... :+

• Rambeer2000
  • Laatst online: 29-08 21:40
zo te horen is het een beetje overkill voor mij. doe wel wat grafische dingen maar niet al te veel. bij het opstarten heb ik net ff gekeken nog 180mb vrij. dus het lijkt erop dat het wel voldoende is. kan ik het beter in iets anders investeren. iemand nog leuke suggesties?

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Onder Win9X heeft het dus iig geen zin. WinNT of Win2K afhankelijk van de apps.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 23 mei 2001 09:59 schreef sir mchyde het volgende:
kijk, dat is nou het leuke van linux.. hoe veel geheugen je er ook bij plaatst, het wordt altijd wel ergens voor gebruikt, (denk aan cache enzo) waardoor het altijd nog wat sneller wordt...

maarja, je gebruikt windows dus het zal niet echt heel veel uitmaken, nee... :+
Heb jij ff pech dat je troll onjuist is (zoals met de meeste trollen). Je kan Win2K (misschien NT4 ook wel, weet ik zo ff niet) ook aan caching laten doen.

Virussen? Scan ze hier!

• LeNNy
  • Laatst online: 02-08 22:45
dat doen w2k en nt ook zeker wel

Verwijderd

hij draait toch winME?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 23 mei 2001 10:29 schreef sir mchyde het volgende:
hij draait toch winME?
Jij begint toch over Linux te trollen? Dus?

Virussen? Scan ze hier!

• Freez
  • Laatst online: 19-08 10:13
als je win2k draait zal je het zeker merken, onder win9x merk je het niet, vaak zal windows dan zelfs trager worden (staat op de site van microsoft :P )

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op woensdag 23 mei 2001 10:03 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Heb jij ff pech dat je troll onjuist is (zoals met de meeste trollen). Je kan Win2K (misschien NT4 ook wel, weet ik zo ff niet) ook aan caching laten doen.
Ennuh, de tijd dat Linux sneller was en minder geheugen vrat is ook al weer voorbij nu alle distributies van Linux op Windows willen lijken qua GUI. :Z
Dussuh ...

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 10:31 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Jij begint toch over Linux te trollen? Dus?
*zucht* ik snap je probleem niet helemaal.. ik wilde helemaal niet trollen in the first place, maar de kern van m''n antwoord was dat het niet zinvol zou zijn om van 256 naar 512mb over te gaan, met als illustratie dat het wel met linux zou kunnen. en met ''windows'' bedoelde ik dus winME.
maarja, dit is allang weer offtopic, dus if it makes you feel any better, jij hebt helemaal gelijk, wildhagen. alstublieft, vergeef me m''n verschrikkelijke daden!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

alstublieft, vergeef me m''n verschrikkelijke daden!
Nou, voor deze keer dan ;) ;)

OK, dit raakt zoals je zei nogal off-topic, dus laten we het hier bij houden en weer back on-topic gaan :)

Virussen? Scan ze hier!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Zet er 256MB bij en ga Windows 2000 draaien :) Heb nog nooit een BSOD of crash gehad met Win2K :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• K-2SO
  • Laatst online: 26-08 15:47
Win2K met 256MB+ is zaaaaaaalig gewoon. :P

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 09:48 schreef Asielus het volgende:
Waarschijnlijk voelt het anders.
In je portemonee wel ja..

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb er zelf nu 256MB@133Mhz en CAS2 inzitten op een TB900@1Ghz en draai Win98SE. Ik heb dat geheugen voornamelijk gekocht omdat ik nogal wat in Photoshop doe.

Ik wil zelf al maanden over naar Win2K maar ja.. tijd .. tijd.. tijd.. oh waar is de tijd? Anyway.. 256MB op mijn 1Ghz bakje, gaat dat lekker met Win2K en Photoshop 6.0? Ik werk zelf regelmatig met 3200x2000 pictures.

Gaat dit goed werken of kan ik beter nog meer geheugen kopen?

Ander vraagje: welke Ghost versie werkt prima met Win2K? 6.1?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 12:21 schreef tazzman het volgende:
Ik wil zelf al maanden over naar Win2K maar ja.. tijd .. tijd.. tijd.. oh waar is de tijd? Anyway.. 256MB op mijn 1Ghz bakje, gaat dat lekker met Win2K en Photoshop 6.0? Ik werk zelf regelmatig met 3200x2000 pictures.
Ik draai zelf ook Photoshop 6.0 met een 1GHz en 512MB. 256MB draait prima, maar als je met veel layers en grote afbeeldingen werkt dan is 512MB geen overbodige luxe :) Toch is een overstap naar Windows 2000 ook met 256MB zeker aan te raden :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ander vraagje: welke Ghost versie werkt prima met Win2K? 6.1?
het beste is 6.5 of hoger (= Ghost 2001), Ghost 2000 (= 6.0x kán wel, maar daar zitten wat potentiële valkuilen in).

Virussen? Scan ze hier!

• Joop
Ghost 5 werk hier ook prima hoor...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 23 mei 2001 13:04 schreef Joop het volgende:
Ghost 5 werk hier ook prima hoor...
Niet met NTFS-partitie groter dan 8 GB, en ook niet als je meer dan één NTFS-partitie hebt...

Virussen? Scan ze hier!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Nou, ik merkte nog een aanzienlijk verschil toen ik van 384 naar 640 MB ging !! :)

Ik draai trouwens Win98SE, maar desondanks verschil duidelijk merkbaar. En ja, al dat geheugen wordt gebruikt ook :)

• Joop
Op woensdag 23 mei 2001 13:43 schreef Knightwolf het volgende:
Nou, ik merkte nog een aanzienlijk verschil toen ik van 384 naar 640 MB ging !! :)

Ik draai trouwens Win98SE, maar desondanks verschil duidelijk merkbaar. En ja, al dat geheugen wordt gebruikt ook :)
Waarvoor dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Op woensdag 23 mei 2001 13:09 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Niet met NTFS-partitie groter dan 8 GB, en ook niet als je meer dan één NTFS-partitie hebt...
Zou kunnen heb ik iig niet gemerkt.

Verwijderd

tis maar waar je het nodig voor heb ik heb er genoeg in zitten (zie sig) maar ik doe donders veel met me pc . 3d max , lightwave, maya (over tijdie) photoshopje ..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 15:54 schreef Joop het volgende:
Waarvoor dan? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Windows zelf gebruikt niks boven de 256MB, maar applicaties die je start wel. Dus het heeft weldegelijk ook in Windows 98 zin om meer geheugen te hebben.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

heeft neit veel zin ik heb nu 512
256 mb el cheapo troep en infineon geloof ik 256

je hebt veel meer aan duurdere geheugen doe maar mushkin ofzow :9

met 256 red je het best hoor

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Naja ik heb er nu 256MB (2x128) Infineon inzitten en als er nog es 256MB bij komt.. dan wordt dat zeer zeker OOK Infineon. :)

Alleen erhm.. iemand enig idee waar ze 256MB Infineon broodjes verkopen? Bij Mycom hebben ze alleen de 128''s geloof ik. (ook niet zo''n punt hoor.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Knightwolf
Op woensdag 23 mei 2001 16:20 schreef Exirion het volgende:

[..]

Windows zelf gebruikt niks boven de 256MB, maar applicaties die je start wel. Dus het heeft weldegelijk ook in Windows 98 zin om meer geheugen te hebben.
Inderdaad.

Wat dacht je van veel Netscape-vensters opengooien, in PhotoShop vanalles maken, paar verkenner-vensters, en CD''tje burnen tussendoor/tegelijkertijd.......

Vanalles kan, en ik zie soms die 640 MB nog wel vol raken, dat er nog maar een paar KB vrij zijn. Maar dat is niet vaak gelukkig. PhotoShop-RAM heb ik zelfs beperkt tot maar zo''n 128 MB.

En ik zal je zeggen, sinds ik meer dan 384 MB in dit ding heb zitten issie nog nooit zo stabiel geweest. Het schijnt dat Win98SE problemen kan hebben met meer dan 512 MB, maar ik heb 1024 MB CAS-222 in m''n puter gehad, en draaide rock-stable hoor! :D

Specs: Asus P2B-F, PII 400@460, 2x 64 MB (noname) PC100 + 2x Crucial 256 MB CAS222 PC133, Viper-770 32MB.....

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb 512MB intern en het werkt goed hoor, met een pagefile.sys van 300MB d''r nog bij, ik gebruik namenlijk aardig wat (fotosjop neemt veeel in).

Afbeeldingslocatie: http://www.0800nieuws.nl/g/n/990634215.gif

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
leuk al die verhalen van van meer als 512 mb maar windows gaat direkt uit zn dak als je er meer in stopt dit probleem zit in alle versies van 95-98-me je krijgt dan out of memory errors.

de enige manier volgens ms is het in je config je geheugen te beperken tot 512 mb dus word de rest uitgeschakeld.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0

• Joop
Op woensdag 23 mei 2001 21:23 schreef Aikeleer het volgende:
Ik heb 512MB intern en het werkt goed hoor, met een pagefile.sys van 300MB d''r nog bij, ik gebruik namenlijk aardig wat (fotosjop neemt veeel in).

[afbeelding]
Ik wil dat screenshot wel eens zien met het Processes tabblad. En dan graag een screenshot van je hele desktop. :)

Verwijderd

maakt geen FOK uit... ik heb het zelf ook gedaan.... en het maakt heel weinig uit... het is alleen wel kicken als je kunt zeggen dat je 512MB ram hebt :)

Verwijderd

zolang je je vingers afhoud van database servers ga je met 256 een heel eind komen dus.

Ik heb net een dual gig met 1024MB RAM ECC in mekaar gestoken een SQL server dus. Win2k server

Dat voelde ook anders, nu met de VP6 is het echt goedkoop geworden ! :O

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 19:29 schreef tazzman het volgende:
Naja ik heb er nu 256MB (2x128) Infineon inzitten en als er nog es 256MB bij komt.. dan wordt dat zeer zeker OOK Infineon. :)

Alleen erhm.. iemand enig idee waar ze 256MB Infineon broodjes verkopen? Bij Mycom hebben ze alleen de 128''s geloof ik. (ook niet zo''n punt hoor.)
Siemens rulez ! Infineon dus

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 22:56 schreef Caeculus het volgende:
maakt geen FOK uit... ik heb het zelf ook gedaan.... en het maakt heel weinig uit... het is alleen wel kicken als je kunt zeggen dat je 512MB ram hebt :)
Of een echt OS zoals Windows 2000 gaan draaien >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 19:29 schreef tazzman het volgende:

Ik heb in januari bij MyCom 256MB modules gekocht (toen nog 320 gulden per stuk :( ), en dat is dus Infineon.

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je merkt er niks van ik in ieder geval niet heb er nu 2x 256Mb in zitten en 1 x 128MB

Was eerst van 128MB naar 3x128MB gegaan

geen verschil en naar 640Mb heeft voor mij ook niks uitgemaakt :(

Verwijderd

Hier zijn een paar benchmarks, ze zijn een beetje vreemd, maar het zit zo in elkaar: Het % wat bij 256 staat, is de % performancewinst als je van 128 naar 256 upgrade, en zo is dat ook dus bij 256 -> 384 en 384 -> 512, dus je kunt telkens zien hoeveel performancewinst je krijgt. Kijk maar eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/winbus.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/wincon.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/3dmark640.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/3dmark1024.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/utnorm.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/uthq.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/uthighestq.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/q3highestq.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/img/tahighestq.gif

http://www.hardcoreware.net/reviews/other/ram_performance/1.htm

• Abbadon
  • Laatst online: 00:57
Op woensdag 23 mei 2001 22:17 schreef monterey het volgende:
leuk al die verhalen van van meer als 512 mb maar windows gaat direkt uit zn dak als je er meer in stopt dit probleem zit in alle versies van 95-98-me je krijgt dan out of memory errors.

de enige manier volgens ms is het in je config je geheugen te beperken tot 512 mb dus word de rest uitgeschakeld.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0
Die grens ligt niet per definitie op 512MB. Als ik hier W98 opstart (alleen voor af en toe een game, want ik ben verknocht aan W2K) gaat ''ie niet gek doen over de 640MB''s die er in zitten.

Overigens vind ik 512 wel genoeg. Het is dat ik nog een ongebruikte 128MB module hier had rondslingeren en die er onlangs voor de grap bij in gestoken heb, want de praktische meerwaarde van die extra 128 is bijna nul. Ga ''m wel eens gebruiken voor een tweede bak.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dennis
  • Laatst online: 19:59
Op donderdag 24 mei 2001 10:23 schreef Exirion het volgende:
Ik heb in januari bij MyCom 256MB modules gekocht (toen nog 320 gulden per stuk :( ), en dat is dus Infineon.
Zijn alle MyCom modules Infineon? :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 24 mei 2001 12:14 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Zijn alle MyCom modules Infineon? :P
Niet altijd denk ik, want ze hebben ook wel eens Hyundai partijen gehad. Maar je kunt gewoon ff vragen wat voor chips er op de modules zitten :)

Verwijderd

Ik heb er nu sinds een paar dagen 576 mbram inzitten.:P Het is leuk maar verder... Ik fotoshop wel eens maar ik heb ze gewoon gekocht omdat de prijzen niet (veel) lager meer worden.8-) Als ik dan een nieuw systeem ga kopen en deze ga verkopen staat dat toch wel mooi...512mb ram. (ik heb ook 1 module van 64 mbram waar ik dus niks aan heb, die ga ik ff aan m''n oom verkopen voor 60 piek :9 )

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Gallus

Cheesy

Ik vind die UT results toch wel een beetje raar eigenlijk.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 09:49 schreef MaStEr-D het volgende:

[..]

Ah en denk je dat jij wel genoeg hebt met je 700+ aan ram? :9
Ja man .. ASO .. wat moet je nou met 768 Mb? ;)

Verwijderd

Dikke bull. Het kán, maar hoeft zeker niet. Ik draai ook Win98SE met 768 Mb, en dat draait 100% stabiel.

• Knightwolf

Ik denk dat het een goed idee is (no flame) als je FF tot bezinning komt.

Ik heb een Asus P2B-F met PII 400@460, dus een vrij ouwe bak, en daar draai ik alleen Win98SE op, en ik heb in deze PC 4 DIMM''s van 256 MB Crucial CAS-222 gehad, en dat is dus samen 1024 MB CAS-222 draaiende op 115 MHz en dat ging als een Zonnetje.

Bij het starten van Win98SE was ik al bang voor alle error die zouden gaan komen, maar ik heb niet 1 klein probleempje gehad :D :D *D *D

Nu heb ik er nog maar 640 MB in zitten, en ROCK STABLE met die handel :)

Nog wat:

Kheb er nog vergeten bij te vertellen dat ik net zoveel zooi geladen had tot datie de Swap ging gebruiken.
Tegen die tijd was ik ANDERHALF UUR verder, en had ik 12 IE-vensters met GoT-Babe-draadjes geladen, PhotoShop open staan, en nog een berg meuk :)

Khebber nog wel Screenshots van, die post ik wel als je het niet geloofd >:)

• Sick Nick
  • Laatst online: 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 24 mei 2001 12:35 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ja man .. ASO .. wat moet je nou met 768 Mb? ;)
En wat moet jij er dan mee ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 24 mei 2001 19:23 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

En wat moet jij er dan mee ;)
Slotjes maken ;)

• Sick Nick
  • Laatst online: 12:27

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 24 mei 2001 19:28 schreef Exirion het volgende:

[..]

Slotjes maken ;)
Hij heeft er gewoon veel te veel in z''n ram zitten :D
Als ie zelf wat wil gaan doen moet ie ze uit z''n ram gooien en je blijft nederlander he dus niks weg gooien. Dan maar op GoT gebruiken >:)
Pagina: 1