[BC3] ASUS A7V133 Problemen....

Pagina: 1
Acties:

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort een ASUS A7V133. Dit heeft tot nu toe alleen maar problemen opgeleverd. Ik heb 2 NIC''s (3com van Chello, Realtek voor thuisnetwerk). Deze hebben het altijd goed gedaan. Als ik nu ga kopiëren van het netwerk loopt ie vast. Ik heb nieuwste 4-in-1 drivers en 686B bug-fix geïnstalleerd.

Ook doet ie moeilijk met de PCI slots. Elke kaart werkt maar op 1 slot. Een heel gepuzzel was het dus nog. Ik heb nu mijn SBLive! 1024 er nog niet ingedaan (ben vanochtend weer opnieuw begonnen :(). Maar het probleem blijft. Wie had dit ook, wat kan ik er tegen doen?

Ik heb dus onderstaande configuratie, op de SBLive! na.

Mijn vragen zijn: wie weet de oplossing, en wie heeft er nog meer problemen gehad met dit moederbord? Welke patches moet ik precies draaien? :)

Alvast bedankt voor de replies :)

Verwijderd

mag geen enkel probleem zijn...

maar die chello nics zuigen, bij mijn broertje was dat ook de storing!

hoe heb je je pci''s verdeeld?

• Aikon
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 22:35 schreef bwe het volgende:

Maar het heeft altijd gewerkt op een Jetway Mobo.

PCI/AGP verdeling:
AGP1 - TNT2 met fan
PCI1 - de fan (onbruikbaar dus)
PCI2 - 3Com van chello
PCI3 - Nix
PCI4 - Nix
PCI5 - Realtek

En dan moet mijn SBLive! er nog een keer tussen.

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 22:44 schreef Aikon het volgende:

[..]

Maar het heeft altijd gewerkt op een Jetway :r Mobo.

PCI/AGP verdeling:
AGP1 - TNT2 met fan
PCI1 - de fan (onbruikbaar dus)
PCI2 - 3Com van chello
PCI3 - Nix
PCI4 - Nix
PCI5 - Realtek

En dan moet mijn SBLive! er nog een keer tussen.
Je hebt zeker een HDD aangesloten op je UDMA 100 controller.....

volgens mij wordt het 2e pci slot het irq nog steeds gedeelt met de promise UDMA 100 controller. Zet em eens in het 3e slot ik denk dat het dan beter werkt.

Verwijderd

ok, ik zal ff het deurtje van mijn antec opendoen (heb ik altijd al willen zeggen)

• Aikon
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 22:48 schreef CRe8oR het volgende:Je hebt zeker een HDD aangesloten op je UDMA 100 controller.....

volgens mij wordt het 2e pci slot het irq nog steeds gedeelt met de promise UDMA 100 controller. Zet em eens in het 3e slot ik denk dat het dan beter werkt.
Dat klopt ja. PCI2 deelt IRQ met Promise gevalletje. Zal hem ff gaan omwisselen naar PCI3.

Tnx voor de replies, ga zo door ;)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Heb ook een A7V133 (check mn specs) maar nog nooit probs gehad. als je installt stop dan ff je pci zooi er 1 voor 1 in, of anders ff handmatig de irq''s indelen als het echt niet wil.

Verwijderd

op m''n K7T Turbo is hier toch alles AOK met die kaarten (SB LIve helemaal onderaan) . Alleen kan kopieren langs netwerk niet door verneukte pc beneden . Hij wil wel de protocollen adden , maar niet voor de kaart die erin zit . Er komt dus TCP/IP en Netbeui apart ipv TCP/IP--> D-Link bla bla
Netbeui--> D-Link bla bla

Removen en adden helpt ni .

Verwijderd

ik heb :
agp
leeg
leeg
3c509 tx
sblive 5.1
holywood mpeg 2 kaart
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kroeb001/kast.jpg

Verwijderd

klinkt als een hele slechte nic,
heb je al met een andere geprobeerd?
of 2 andere?

/me denkt dat chello jip&janneke nics levert

• Aikon
  • Niet online
Ik heb nou net me 3com in PCI3 gedaan, toen wou de pc helemaal niet meer naar windows. Tijdens windows laden zette ie zichzelf uit...:(
Toen in PCI4 (deelt IRQ met PCI5) daar kon ik de kaart wel goed installeren (na de nodige vastlopers dan...) maar werkte Chello niet :(
Op dinsdag 22 mei 2001 22:54 schreef sjuk het volgende:
Heb ook een A7V133 (check mn specs) maar nog nooit probs gehad. als je installt stop dan ff je pci zooi er 1 voor 1 in, of anders ff handmatig de irq''s indelen als het echt niet wil.
Ik heb Windows geïnstalleerd met alleen de AGP kaart erin. Daarna 1 voor 1 de netwerkkaarten toegevoegd totdat ze allebei werden gezien, en een beetje werkten.
Je hebt trouwens de A7V133A, wat is het verschil :?

edit:

Ik gaat nou :z:z:z. Ik ga morgen wel weer verder kloten.

• Aikon
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 23:17 schreef bwe het volgende:
klinkt als een hele slechte nic,
heb je al met een andere geprobeerd?
of 2 andere?

/me denkt dat chello jip&janneke nics levert
Nog 1 reply dan...:)
Die NIC heeft al heel wat GB''s verpompt en moet het gewoon doen. Is ook nog niet zo oud. Maar ik zal wel een andere proberen morgen.
En die NIC van Chello is 3Com, 3Com is toch juist super op het gebied van NIC''s :?

Verwijderd

slaap ze

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 22 mei 2001 23:13 schreef Aikon het volgende:

Je hebt trouwens de A7V133A, wat is het verschil :?
een typfoutje in mn specs? gheghe
had het zelf nog niet gezien trouwens :)

Verwijderd

Ik heb een Thunderbird 1000 een Sblive Platium Asus 7100 MX2 en een 3c905C en 256 MB Mem ook die ging om de haverklap op zijn bek bij het booten na een tip van iemand het mainboard terug gebracht en omgeruild en nog steeds problemen toch er maar een nieuwe Lan adapter er in gestopt alleen wel een Intel en werken die hap.
Ook ben ik er achter dat die 3com kaarten wel meer problemen geven als er veel data heen en weer gepompt wordt wat vaak resulteerd in vastlopers

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:24

scorpionv

This space for rent

Ligt waarschijnlijk aan je data:rcorruption:rbug:r. Ik had 2 hd''s op de UDMA100 controller zitten en toen was het ook prijs, random(!) lockups etc. Bug-fixes??? Leuk spul, maar werkt NIET. Nieuwste Bios? Idem. Oplossing: 2e HD op de gewone controller doen en Windows herinstalleren. :Z

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Aikon
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 23:37 schreef sjuk het volgende:

[..]

een typfoutje in mn specs? gheghe
had het zelf nog niet gezien trouwens :)
LOL :D
Op dinsdag 22 mei 2001 23:58 schreef freggle_01 het volgende:
Ik heb een Thunderbird 1000 een Sblive Platium Asus 7100 MX2 en een 3c905C en 256 MB Mem ook die ging om de haverklap op zijn bek bij het booten na een tip van iemand het mainboard terug gebracht en omgeruild en nog steeds problemen toch er maar een nieuwe Lan adapter er in gestopt alleen wel een Intel en werken die hap.
Ook ben ik er achter dat die 3com kaarten wel meer problemen geven als er veel data heen en weer gepompt wordt wat vaak resulteerd in vastlopers
Bij me broer zit nog een Realtek kaartje erin. Als ik die nou eens omwissel met mijn 3Com, dan zitten er dus 2 identieke Realtek NIC''s in. Dan die 3Com bij me broer erin. Maar werkt Chello op een Realtek kaartje :?

Verwijderd

Blaat... verkeerde post sorry

• Aikon
  • Niet online
Ik heb nu die 2 NIC''s verwisseld en het werkt volgens mij nu wel.
Maar nu weer een nieuw probleem: mijn HD doet gewoon 39.8MB/sec dus dat werkt perfect. Maar me CD-Spelers werken niet goed. Duurt 20min voor een hele cd om die naar de HD te kopiëren.:( Dit moet in 1-2 min zijn gebeurt. Eergister voor de format werkte dit allemaal wel perfect. Iemand een idee? DMA staat aan, 4-in-1 1.31 heb ik geïnstalleerd.

Verwijderd

Wanneer je 2 realtek nic''s in hetzelfde systeem zet is het heel belangrijk dat je ff de nieuwste driver van inet haalt. De standaard driver op de flop/bij windows is niet geoptimaliseerd voor 2 nic''s en gaat dan o.a. dma problemen geven. Waarschijnlijk zijn je cd-problemen opgelost met de nieuwe drivers.

Ik had hetzelfde op een heel ander bord, en na 2 dagen klooien met hdd''s en cd''s de nic''s eruit. Hoppa, probleem opgelost. 1e nic erbij, nog steeds geen probleem. 2e nic, bagger.... nieuwe driver en gaan!

• Aikon
  • Niet online
Waar vind ik die? Of heb je ze toevallig bij de hand? :)

• Aikon
  • Niet online
Tnx, ik ga het ff proberen. :)

BTW het is maar 1 cd-speler die lastig doet. Me 48x doet nu 4x, en me 32x8x4 die doet t gewoon.

• Aikon
  • Niet online
Die nieuwe drivers verhelpen het probleem niet. :(
Op de A-Open site staan wel drivers, maar dan krijg ik een DOS-Box als ik install.exe doe. Daar heb ik geen zin in, zijn waarschijnlijk ook DOS drivers.
Dus iemand nog andere ideeën?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 22 mei 2001 22:35 schreef bwe het volgende:

3COM kaarten willen een eigen IRQ .. (dus geen sharing) als ik het goed heb ...
Eruit trekken en nog zo''n Realtec erin :)

• Aikon
  • Niet online
Op woensdag 23 mei 2001 14:17 schreef NuKeFaCe het volgende:

[..]

3COM kaarten willen een eigen IRQ .. (dus geen sharing) als ik het goed heb ...
Eruit trekken en nog zo''n Realtec erin :)
Dat heb ik dus allang gedaan. Er zitten nu dus 2 realtek NIC''s in. Maar nu doet me CD-ROM het weer heel slecht (4x ipv 48x). :(

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 12:10

HENNEP

Just Someone

Lol ik heb precies hetzelfde als wat jij hebt. :P (apperatuur dan)
Ik heb alleen geen probs met mijn netwerk thuis.
Ik heb ook 3com van chello en die realtek en die Slive. en dan een GF2 MX.
Vreemd man dat je dat hebt.Heb je er al aan gedacht of je mobo kaduk zou kunnen weze?

Veel sucsex nog! ;)

• Aikon
  • Niet online
Hoe heb jij het precies in je PCI gedaan (welke volgorde?).
En of me mobo kapot is...uiteindelijk werken die 2 NIC''s nu wel, en me CD-ROM heeft het ook goed gedaan. Dus ik denk t niet, denkt dat t gewoon instellingen/drivers/dergelijke zijn.

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Op woensdag 23 mei 2001 14:40 schreef Aikon het volgende:
Hoe heb jij het precies in je PCI gedaan (welke volgorde?).
En of me mobo kapot is...uiteindelijk werken die 2 NIC''s nu wel, en me CD-ROM heeft het ook goed gedaan. Dus ik denk t niet, denkt dat t gewoon instellingen/drivers/dergelijke zijn.
AGP = GF2MX ding
1e: PCI = leeg
2e: PCI = leeg
3e: PCI = realtek ding
4e: PCI = 3Com ding
5e: PCI = Soundblaster live 1024

Bij mij is er nix aan de hand behalve dat ik mijn GF2 MX moet ruilen,weer kapot. :P
Maar hij werkt nog wel VAAG!!! ;)

• Aikon
  • Niet online
Tnx, dan gaat ik dat maar weer proberen nu.

Wat bedoel je trouwens met A7V133 New Type? Ik heb rev. 1.05 als je dat bedoeld?

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Op woensdag 23 mei 2001 14:55 schreef Aikon het volgende:
Tnx, dan gaat ik dat maar weer proberen nu.

Wat bedoel je trouwens met A7V133 New Type? Ik heb rev. 1.05 als je dat bedoeld?
dat het de 133 versie is want je had ook 1 zonder 133,die heeft een buddie van me. ;)

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
volgens mij deelt de A7v133 toch de IRQ van slot 4 en 5 ?

Dat was bij mij wel zo, dus ik zou een van de twee leeg laten..
Verder heb ik zelf de SBLive in slot3, Slot1 vrij, (AGP), slot 2 zit een intel-nic, slot 4 een intel-nic
(modem in 5 werkte wel trouwens, maar had ik niet meer nodig)

• Aikon
  • Niet online
Op woensdag 23 mei 2001 15:34 schreef X-Mogwai het volgende:
volgens mij deelt de A7v133 toch de IRQ van slot 4 en 5 ?

Dat was bij mij wel zo, dus ik zou een van de twee leeg laten..
Verder heb ik zelf de SBLive in slot3, Slot1 vrij, (AGP), slot 2 zit een intel-nic, slot 4 een intel-nic
(modem in 5 werkte wel trouwens, maar had ik niet meer nodig)
Ok, tnx. Dat gaat ik dan nu maar eens proberen.
Iemand anders nog tips? :)

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op woensdag 23 mei 2001 00:03 schreef scorpionv het volgende:
Ligt waarschijnlijk aan je data:rcorruption:rbug:r. Ik had 2 hd''s op de UDMA100 controller zitten en toen was het ook prijs, random(!) lockups etc. Bug-fixes??? Leuk spul, maar werkt NIET. Nieuwste Bios? Idem. Oplossing: 2e HD op de gewone controller doen en Windows herinstalleren. :Z
Dit slaat dus echt nergens op , de data corruption bug treed juist op bij het kopiëren van grote bestanden tussen IDE 1 en 2.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou ik heb ook slot problemen, zo gauw ik een kaart in het 4 en 5 pci slot doe (gelijk)
dan loopt ie binnen 1 minuut vast.
De nieuwe 1007 bios moest dat oplossen, maar die krijg ik er niet op :? en dit is zo, sinds dat ik die vage 1005CV bios ofzo erop heb!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Aikon
  • Niet online
Op zaterdag 26 mei 2001 18:07 schreef blijhoofdbennie het volgende:
Nou ik heb ook slot problemen, zo gauw ik een kaart in het 4 en 5 pci slot doe (gelijk)
dan loopt ie binnen 1 minuut vast.
De nieuwe 1007 bios moest dat oplossen, maar die krijg ik er niet op :? en dit is zo, sinds dat ik die vage 1005CV bios ofzo erop heb!
Waar heb jij dat BIOS vandaan? Misschien dat jij een iets andere versie hebt ofzo.
Pagina: 1