ik had een brakke K7Tpro2A , tot 2x toe, toen maar een KT7A gekocht tegen meerprijs
Verwijderd
Beste Tweakers,
Ik sta op het punt om een MSI K7T Turbo aan te schaffen aangezien ik de problemen rondom mijn ABIT KT7A meer dan zat ben
Het begon met problemen bij het branden (de bekende ide latency bug), daarna nog vanalles en nu is het weer geluid wat kraakt en rochelt als er ide activiteit is. Een maat van me heeft hetzelfde bord en klaagt ook al steen en been. Voor ons is het definitief, nooit geen ABIT meer.
Ik wil gewoon een bord dat goed werkt en aan mijn eisen voldoet (o.a. stabiliteit, udma100, 133mhz bus) oc''en boeit me niet. Het probleem is dat je dit bijna alleen terugvind in de KT133''A'' chipset en daar zijn nou juist zoveel problemen mee (zoals de KT7A).
De MSI K7T Turbo die ik op het oog heb heeft deze ook maar toch denk ik dat dit bord qua kwaliteit en stabiliteit beter is dan m''n KT7A. Ik vrees alleen wel voor de KT133A chipset en 686B Northbridge, want straks heeft dit bord precies dezelfde problemen
Hieronder een lijstje met mijn verdere systeem componenten. Ik zou graag willen weten of er mensen zijn met ongeveer dezelfde componenten, in combinatie met een MSI K7T Turbo en of die er probelem/geen problemen mee hebben. Dat zou me een heel stuk helpen aangezien ik nog steeds een beetje twijfel...
=-> Antec SX830 EC 300Watt Workstation Tower
=-> AMD Athlon Thunderburd 1000Mhz Socket A
=-> 1 x Dimm 256Mb SDram PC133 Dane-Elec
=-> IBM Deskstar 75GXP 30.7Gb, 8.5ms, 7200rpm, ATA-100
=-> Matrox Millenium G450, 32Mb DDR-RAM, DualHead (OEM)
=-> Creative SoundBlaster Live Player 1024 Value
=-> 3Com 3C905B-TX 10/100 Mbps PCI Fast Ethernet Adapter
=-> Teles ISDN 16.3 Bri (ISA)
=-> Plextor 12/10/32A CD-Rewriter (12/10/32)
=-> SONY 12/40x DVD-ROM Drive
=-> IIyama A901HT VM Vision Master Pro450, 19", .25
=-> Logitech Cordless Desktop Itouch (+Logitech Cordless Mouseman Wheel)
Alvast bedankt,
Stefke
Ik sta op het punt om een MSI K7T Turbo aan te schaffen aangezien ik de problemen rondom mijn ABIT KT7A meer dan zat ben

Ik wil gewoon een bord dat goed werkt en aan mijn eisen voldoet (o.a. stabiliteit, udma100, 133mhz bus) oc''en boeit me niet. Het probleem is dat je dit bijna alleen terugvind in de KT133''A'' chipset en daar zijn nou juist zoveel problemen mee (zoals de KT7A).
De MSI K7T Turbo die ik op het oog heb heeft deze ook maar toch denk ik dat dit bord qua kwaliteit en stabiliteit beter is dan m''n KT7A. Ik vrees alleen wel voor de KT133A chipset en 686B Northbridge, want straks heeft dit bord precies dezelfde problemen
Hieronder een lijstje met mijn verdere systeem componenten. Ik zou graag willen weten of er mensen zijn met ongeveer dezelfde componenten, in combinatie met een MSI K7T Turbo en of die er probelem/geen problemen mee hebben. Dat zou me een heel stuk helpen aangezien ik nog steeds een beetje twijfel...
=-> Antec SX830 EC 300Watt Workstation Tower
=-> AMD Athlon Thunderburd 1000Mhz Socket A
=-> 1 x Dimm 256Mb SDram PC133 Dane-Elec
=-> IBM Deskstar 75GXP 30.7Gb, 8.5ms, 7200rpm, ATA-100
=-> Matrox Millenium G450, 32Mb DDR-RAM, DualHead (OEM)
=-> Creative SoundBlaster Live Player 1024 Value
=-> 3Com 3C905B-TX 10/100 Mbps PCI Fast Ethernet Adapter
=-> Teles ISDN 16.3 Bri (ISA)
=-> Plextor 12/10/32A CD-Rewriter (12/10/32)
=-> SONY 12/40x DVD-ROM Drive
=-> IIyama A901HT VM Vision Master Pro450, 19", .25
=-> Logitech Cordless Desktop Itouch (+Logitech Cordless Mouseman Wheel)
Alvast bedankt,
Stefke
weet wat je zegt!Voor ons is het definitief, nooit geen ABIT meer.
Ik heb juist een KT7A gekocht nadat ik zat was van m''n MSI!
Verwijderd
Tsja.. wat waren je problemen en had je een K7T-Turbo ?Op dinsdag 22 mei 2001 19:07 schreef GKLQuake het volgende:
[..]
weet wat je zegt!
Ik heb juist een KT7A gekocht nadat ik zat was van m''n MSI!
Stefke
Nee man, ik heb zelf ook een MSI K7T-Turbo en het zuigt!
ook dat gedoe met latency patch + dat mijn pc nu vet langzaam is, ik snap er geen bal van. Ik heb een AMD Athlon 1200 Mhz, maar die zo onstabiel en harde schijf is ZO langzaam! Zo, ik had vandaag dus gekeken naar reviews en de Abit KT7(E/A)bleek mij heel goed te zijn (zowat iedereen gebruikt hem, MSI komt weinig voor in reviews dacht ik)
Tweakers.net gebruikt hem bijna altijd. Ik was zelf ook van plan om een Abit te kopen, maar ja ik dacht toen ik jouw post las: ''shit, is er nou geen een goed moederbord voor de AMD Athlon T-bird???''
De technische dienst van Norrod zei dat er heus wel een keer een bios update komt voor de msi, maarja dat duurt mij te lang
>> Vraag van mij aan Abit gebruikers: Gebruiken jullie ook de latency patch en zijn die moederborden ook zo onstabiel?
, Danny

Tweakers.net gebruikt hem bijna altijd. Ik was zelf ook van plan om een Abit te kopen, maar ja ik dacht toen ik jouw post las: ''shit, is er nou geen een goed moederbord voor de AMD Athlon T-bird???''
De technische dienst van Norrod zei dat er heus wel een keer een bios update komt voor de msi, maarja dat duurt mij te lang

>> Vraag van mij aan Abit gebruikers: Gebruiken jullie ook de latency patch en zijn die moederborden ook zo onstabiel?
, Danny
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dan,
De MSI en de Abit zijn denk ik wel aan elkaar gewaagd, de kwaliteit is wel ongeveer hetzelfde.
Het probleem zijn de biossen en de kt133a chipset. Dat kan heel goed werken, maar meestal krijg je wel wat problemen. Dan helpt meestal een patch of een biosFlash of verbetering van bios-instellingen wel, maar de leek die er geen bal van snapt zal gewoon zeggen dat t hele bord zuigt, terwijl het wel te verhelpen is.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn KT7A wel heel goed werkt nu, maar dat als ik een leek was dat ding wel 10x terug naar de winkel had gemoeten.
De MSI en de Abit zijn denk ik wel aan elkaar gewaagd, de kwaliteit is wel ongeveer hetzelfde.
Het probleem zijn de biossen en de kt133a chipset. Dat kan heel goed werken, maar meestal krijg je wel wat problemen. Dan helpt meestal een patch of een biosFlash of verbetering van bios-instellingen wel, maar de leek die er geen bal van snapt zal gewoon zeggen dat t hele bord zuigt, terwijl het wel te verhelpen is.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn KT7A wel heel goed werkt nu, maar dat als ik een leek was dat ding wel 10x terug naar de winkel had gemoeten.
Wacht ''s effe, Stefke, je hebt een KT7A he? is de >gewone< KT7 niet beter??? Of de KT7E? of maakt dat niks uit, want tweakers.net gasten gebruiken de gewone KT7 en GEEN KT7A, zij klagen er nooit over??? 
Danny
PS: Koop geen MSI
Danny
PS: Koop geen MSI
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Yep, je hebt gelijk ik ben een leek, lol, dit is mijn eerste AMD, maarre als jij die Abit voor elkaar hebt gekregen koop ik die ook. Maar als leek vraag ik je dit, gebruik jij die latency patch nou ook?
Danny
Danny
welke latency patch? 
heb wel wat last van USB problemen gehad, maar die zijn nu van de baan, weet niet precies waardoor...
IDE transferproblemen: nog nooit last van gehad.
heb wel wat last van USB problemen gehad, maar die zijn nu van de baan, weet niet precies waardoor...
IDE transferproblemen: nog nooit last van gehad.
OK, dus je gebruikt er geen, maar wel de nieuwste Bios? En loopt (of rent
) die pc van jou nou goed en snel?
Danny
Danny
Hij loopt nu
lekker op 150Mhz FSB
retestabiel, crasht echt nooit. Ik heb mijn mobo ingsteld zoals op www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm word "voorgeschreven"
WZ Bios
retestabiel, crasht echt nooit. Ik heb mijn mobo ingsteld zoals op www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm word "voorgeschreven"
WZ Bios
[OLD]
lol, die site bestaat niet, of ik kan hem gewoon niet binnenkrijgen... hehe bestaat zoeentje ook voor MSI?
[/OLD]
Oops site veranderd, ok...
lol, die site bestaat niet, of ik kan hem gewoon niet binnenkrijgen... hehe bestaat zoeentje ook voor MSI?
[/OLD]
Oops site veranderd, ok...
Laatste post
> Gebruik je de Beta of de official Bios patch?
Ach laat ook maar!
Ach laat ook maar!
Hahahahaha lache hiero heb net m''n kt7a de deur uit gekickt voor een k7t turbo en mijn 700 duron wil nu lekker wel op een gigahertz
Best wel oké dus dat bordje en die raidcontrolers -> in 1 woord geweldig.
Superstabbie en geen gezeik das waar ik van hou en dat heb ik nu met de MSI Plank.
Oh enne in m''n sig staat de qdi waar ik nu op zit te typen en die werkt nog beter dan de kt7a.
Best wel oké dus dat bordje en die raidcontrolers -> in 1 woord geweldig.
Superstabbie en geen gezeik das waar ik van hou en dat heb ik nu met de MSI Plank.
Oh enne in m''n sig staat de qdi waar ik nu op zit te typen en die werkt nog beter dan de kt7a.
k7t?en die werkt nog beter dan de kt7.
het is ook maar vaag, maar een ding weet ik:
Asus P3B-f is een superbord.
Verwijderd
En bedankt he, jij hebt misschien net geluk dat je geen problemen hebt met je kt7a maar als je eens net zoveel getest en trial en error had moeten doen als ik had je wel anders gekraaid denk ik.Op dinsdag 22 mei 2001 21:14 schreef GKLQuake het volgende:
Dan,
Ik denk dat er bijna geen pijl op te trekken is, er zijn gewoon veel problemen met de 686B chipset, biosupdates en nieuwe via drivers of niet.
Ik zeg niet dat de MSI het niet zal hebben maar ben op zoek naar mensen met dezelfde configuratie die ook een MSI K7T hebben. Ik wil graag weten of die wel of geen problemen hebben ermee.
Groeten,
Stefke
ik heb een MSI k7t pro 2.
dat ding is zooooo retestabiel.
veeeeeel stabieler dan m''n oude celly 1 met asus mobo.
Neem gewoon die MSI...ze staan erom bekend heel erg stabiele mobo''s te produceren
dat ding is zooooo retestabiel.
veeeeeel stabieler dan m''n oude celly 1 met asus mobo.
Neem gewoon die MSI...ze staan erom bekend heel erg stabiele mobo''s te produceren
Verwijderd
Ik heb een vergelijkbare pro2a en een oud MSI plankje voor slot A en beiden zijn zo stabiel als de pest.
Het enige nadeel van mijn pro2a is dat alles, maar dan ook echt alles op IRQ 11 zit. Als ik onder win98/Me probeerde drie van deze apparaten te gebruiken (geluidskaart, videokaart, netwerkkaart)crashte de zooi. Win2k doet het beter en crasht bijna niet, behalve als ga downen en dan meteen winamp aanzet.
De IRQ verdeling blijft helaas een nadeel van MSI, maar verder zijn ze rockstable.
Het enige nadeel van mijn pro2a is dat alles, maar dan ook echt alles op IRQ 11 zit. Als ik onder win98/Me probeerde drie van deze apparaten te gebruiken (geluidskaart, videokaart, netwerkkaart)crashte de zooi. Win2k doet het beter en crasht bijna niet, behalve als ga downen en dan meteen winamp aanzet.
De IRQ verdeling blijft helaas een nadeel van MSI, maar verder zijn ze rockstable.
Verwijderd
Dan staat Windows in ACPI-modus geinstalleerdOp dinsdag 22 mei 2001 22:42 schreef Bendertino het volgende:
Ik heb een vergelijkbare pro2a en een oud MSI plankje voor slot A en beiden zijn zo stabiel als de pest.

Windows installeren met setup /p i erachter zorgt ervoor dat dat niet gebeurt, en al je IRQ''s worden netjes verdeeld
Dat heb ik nou ook...Op dinsdag 22 mei 2001 22:42 schreef Bendertino het volgende:
alles zit opIRQ 11
op zich geen prob (onder win2k) maar m''n TVkaart kan daar niet tegen
De tvkaart zorgt dus nog wel es voor een crash:(
Het lukt me ook niet om hem op een ander IRQ te krijgen..ja, was me 1 keer gelukt, software geinstalleerd, gerestart, en hij zat weer terug op #11
mmm goed idOp dinsdag 22 mei 2001 22:47 schreef oppertweaker het volgende:
[..]
Dan staat Windows in ACPI-modus geinstalleerd.
Windows installeren met setup /p i erachter zorgt ervoor dat dat niet gebeurt, en al je IRQ''s worden netjes verdeeld
maare, is dat niet mogelijk om dat te doen, zonder windows opnieuw te installen??
msi of abit...ik heb met beide goede ervaringen (snel & stabiel). nu heb ik een msi en ben er prima over te spreken. Via 4-in-1 4.31 lost ook het 686B Southbridge probleem op. alles loopt hier als een zonnetje.
Niet dus...Op woensdag 23 mei 2001 08:43 schreef darthbrute het volgende:
msi of abit...ik heb met beide goede ervaringen (snel & stabiel). nu heb ik een msi en ben er prima over te spreken. Via 4-in-1 4.31 lost ook het 686B Southbridge probleem op. alles loopt hier als een zonnetje.
Check mijn topic. Nog veel problemen met de KT133A en 686B Northbridge hier.
Als oc''en je niet uitmaakt koopt je toch lekker ergens de voorloper: K7T PRO (MS-6330).
Ik heb em ook, no problems met dat boardje.
Ik heb em ook, no problems met dat boardje.
Verwijderd
Ik heb ook regelmatig freezes met m''n KT7A ... errug irritant maar volgens mij is het inherent aan de 686B chip. Ik ga zoiezo asap over op een RAID config, misschien dat het dan opgelost is (ook een schone install).
Heb ook de nieuwste bios (ZT) met 4in1 4.31 maar helpt allemaal niks. Ook SP2 van Win2K draaien maar helaas ....
Hopelijk snel een nieuw mainboard met AMD chipset
Heb ook de nieuwste bios (ZT) met 4in1 4.31 maar helpt allemaal niks. Ook SP2 van Win2K draaien maar helaas ....
Hopelijk snel een nieuw mainboard met AMD chipset
ik heb de kt7 pro2, nergens last van alleen van een enorme piep bij het opstarten wanneer de multiplier op 10 ipv 8 staat, elementje weslopen en no prob ook nix 0,0 last met uitvallen of wat voor probleen dan ook.
Stefke 1 tip laat die soundblaster maar thuis ac 97 audio (on board) werkt voor normaal gebruik ook perfect
Stefke 1 tip laat die soundblaster maar thuis ac 97 audio (on board) werkt voor normaal gebruik ook perfect
ik gebruik nu nog asus p3v4x met celeron 667@1ghz. Ik ga vrijdag naar AMD over ben van plan om de msi k7t turbo tekopen en een duron 900
Ik ben absoluut geen leek op computer gebied en al die problemen die iedreen heeft met bepaalde moederborden ligt aan hun zelf. Door waarschijnlijk een verkeerde instelling.
De ego computer gebruikers zullen het toch wel niet willen toegeven. flame maar lekker op me maar zoek je pc problemen bij je zelf want daar liggen ze.
Er waren ook problemen met de p3v4x hoorde ik van allekanten nou gewoon goed instellen en alles is weg.
Ik ben absoluut geen leek op computer gebied en al die problemen die iedreen heeft met bepaalde moederborden ligt aan hun zelf. Door waarschijnlijk een verkeerde instelling.
De ego computer gebruikers zullen het toch wel niet willen toegeven. flame maar lekker op me maar zoek je pc problemen bij je zelf want daar liggen ze.
Er waren ook problemen met de p3v4x hoorde ik van allekanten nou gewoon goed instellen en alles is weg.
Ben ik het roerend mee eens, heb net ook een KT7A aangeschaft en hoop gezeik, waarom omdat ik vet in de bios aan het klooien ben geweest om de boel te tweaken en maar zo snel mogelijk te zetten.[b]Op woensdag 23 mei 2001 09:55
Na een hoop irritatie gevloek en gezweet had ik een helder moment, laten we de bios eens terug op default zetten , en wat denk je problemen voorbij.
Lang verhaal kort als je het uiterste uit je moederbord wilt halen moet je veel testen en zul er soms achter komen dat een config waarvan je dacht dattie goed was toch niet helemaal lekker functioneerd als je een niew stukkie hardware erin jast of een nieuwe driver erop zet, dan begint het feest weer van voor af aan.
Tis een keuze die je maakt , maar ga dan niet lopen zeiken dat het bord niet goed is.
Ik heb een hoop borden getest gezien en er is geen enkel bord zovaak zo goed uit de testen gekomen als de KT7(a) borden van ABIT.
* cyclone ''s mening is dit, ben je het er niet mee eens dat mag
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
Of het volgens jou nou wel of niet goed is, ik wil een ander bord kopen. Ben dit drama namelijk spuugzat
Daarom vraag ik naar mensen met een K7T Turbo en een ongeveer gelijke specificatie systeem en hun bevindingen. Ik vraag niet om mijn aanleiding tot de aanschaf van een nieuw moederbord af te zeiken, want dat moet ik nog altijd lekker zelf weten
Groeten,
Stefke

Daarom vraag ik naar mensen met een K7T Turbo en een ongeveer gelijke specificatie systeem en hun bevindingen. Ik vraag niet om mijn aanleiding tot de aanschaf van een nieuw moederbord af te zeiken, want dat moet ik nog altijd lekker zelf weten
Groeten,
Stefke
Ok wat jij wil, mocht je nog 1 ding willen proberen dan zou ik eens kijken hoe je bord reageerd als je je bios op default zet.
Maar mocht je het echt spuugzat zijn ( en geloof me ik ken het gevoel ) tja dan zou ik persoonlijk niet weer voor een bord gaan met dezelfde chipset, omdat je anders gewoon weer met dezelfde drivers te kampen zit, en dezelfde problemen als het oude bord.
Er zijn al heel wat testjes geweest met borden die de KT133 chipset gebruiken en allemaal kwamen ze evengoed ( of slecht ) uit de bus, ze verschillen dus bijna niet.
Ik zou als ik jou was dus op zoek gaan naar een bord met een andere chipset.
Maar mocht je het echt spuugzat zijn ( en geloof me ik ken het gevoel ) tja dan zou ik persoonlijk niet weer voor een bord gaan met dezelfde chipset, omdat je anders gewoon weer met dezelfde drivers te kampen zit, en dezelfde problemen als het oude bord.
Er zijn al heel wat testjes geweest met borden die de KT133 chipset gebruiken en allemaal kwamen ze evengoed ( of slecht ) uit de bus, ze verschillen dus bijna niet.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
CyCLoNe, bedankt voor je reactie. Daar zit ik dus ook mee, de kans is natuurlijk groot dat het probleem niet verandert omdat de chipset hetzelfde is, maar toch heb ik nog altijd een beetje hoop op MSI. De bios op default heb ik al geprobeerd maar dat hielp ook niet.Op woensdag 23 mei 2001 15:12 schreef CyCLoNe het volgende:
Ok wat jij wil, mocht je nog 1 ding willen proberen dan zou ik eens kijken hoe je bord reageerd als je je bios op default zet.
Ben ook al aan het zoeken naar een mobo met andere chipset maar er zijn bijna geen goeie met udma 100 en 133mhz bus ondersteuning
Greetz,
Stefke
MSI 815EPro(MS-6337) is very nice.
Nergens last mee.
Nergens last mee.
MSI K7T Turbo-R is een heerlijk bordje. Jammergenoeg werkt mijn duron niet echt mee.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
mhh msi is maar wazig bezig
bios v2.5
alles werkt stabliel, duron 800 wil op 1000
(ik heb nooit echt last gehad van die southbridge bug, op een ploppen de live na)
bios v2.6
systeem wil niet meer booten met mijn diamond fireport 40 (blijft na het scannen van de scsi devices hangen en het bios is vernagelt lijkt wel chinees of zo), na het verwijderen van de kaart wil het systeem wel booten.
bios v2.7
nog steed het scsi probleem
10x100 = 600mhz
9x100 = 600mhz
maar 8x100 = 800mhz????
specs
k7t turbo, duron 800, 192MB pc100
bios v2.5
alles werkt stabliel, duron 800 wil op 1000
(ik heb nooit echt last gehad van die southbridge bug, op een ploppen de live na)
bios v2.6
systeem wil niet meer booten met mijn diamond fireport 40 (blijft na het scannen van de scsi devices hangen en het bios is vernagelt lijkt wel chinees of zo), na het verwijderen van de kaart wil het systeem wel booten.
bios v2.7
nog steed het scsi probleem
10x100 = 600mhz
9x100 = 600mhz
maar 8x100 = 800mhz????
specs
k7t turbo, duron 800, 192MB pc100
\offtopic
Op mijn MSI K7T Turbo-R zitten de USB controller en de AGP bus op één IRQ. Zonder ACPI geinstalleerd te hebben (/p/i + bios) krijg ik ze er niet van overtuigd dat er nog 3 andere vrij zijn.. iemand tips?
//offtopic
Op mijn MSI K7T Turbo-R zitten de USB controller en de AGP bus op één IRQ. Zonder ACPI geinstalleerd te hebben (/p/i + bios) krijg ik ze er niet van overtuigd dat er nog 3 andere vrij zijn.. iemand tips?
//offtopic
ik heb de MSI K7T Turbo RAid en ben er erg tevreden over! Stabiel, snel. Mijn config lijkt verder op die van jouw, behalve dan de isdn kaart, die heb ik niet.
Ik ben geen fan van MSI bordjes meer na er al een aantal te hebben gebruikt voor PC''s die ik verkocht had.
Ik ben zéér tevreden over m''n ABIT.
Hét nadeel van die MSI is dat er een 100/133 jumper is en niet jumperfree zoals abit en asus.
Die jumper geeft soms onoverkomelijke problemen als je een 200 FSB CPU op 266 wil laten draaien.
Daarbuiten voelen die MSI''s me trager aan, sorry
JC
Ik ben zéér tevreden over m''n ABIT.
Hét nadeel van die MSI is dat er een 100/133 jumper is en niet jumperfree zoals abit en asus.
Die jumper geeft soms onoverkomelijke problemen als je een 200 FSB CPU op 266 wil laten draaien.
Daarbuiten voelen die MSI''s me trager aan, sorry
JC
XP 1700+ 1466 MHz@ 3016 MHz, EP-8RDA,2 x 256MB Twinmos 3200 Winbond CL2.5, Prometeia
Verwijderd
Kijk daar hebben we wat aan, maar wat is precies je config? Heb je ook een SBLive Value en een G450 bv.Op woensdag 23 mei 2001 16:30 schreef MarcieMars het volgende:
ik heb de MSI K7T Turbo RAid en ben er erg tevreden over! Stabiel, snel. Mijn config lijkt verder op die van jouw, behalve dan de isdn kaart, die heb ik niet.
Greetz,
Stefke
ASUS A7V133!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb ook een MSI K7T Turbo maar de Asus is sneller en heeft een raid)
Ik heb ook een MSI K7T Turbo maar de Asus is sneller en heeft een raid)
Verwijderd
Ik heb zelf een ABIT KT7 en had ook veel problemen. Kheb nu een zeer stabiele configuratie met YH bios en latency patch 0.15 dat samen met 4in1 4.29 drivers (alle onderdelen hiervan apart installeren anders gaat het niet goed)
Daarvoor inderdaad veel lock-ups gehad.
Schijven draaien hiero op volle snelheid nu, dat was toen ik dat mobo net had draaien wel anders.....
1 maand geleden bij mijn zwager een MSI KT7 pro geiinstalleerd, na latency patch 0.14 werkte daar ook alles stabiel, pas geleden bios 2.60 erop gezet en totaal geen problemen meer ik denk zelfs dat die MSI standaart al stabieler loopt dan ABIT KT7A. Kheb daarover zeer slechte verhalen gehoord.....
Daarvoor inderdaad veel lock-ups gehad.
Schijven draaien hiero op volle snelheid nu, dat was toen ik dat mobo net had draaien wel anders.....
1 maand geleden bij mijn zwager een MSI KT7 pro geiinstalleerd, na latency patch 0.14 werkte daar ook alles stabiel, pas geleden bios 2.60 erop gezet en totaal geen problemen meer ik denk zelfs dat die MSI standaart al stabieler loopt dan ABIT KT7A. Kheb daarover zeer slechte verhalen gehoord.....
Verwijderd
Hmz, ik denk dat ik gewoon moet gaan zoeken naar een MSI of ASUS bord zonder de 686B bridge op, alleen dat zijn natuurlijk altijd de oudere KT133 chipsets
Da''s ook niet zo tof dus, misschien moet ik het er gewoon maar wagen en hopen dat een ander merk bord met dezelfde of bijna dezelfde chipset voor mij gewoon beter zal werken. Ik hoor alom dat MSI goed is qua stabiliteit, en ASUS is natuurlijk ook erg goed.
Ik ga d''r nog eens over nadenken... Als er iemand nog tipz heeft of misschien een vergelijkbare config als ik met een ander mobo en hele goeie resultaten, let me know!
Greetz,
Stefke
Ik ga d''r nog eens over nadenken... Als er iemand nog tipz heeft of misschien een vergelijkbare config als ik met een ander mobo en hele goeie resultaten, let me know!
Greetz,
Stefke
Verwijderd
Ik heb nu net 2weken een MSI-K7T-TUBRO bordje en ik ben er zeer tevreden over
rete stabiel mijn vriend heeft ook een abit-kt7a en heeft ook een MSI gehaal omdat hij de abit vond zuigen dus ga voor MSI
rete stabiel mijn vriend heeft ook een abit-kt7a en heeft ook een MSI gehaal omdat hij de abit vond zuigen dus ga voor MSI
Verwijderd
Kijk dat zijn goeie berichten, mag ik ook weten wat de problemen van die maat van jou waren met z''n kt7a en wat voor config hij voor de rest heeft? Dat zou me wel kunnen helpen nml.Op donderdag 24 mei 2001 15:44 schreef SKELETOR het volgende:
Ik heb nu net 2weken een MSI-K7T-TUBRO bordje en ik ben er zeer tevreden over
Alvast bedankt,
Stefke
Verwijderd
Is zo''n FAQ ook beschikbaar voor de MSI ?Op dinsdag 22 mei 2001 21:26 schreef GKLQuake het volgende:
Hij loopt nulekker op 150Mhz FSB
WZ Bios
Ik heb dus ook die MSI en heb ook nog steed stabiliteits problemen. Het lig volgens mij puur aan chipset en bios en drivers e.d. eb niet aan het merk. Bios-update hielp al veel, maar ik heb nog steeds problemen.
Weet iemand ook een site waar die problemen verholpen kunnen worden.
Pagina: 1