Toon posts:

[BC3] Raid op MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor dat de opstarttijd voor een MSI K7T Turbo nogal lang is. Is dit met een normale BIOS (geen betaversie of zo) te verhelpen?
Ik twijfel tussen RAID en geen RAID. In principe heb ik nu nog niet meer dan 4 apparaten nodig. Hoeveel kost eigenlijk een aparte insteekkaart van het type controller dat op de MSI zit? (Promise) ik zie namelijk nogal verschillen in prijs (varierend van 90 tot 275 gulden voor een promise controller).

Dutchman

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:42
De Promise RAID-controller is een Promise Fasttrak. Deze kost rond de f 250,-

De andere Promise controllers (onder de f 250,-), zoals de Promise Ultra ATA-66 doet dus geen RAID.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

Dus 250 gulden voor een kaartje terwijl het RAID mobo maar 40 piek duurder is???
Dan dus toch maar meteen RAID.

Dutchman

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het lange opstarten van de MSI k7T trubo is vanaf Bios versie 2.6 verholpen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Yup , met 2.7 is het in orde , alleen het IDE scannen van de RAID duurt even , maar in vorige BIOSsen duurde het vinden van IDE1en2 al even lang .

Verwijderd

Topicstarter
Alleen maar even flashen dus en het lange wachten is voorbij. Bedankt.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Met een beetje mazzel krijg je gelijk een bord met bios 2.6 of hoger...

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ik heb aan die extra ide 3&4 poorten niets hangen kan ik dat niet uitzetten ofzo dat opzoeken. Ik word daar een beetje ziek van.

en trouwens hoeveel core voltage moet een amd athlon 1 gig 266 ddr hebben ik weet het ik ben een beetje dom :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje: Is die extra controller op de K7T Turbo alleen voor Raid configuraties geschikt of kun je er ook gewoon een losse HD/CD-ROM aanhangen? Voor mij is het namelijk alleen belangrijk dat ik extra aansluitingen heb, het RAID zelf zal ik niet gebruiken.

Dutchman
Pagina: 1