[BC3] 5x Winzip is fataal...

Pagina: 1
Acties:

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2025
Hoi,

sinds een week of twee vertoont mijn pc nogal onvoorspelbaar crashgedrag. Het leek alsof er een enorm geheugenlek aanwezig was, onder andere BSOD op VMM en VCACHE, de onmogelijkheid om nog Netscape of IE te starten, of het crashen van de pc na vijf keer Winzip te hebben gestart.

Echter, alle diagnostische tests lieten geen enkel probleem zien, met geheugen noch andere hardware, en ook WinDoctor bracht geen uitkomst. In BIOS gekeken en temp. was 35 C, voltage was normaal.

Opnieuw Windows98 installeren dus (ik had in de afgelopen 2 1/2 week vaker gereboot dan in de afgelopen 2 1/2 jaar, en was door alle fouten onder andere een groot deel van mijn inbox kwijtgeraakt :( ). Het probleem blijft zich echter voordoen, en moet dus wel hardware gerelateerd zijn. Ik kan een hele nacht Internetradio luisteren, en gewoon IE gebruiken, maar installeren van Netscape of Realplayer lukt niet zonder fatal errors. Na een reboot kan ik weer een tijd lang wel installeren en werken, maar na een tijd komen de fouten weer.

Ik heb een Pentium 3 800, ondergeklokt (jaja, wilde mijn Abit BH6 en 224 MB 100 MHz geheugen nog niet kwijt) op 600, Geforce2 MX (AGP), SoundBlaster 128 PCI, voeding 250 W.
Belangrijk misschien om te melden is dat ik mijn pc nooit uitzet, maar dat een paar weken geleden wel had gedaan omdat ik een week op vakantie ging.

Voordat ik met groffere maatregelen in mijn kast ga peuren zou ik graag jullie advies willen horen. Kan dit gedrag processor-gerelateerd zijn? Of ligt het toch aan het geheugen dat na een tijd steken begint te laten vallen?

Alvast bedankt!

Assistant Professor New Media & Digital Culture

Verwijderd

Als je je pc uitgezet hebt een paar weken geleden, dan is het geod mogelijk dat je bios settings naar default zijn geet i.v.m. een lege batterij. Dat had echter bij de 1e boot na je vakantie gelijk moeten zien.

Ooit gaan dingen stuk, en in het geval van een pc is dat het vaakste het geval bij het aan en uitzetten. Het kan dus zo''n beetje van alles zijn. Van cpu cache, tot geheugen of een silicoontje in je chipset.

sterkte... je zult het nodig hebben.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Zelfde probleem gehad op mijn werk, minste of geringste bsod met dezelfde melding als die jij had. Hier bleek het aan het geheugen te liggen.

Die-hard Brexiteer

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Waar slaat de topictitel op? "5x Winzip is fataal" heeft niets met het topic van doen... :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op dinsdag 22 mei 2001 13:55 schreef Superfly het volgende:
Hoi,

sinds een week of twee vertoont mijn pc nogal onvoorspelbaar crashgedrag. Het leek alsof er een enorm geheugenlek aanwezig was, onder andere BSOD op VMM en VCACHE, de onmogelijkheid om nog Netscape of IE te starten, of het crashen van de pc na vijf keer Winzip te hebben gestart.
Nou het ligt in ieder geval niet aan Winzip... ik heb ooit eens 90 ZIP files geselecteerd en rechtermuistoets --> open gedaan. Ik kreeg dus 90 windootjes op mijn taakbalk hehe...kon ze allemaal weer sluiten.

Ik gebruik nu WinAce, die pakt al die zipfiles tenminste achter elkaar uit... we zo handig voor *kuch* minder legale downloads *kuch*

Om je probleem eens verder toe te lichten:

Ik denk dat het geheugen is... bij het aan en uitzetten van de PC is er voor een hele korte tijd sprake van een onregelmatige stroom toevoer op je moederbord... het zou het niet kapot MOGEN maken, maar ja, hardware is ook maar hardware, en als je even wat statische elektriciteit hebt EN je kast is niet geaard, dan KAN het wel eens misgaan. Niet alle modules hoeven kapot te zijn, ik zou eerst maar eens beginnen met 1 module, bijv. 64 Mb en kijk dan of het nog steeds zo is... Dat je in eerste instantie goed kan werken, maar dat na het starten van X programma''s het fout gaat, duidt erop dat niet de module in bank1, maar in bank 2, 3 of 4 wellicht kapot is.

Welicht blijft de realplayer gewoon in je eerste geheugen gedeelte, en is er niets aan de hand... bij installaties wordt doordat er files gekopieerd worden altijd veel meer geheugen gebruikt, net als bij winzip uitpakken.

Probeer eens geheugen te wisselen.

Maarten

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Superfly
Op dinsdag 22 mei 2001 14:21 schreef Brian Dickens het volgende:
Waar slaat de topictitel op? "5x Winzip is fataal" heeft niets met het topic van doen... :?
De topictitel had naar mijn idee meer kans op antwoord dan ''Mijn systeem crasht'' ;). Bovendien dacht ik dat het wel van belang was, aangezien het te maken had kunnen hebben met de manier waarop software zoals onder andere Winzip omgaat met processortaken/geheugen.
Op dinsdag 22 mei 2001 14:21 schreef Maarten het volgende:
Dat je in eerste instantie goed kan werken, maar dat na het starten van X programma''s het fout gaat, duidt erop dat niet de module in bank1, maar in bank 2, 3 of 4 wellicht kapot is.

Welicht blijft de realplayer gewoon in je eerste geheugen gedeelte, en is er niets aan de hand... bij installaties wordt doordat er files gekopieerd worden altijd veel meer geheugen gebruikt, net als bij winzip uitpakken.

Probeer eens geheugen te wisselen.
Dat klinkt idd als een logische verklaring van het onregelmatige crashgedrag. Ben ik blij, want geheugen vervangen gaat wat makkelijker dan een cpu...

Bedankt in ieder geval, ik zal laten weten of het geholpen heeft!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
wat ik dus vandaag had is dat als ik windows opstartte hij opeens wat bieps gaf (stukf of 8) dus dat zou iets met het gegeugen betekenen. ik dus maar terug met m''n geheugen, nieuw gekregen, nu lijkt het opgelost te zijn, maar hij loopt af en toe opeens vast, kan dan niks meer......geen idee wat het is...
en ik heb 1 geheugenbank met daarin 512 mb dus zeg maar de helft eruit halen kan nie eht :-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
De topictitel had naar mijn idee meer kans op antwoord dan ''Mijn systeem crasht'' .
Wat mij betreft zouden ''ze'' hiervoor een waarschuwing mogen geven. Op deze manier help je een forum naar de filistijnen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Superfly
Als ik nou had geschreven ŽMijn kat is doodŽ had ik je gelijk gegeven. Zoals ik echter al eerder zei, ik vermoedde dat het wel eens aan de soort software kon liggen. Ik heb zelf absoluut geen idee hoe Winzip met processor of geheugen omspringt, ten opzichte van Spinner. En dan lijkt het me een waardevolle toevoeging aan de omschrijving van het crashprobleem dat ik heb.

Ik kon wel gewoon radio luisteren, maar vijf keer Winzip openen was fataal. Lijkt me relevant genoeg...

Pagina: 1