ff niets
Een quote-je van AMDzone uit dit artikel
At the meeting they had a 760MP system. The first one we''d seen running in person. They ran a few demos of Quake 3 Arena. At the same time they had the processor utilization of the task manager running. The great thing about this demo was the CPU utilization never went about 55%, showing how much raw computing power a 760MP system will have. We had them run a timedemo, but they wouldn''t give us the framerate. I will make no effort to judge but it was above 150 fps
ff niets
Ik ben ook nieuwsgierig naar nieuwe 760MP plankjes, maar die quote zegt op zichzelf nog niet zo veel zonder toelichting. Volgens mij heb ik weleens benches gezien van P4 systemen die richting de 200 FPS gingen, maar zonder aan te geven welke instellingen en resoluties er gedraaid werden, is het niet ergens mee te vergelijken. Een processorbelasting van 55% in dual-mode, zegt ergens dat je bijna net zo goed een single CPU had kunnen gebruiken op vollast (is niet echt tof natuurlijk, maar goed).
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Die 55% processorload lijkt me makkelijk te verklaren, Quake3 draait gewoon op 1 processor.
Software moet toch speciaal geschreven zijn om gebruik te kunnen maken van meerdere processoren (threads verdelen over de beschikbare cpu''s?) en naar mij weten is Quake3 dat niet of zit ik er nu compleet naast?
Software moet toch speciaal geschreven zijn om gebruik te kunnen maken van meerdere processoren (threads verdelen over de beschikbare cpu''s?) en naar mij weten is Quake3 dat niet of zit ik er nu compleet naast?