Alles zit aangesloten heb dit meerdere malen gecontroleerd alleen hij vind helemaal niks.
Ik heb alles geprobeert en begin aardig redeloos te worden helemaal omdat ik al aardig wat problemen met dit board had.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
BTW ik heb niks aan dipswitches veranderd of zo, gewoon uit de doos direct het mobo gebruikt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En de jumpers van zowel de harddisk als de cdrom speler staan goed.
Als ik alleen de processor en het mem aan sluit boot ie op en ja dan vind hij natuurlijk ook geen hard disk en dergelijken alleen dan is het dezelfde situatie als ik wel de harddisk aansluit want ook dan zegt hij ide device''s not detected (kan de exacte medling niet voor me halen want zit nu op me werk)
-Kabels verkeerd om
-Staat alles in je bios op auto detectie ??
Probeer de devices 1 voor 1 en om en om op beide ide controllers. Vind die op beide niks en ook geen een apparaat dan zal hij wel kaduuk zijn en heb je een keer pech gehad. Even naar de winkel om om te ruilen....
suc6!
Verwijderd
Nieuwe voeding in de kast en gaan met die dondervogel
Gewoon spullen
Het gekke is wel dat het lamapje van de cdrom niet gaat branden en ik deze ook niet kan openen dit moet toch gewoon kunnen ookal is de pc net aan( bezig met booten)?
Verwijderd
hmmmzzz...heb er hier al 3 kapotte liggen... allemaal turbo''sOp dinsdag 22 mei 2001 09:05 schreef osama het volgende:
laat het ons even weten, je zou de eerste zijn die ik tref met een kaptotte turbo...
beetje aan het dubbelposten meneertje
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
heb je de voedingsstekkers (van de HD en cdrom) er wel in zitten?Op dinsdag 22 mei 2001 09:35 schreef Ikke21 het volgende:
Het gekke is wel dat het lamapje van de cdrom niet gaat branden en ik deze ook niet kan openen dit moet toch gewoon kunnen ookal is de pc net aan( bezig met booten)?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Nieuwe voeding in de kast en gaan met die dondervogel
het enige probleem wat ik had, was die fijne bios reset jumper, die verkeert in de manual stond, verder geen problemen en erg stabiel. Heb je de raid versie? dan moet je aardig lang wachten voordat ie doorgaat met booten.
verder heb ik een 230W voeding, en alles draait ok.
Hmmmmm, kheb vorige week nog 6 kaduke turbo retour leverancier gestuurd. Beetje foute batch vrees ik......:(Op dinsdag 22 mei 2001 09:05 schreef osama het volgende:
laat het ons even weten, je zou de eerste zijn die ik tref met een kaptotte turbo...
En nu -> loopt m''n tweede pc (msi dus) lekker op 1000 ipv 700 en dat helemaal stabiel en zonder gekloot
Lang leve MSI
Waarom heb ik daar nog niks over gehoord:POp dinsdag 22 mei 2001 10:29 schreef DaFoX het volgende:
[..]
hmmmzzz...heb er hier al 3 kapotte liggen... allemaal turbo''s
Ik had ook last van dat gezeur dat het mobo kapot was...
28 April: Mobo & CPU gekocht... (mobo kapot)
30 April: Terug naar winkel -> nieuw mobo meegekregen. kom thuis sluit aan... mobo kapot
1 Mei: Mobo deed weer niet dus weer terug naar de winkel... weer nieuwe meegekregen en die deed ut... maar begon na 2 uurtjes mankementen te vertonen (kloksnelheden varieerden bij t booten van 193 MHz tot 1,6 GHz, temp & voltages flipten helemaal...)
2 Mei: Weer terug naar winkel weer nieuw mobo meegekregen -> thuis... aangesloten 4 rode LEDjes (CPU kapot) weer terug naar winkel nieuwe CPU meegekregen (bleek thuis nog niks te doen)
5 Mei: Hele zooi (mobo & CPU) laten testen...
8 Mei: Zooi weer opgehaald -> Eindelijk deed de rotzooi het... (mobo was doorgefikt
Kheb dus iets van 4 mobo versleten voordat alles pas werkte... maar alles doet t nu en ben tevreden...
Zou FunPrice blij mee zijn geweest met al die kapotte mobo''s
maar ja had ik ook niet met SIS
Sommige mensen....
Heb de hard disk en cd rom getest in een andere pc en dat werkte allemaal prima. Wat kan er mis gaan krijg steeds de melding no ide devices found zowel master als de slave devices vind hij helemaal niks???
Moederbord kan toch niet weer stuk zijn?