[BC3] Intel815EP......Wie weet raad?

Pagina: 1
Acties:

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Topicstarter
CUSL2-C is goed, en 815EP prima stabiel:)

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje over de Intel 815EP chipset.
·Is deze net zo stabiel als de bejaarde BX440 Chipset?
(more rocksolid ive never seen)
·Zoja, is de Gigabyte versie hiervan goed?
Specs: (5 x pci) 1x cnr 1 x Agp.
(Vraag: hoe goed tweakbaar is gigabyte over het algemeen)

Is de 815EP slecht?

Zit er fastwrite op deze chipset en AGP4x en ATA100?

En hoe zijn de geheugen prestaties? In Sandra2001

Zo ja, wat voor chipset voor een (socket 370) PIII/CellyII raden julle me aan? En kom niet met Via aan want dat is voor AMD.
Ik heb ze ook gezien voor Intel maar die hoef ik niet.

PS Ik wil geen flame uitlokken tussen Via/Amd en Intel.

Ik hoef niks van Via en daarmee uit.
Dus als ik Intel Hardware wil is dit mijn keuze. Mensen die AMD draaien met Via laat ze, ik heb daar niks op tegen.

Zo dat wou ik eff zeggen.

Wie heeft er een goede raad over de Intel815EP chipset?

Verwijderd

De Intel 815EP is over het algemeen een zeer goed en stabiel bordje.
De Asus CUSL2-C schijnt de beste van allen te zijn, helaas heb ik de Abit SA6, die in mijn geval ontiegelijk zuigt (weinig overclock, veel schokkingen, geluidskaart die overclocken ook niet toelaat).

Ik had vroeger een Asus P3B-F, daar had ik de processor op 975MHz op 1.7v. Dat werkte echt retestabiel en snel. Het is nu ook retestabuel, maar iets minder snel lijkt het.
Misschien is dat nit zo bij de CUSL2-C dat weet ik niet.

Het blijft een moeilijke keus maar ga in ieder geval niet voor de Abit SA6! (8>

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
815EP is een goede opvolger van de BX. Is gewoon ook een topchipset. Niks over te klagen.

PIII/CellyII en welke frequentie is helemaal eigen keus.
ATA100 ligt er mede aan of er ook een promise chipje op zit en geheugen benchmarks in sandra zijn okee. AGP4x wordt ondersteund en fastwrites dacht ik ook.

Ik zou je de Asus CUSL-2c aanraden..

Over Gigabyte. Hoe tweakbaar ligt helemaal aan wat hun ondersteunen he. en dat is per mainbord natuurlijk anders. Over het algemeen zijn het geen tweakbordjes. Daarvoor moet je (bijna altijd) bij Asus en Abit zin.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een MSI 815EP Pro-R,
en ik ben er heel tevreden over.
Het heeft 4 Dimm-sloten, 6 PCI-sloten, 4xAGP,
Raid-controller-on-Board, ....
Je kan voor de specificaties beter op de website van MSI kijken.
Overklokken gaat heel nauwkeurig met dit bord.
Ik heb er nu een Celeron 566 opdraaien,
maar over een al te lange tijd zet ik er Pentium3 1GB op.
Als je meer wil weten over dit bord kan je beter op internet kijken bij reviews.
Bijv.: http://www.tweaktown.com/reviews/msi_815epro
Voor dit moederbord had ik een MSI-BXmaster,
ook zo''n mooi bordje.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
De i815EP is een prima chipset, met AGP4X, ATA100 (wordt in feite verzorgd door de ICH2 chip), maar _geen_ fastwrites. Alleen SBA wordt ondersteund. Maximum aan geheugen is 512MB, en je kunt het beste single-sided DIMMs gebruiken.

Vergeleken met de BX heeft de 815 ondersteuning voor de nieuwere zaken als AGP4X, ATA100, 133MHz FSB (de BX ondersteunt dit officieel eigenlijk niet). Qua snelheid is de BX nog wel wat sneller, maar heel veel scheelt het niet.

De Asus CUSL2-C (die ik zelf ook heb) is een prima overclocker, en rete stabiel. Mijn Sandra2001 memory scores zijn 389/426, niet overgeclocked met een 133MHz FSB.

Er is een website voor de Asus CUSL2 serie: www.cusl2c.com. In het forum daarvan is veel info the vinden.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 14:08

Blauw

De Schreeuw

Ik heb zelf de Asus CUSl2 en ik heb eigenlijk nix te klagen. Owja, toen ik m kocht zeiden ze dat de geintergreerde soundcard nog niet compatibel was met WinME (vraag me niet waarom, ik gebruik die geintergreerde geluidskaart niet..) Verder:
Goed bordje, gewoon doen >:)
Pagina: 1