Toon posts:

[BC3] mijn irq zijn op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn isa netwerk kaart
kn ik niet van pnp af halen want mijn irq zijn op.

mijn systeem:abit kt7 raid
192 mb ram
amd duron 700
Weet iemand er een oplossing voor

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
irq sharen??????

Verwijderd

Is dus gewoon 1 IRQ laten gebruiken door 2 (of meer) divices. Als je foutmeldingen krijgt, moet je een ander irq sharen. NIC kan bijvoorbeeld best samen met geluidskaart, maar 2 NIC''s op 1 irq is al weer een stuk gevoeliger voor storingen (als dat uberhaupt al werkt...).

Je hebt trouwens als het goed is al een irq geshared: je bovenste pci gebruik hetzelfde irq als je agp-slot (meestal 11), no prob dus!!

Verwijderd

zet anders de irqs uit van poorten die je niet gebruikt, bijv. com1 en 2

Verwijderd

ja en de modem in de bios die ingestelt staat en de hardisk kontrollers van pci na isa toe performens winst niks maar wel irq er bij

Verwijderd

Okééh,
suc6 ;)

Verwijderd

mhh??

Als je een niet PNP ISA kaart wilt gebruiken moet je altijd :

1) uitzoeken welke IRQ de kaart gebruikt.
2) die IRQ in de BIOS toewijzen als ISA/Legacy. Dat zit altijd bij het PCI/PNP menu, de "Resources automatic or manual settings" toestand.

Doe je dat niet, is inderdaad de kaart z''n IRQ waarschijnlijk kwijt aan een PCI kaart.

Mazzl,
Hooi.
;)

Verwijderd

PS op de KT7 borden, is in de BIOS PNP disbled WEL PNP....

Wat misleidend, maar als jouw kaartje NIET PNP is, moet je dat in de KT7 Bios op ''Enabled'' zetten, en dan die IRQ van de kaart in de BIOS toewijzen aan ISA/Legacy.

Don''t ask me why....
:Y)

Om uit te vissen wat de IRQ van de kaart is, kun je het best even booten met alleen de AGP kaart, op F8 drukken tot je naar ''veilige modus alleen dos prompt"

Dan start je van de flop die bij het netwerkkaartje hoort het diagnose programma op om te zien wat de IRQ en het poort adres is.

Doei,
NetWerkze
Hooi.
:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 08:13 schreef Hooi het volgende:
PS op de KT7 borden, is in de BIOS PNP disbled WEL PNP....

Wat misleidend, maar als jouw kaartje NIET PNP is, moet je dat in de KT7 Bios op ''Enabled'' zetten, en dan die IRQ van de kaart in de BIOS toewijzen aan ISA/Legacy.

Don''t ask me why....
:Y)

Om uit te vissen wat de IRQ van de kaart is, kun je het best even booten met alleen de AGP kaart, op F8 drukken tot je naar ''veilige modus alleen dos prompt"

Dan start je van de flop die bij het netwerkkaartje hoort het diagnose programma op om te zien wat de IRQ en het poort adres is.

Doei,
NetWerkze
Hooi.
:)
waar staat dat in het bios ik kan het namelijk niet vinden
ik heb hjet al gevonden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 08:08 schreef Hooi het volgende:
mhh??

Als je een niet PNP ISA kaart wilt gebruiken moet je altijd :

1) uitzoeken welke IRQ de kaart gebruikt.
2) die IRQ in de BIOS toewijzen als ISA/Legacy. Dat zit altijd bij het PCI/PNP menu, de "Resources automatic or manual settings" toestand.

Doe je dat niet, is inderdaad de kaart z''n IRQ waarschijnlijk kwijt aan een PCI kaart.

Mazzl,
Hooi.
;)
thanks hij doet het
Pagina: 1