Toon posts:

[BC3] PIII, PIII tulanogwat, P4, P4 northwood? welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik sta op het punt dit te bestellen:
ASUS P4T
P4 1,4GHz 2x 64MB RIMM

is dit een goeie keus of kan ik beter dit doen:

1.
ASUS CUSL2
PIII 1000EB

2.
welke plank?
PIII tulanogwat 1,2GHz???

[3]3.[/b]
welke plank?
P4 Northwood 2GHz???

wanneer komen de eerste planken voor optie 2?? en welke zijn dat??
optie 3 heeft dat zin om op te wachten??

en zeg niet dat ik AMD moet kopen want die heb ik net VERKOCHT... geen AMD meer voor mij... heb er alleen maar problemen mee.. :(
maar verder zijn er ook nog positieve dingen over AMD!! zoals performance enzo! :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
128MB is wel heel erg weinig. Als je een ''Boxed'' P4 met twee keer 128MB RDRAM kan krijgen wordt ''t leuker (zijn er, en kost in verhouding een stuk minder dan wanneer je er later dure 128MB modules bij koopt).

Zo''n P4 is in combinatie met een Asus P4T natuurlijk wel een stuk prijziger als een PIII, helemaal als je nog PC133 SDRAM hebt liggen. Wat wil je uitgeven is dus de hamvraag.

De Tualatin is er nog niet, maar als die komt heb je een i815E B-stepping chipset nodig. Asus komt met de TUSL2, deze is gebaseerd op de venerabele CUSL2. Prijzen hiervan zijn nog niet bekend, reken op iets meer als een Coppermine, vooral omdat ze o.a. hoger geclocked zijn. Overigens zijn die Tualatins 0,13 micron, dat betekend lekker veel o.c. potentieel:P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
hhhhmmmzzzzz...

ik zie net dat die MSI plank voor P4 ook wel flex is.... :)

geheugen (256MB PC133) heb ik net verkocht... dus wat ik koop maakt niet uit.. moet toch weer alles kopen....

maar wat zou ik doen?
1. MSI + P4
2. ASUS + PIII tuladinges

[edit] en hoezo is die 128mb weinig?? voor windows ME is het toch wel genoeg???? ik heb liever ook 256MB alleen dat wordt mij te duur....

Verwijderd

Topicstarter
rekensom

ASUS CUSL2 Black Pearl + PIII 700E (BOX) + 300W Enermax voeding
tekort: FL. 200,-

MSI 850 Pro + P4 1,4GHz BOX 2x64MB RIMM + 300W enermax voeding
tekort: FL. 600,-

opzich krijg ik in juni er 500,- bij... dus voor p4 nog maar 100 tekort.... kan mijn pa dan ff lief aankijken.. en misschien...

wat is nu de beste keus?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
The Northwood is ook nog niet verkrijgbaar, dat gaat nog een paar maandjes duren. Dat is overigens de 0.13 micron versie van de huidige P4.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En Northwood heeft een nieuw socket zodat je je P4T meteen weer kunt wegmikken.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
Zie sig.

Ik ga niet wachten op de Northwood. Over een tijdje koop ik wel weer een nieuwe CPU + mobo ... die oude P4 kan dan mooi als één of andere server dienen. Of verkopen ... dat kan natuurlijk ook.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 21:26 schreef limp_bizkit het volgende:
hhhhmmmzzzzz...

ik zie net dat die MSI plank voor P4 ook wel flex is.... :)

geheugen (256MB PC133) heb ik net verkocht... dus wat ik koop maakt niet uit.. moet toch weer alles kopen....

maar wat zou ik doen?
1. MSI + P4
2. ASUS + PIII tuladinges

[edit] en hoezo is die 128mb weinig?? voor windows ME is het toch wel genoeg???? ik heb liever ook 256MB alleen dat wordt mij te duur....
Het is echt weinig hoor, ik raad mensen vanaf 700 mhz al 256 mb aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik nog ff lekker ga sparen... koop dan een P4 northwood.. en een ATi R300 videokaartje... :)

[edit] net TNT aan de deur met een grote koker.... wat moet ik nou met een AMD poster van 1x2 METER terwijl ik Intel wil?? :?:?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:11

johnwoo

3S-GTE

Ik zou geen P4 Willamette kopen; de klok-voor-klok prestaties zijn te laag en je hebt geen upgrade pad meer. Als je een P4 wil kun je beter wachten op de Northwood.
Ik was zelf ook van plan om een P4 Northwood te kopen (op minimaal 2GHz), maar ik denk niet dat die voor 2002 gereleased/betaalbaar is... :( Dus waarschijnlijk wordt het in de herfst een TUSL2 met Tualatin 1.5GHz... ook leuk :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 18:08 schreef johnwoo het volgende:
Ik zou geen P4 Willamette kopen; de klok-voor-klok prestaties zijn te laag en je hebt geen upgrade pad meer. Als je een P4 wil kun je beter wachten op de Northwood.
Ik was zelf ook van plan om een P4 Northwood te kopen (op minimaal 2GHz), maar ik denk niet dat die voor 2002 gereleased/betaalbaar is... :( Dus waarschijnlijk wordt het in de herfst een TUSL2 met Tualatin 1.5GHz... ook leuk :)
komt die ongein in de herfst??? hhhhmmzzz... en wordt dat SDR of DDR???

nog een tijdje sparen en dan kan ik weer doei zeggen tegen deze PII 350.. :)

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:11

johnwoo

3S-GTE

Op dinsdag 22 mei 2001 18:53 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

komt die ongein in de herfst??? hhhhmmzzz... en wordt dat SDR of DDR???

nog een tijdje sparen en dan kan ik weer doei zeggen tegen deze PII 350.. :)
Ik dacht dat de eerste Tualatins (voor Notebooks) op 29 juli ofzo kwamen; de desktops enkele weken daarna. Dus hopelijk zijn ze een beetje betaalbaar tegen de herfst :)
De TUSL2 heeft een nieuwe stepping i815E chipset en is dus gewoon SDR... Waarschijnlijk komt Via ofzo (en ik dacht later Intel zelf ook) wel met een DDR chipsetje...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

Topicstarter
ok ruig... die ga ik dan halen...

maar ga nu eerst voor 150,- een ASUS P3C-E + celeron II 566 + 64MB RIMM van vriend over kopen.. dan heb ik voorlopig ook iets beters dan zo''n PII 350... :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 22 mei 2001 20:27 schreef limp_bizkit het volgende:
ok ruig... die ga ik dan halen...

maar ga nu eerst voor 150,- een ASUS P3C-E + celeron II 566 + 64MB RIMM van vriend over kopen.. dan heb ik voorlopig ook iets beters dan zo''n PII 350... :)
Rimm :? Heb je dat wel goed??

Wat is trouwens het voordeel van een Tualatin met TUSL2 boven de nu nog nieuwe (en straks dus oude) Pentium-4 ?? Want hoe hoog zal die PIII nog gaan :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

offtopic:
zou ik die poster mogen kopen/krijgen ?

we hebben gang-versiering nodig..

zo''n grote poster lijkt me wel goed begin..

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Topicstarter
ASUS P3C-E Intel 820 Rambus

2 RIMM Sockets for PC800 RDRAM

dus da klopt..

en die poster heb ik net opgehangen....

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

damn =)

d8 dat je hem niet wilde ;)

jammer

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 22 mei 2001 20:39 schreef yamAUchi het volgende:
damn =)

d8 dat je hem niet wilde ;)

jammer
wil hem juist wel!! alleen ziet alles er een beetje raar uit..
AMD poster aan muur... AMD stickers op kast... en dan intel inside.. :D
Pagina: 1