De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Eerst wat vragen om je op weg te helpen:
1 Wat doe je met je PC?
2 Hoeveel wil je uitgeven?
En staar je niet blind op leuke compu termen zoals FSB enzo, maar bedenk dat alleen een benchmark een indicatie kan zijn voor de praktische waarde. Een echte tweaker weet natuurlijk wel wat FSB is enzo, maar vergeet je doel niet he: een snellere compu en dat moet je toch op de een of andere manier van te voren proberen in te schatten op basis van testresultaten.
1 Wat doe je met je PC?
2 Hoeveel wil je uitgeven?
En staar je niet blind op leuke compu termen zoals FSB enzo, maar bedenk dat alleen een benchmark een indicatie kan zijn voor de praktische waarde. Een echte tweaker weet natuurlijk wel wat FSB is enzo, maar vergeet je doel niet he: een snellere compu en dat moet je toch op de een of andere manier van te voren proberen in te schatten op basis van testresultaten.
Verwijderd
Ik zou voor een pentium III of een celeron van 850 Mhz gaan. Dan ben je niet al teveel geld kwijt (500 piek ongeveer), maar dan kun je toch weer een aardig tijdje vooruit. Als deze combinatie dan weer wat langzaam word doe je in 1x een grote upgrade met nieuw moederbord, geheugen en processor.
Want het loont imho nog niet om nu al een nieuw moederbord & geheugen te kopen terwijl dat nog best wel ff meekan. En dan spaar je nu wat geld uit om over een jaartje ofzo in 1x alles te upgraden naar wat dan actueel is.
En het is trouwes ook zonde om die 256 MB 100 Mhz geheugen nu al weg te doen...
Want het loont imho nog niet om nu al een nieuw moederbord & geheugen te kopen terwijl dat nog best wel ff meekan. En dan spaar je nu wat geld uit om over een jaartje ofzo in 1x alles te upgraden naar wat dan actueel is.
En het is trouwes ook zonde om die 256 MB 100 Mhz geheugen nu al weg te doen...
Verwijderd
gewoon ff een celly 633 of 667 halen en fsb op 100 gooien..ben je voor iets van 200-250 piek klaar...
Ik ben van een Celeron 466 naar een Celeron 800 gegaan. Nu loopt ie op 880. PIII heeft de absolute voorkeur, maar zijn vrij duur. Als je die betaalbaar vindt, sla dan de Celeron over.
Hmm cellie verkopen en moederbordje met duron kopen. Neem je geheugen mee. Zit je ook zo rond de 600 piek denk ik mits je een van goedkopere durons pakt. Heb je meteen een bordje wat weer ff vooruit kan.
Een bordje dat zowel SD als DDR aankan zou helemaal mooi zijn.
Een bordje dat zowel SD als DDR aankan zou helemaal mooi zijn.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb een paar maanden geleden mijn Celeron 400 vervangen door een PIII-800E (= 100 Mhz FSB). De PIII kostte toen 600 piek; de Celly heb ik verkocht voor 125 piek. . Dus voor 475 piek een upgrade waar ik erg tevreden mee ben. Het was gewoon een kwestie van CPU uitwisselen en klaar, draaien maar.
Pagina: 1