Toon posts:

[BC3] CUSL2-C vs. CUV4X-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aan het twijfelen tussen deze 2
wie kan mij er een mooi verhaal bij vertellen ?? ik heb al search gebruikt maar daar worden ze niet met elkaar vergeleken .. iemand evaring ??

Verwijderd

eeeeuuuuh nee, niemand hier werkt nog met Intel ;)
(uiteraard is dit niet bedoeld als flame maar ik vond het zo leuk dat er niet binnen no-time een reactie kwam)

Verwijderd

Topicstarter
jah daar heb je gelijk in maar ik wil gewoon niet over op AMD heb er 1x 1 gehad en NOOOOOIT meer

sorry kan ik ook niets aan doen :)
nu nog iemand vinden waar ik wel wat aan heb :Y)

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Ik heb beide gehad, heb wat probs gehat met de CUVX-E ivm de via chipset, maar de CUSL2-C is rock stable en werkt prima.

Je moet er alleen niet meer dan 512MB Ram op willen stoppen.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

Verwijderd

Topicstarter
nee dat komt goed er gaat maar 256 in en uuhhzz heb je nog wat op snelheid wat gemerkt ? met spellen fps en zo ??
of maakt dat voor bijde niets uit ?

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Op zondag 20 mei 2001 23:39 schreef 66_Sonic_66 het volgende:
nee dat komt goed er gaat maar 256 in en uuhhzz heb je nog wat op snelheid wat gemerkt ? met spellen fps en zo ??
of maakt dat voor bijde niets uit ?
Ik speel hier UT tot ik er misselijk van wordt dus dat zit wel snor denk ik.

Maar dat is meer up to je videokaart ensow.
AGP 4x etc. lust ie allemaal.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Overgaan naar een CUV4X-E klinkt echt als een raar plannetje als je de P3V4X hebt. Is gewoon bijna hetzelfde ding als wat je al hebt, alleen met een socket ipv een slot.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
CUV4X-E heb ik in me bak zitten, en ben er supertevreden mee, maar ken dat andere mobo niet dus..........heb je niet veel aan deze post eigenlijk |:(

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
hij is ook niet voor mijn bak :)

alleen ik wou ff weten wat het verschil was kwa snelheid iemand nog een ander idee (beter) dan een deze 2 ?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik zou voor een i815 chipset gaan, deze presteren net wat beter als de ViA chipset.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
kijk abbadon daar heb ik wat aan :)

thanks voor de replays ;) en blijven door posten ik wil weten of er meer mensen zijn die het zelfde denken als abbadon :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

100% met abaddon eens: de i815 presteert het beste van alle SDRAM oplossingen voor de FC-PGA CPUs. VIA ApolloPro133 is niet slecht, en niet minder stabiel, maar net dat stukje langzamer.

Redenen om voor i815 te kiezen:
- snel
- weinig gekloot met chipset drivers

Redenen om toch voor de VIA te gaan:
- goedkoper
- meer dan 512MB RAM mogelijk
- kan geheugen asynchroon laten lopen

Ik zou een i815 (CUSL-2) nemen als ik niet al tot volle tevredenheid een CUBX had:9

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
thanks dion_b en abaddon

ik ga dus voor de i815 chipset :)

deze tropic mag dicht ;)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Ik ga niet voor de i815, en wel om de reden dat ik er meer dan 512 MB RAM in wil kunnen douwen. Ik heb nu al 2x256 MB Crucial CAS222 liggen, en ik wil nog kunnen uitbreiden. Dus iig GEEN i815 voor mij, alleen vanwege de hoeveelheid ondersteunde RAM, over de prestaties heb ik nog geen of nauwelijks klachten gehoord :)

Dion_b:

Ik heb een CUBX-E gehad, en ik kreeg daar ATA-100-controller-problemen mee. Ik weet niet waar het nou eigenlijk aan gelegen heeft aangezien ze bij Asus zeggen (kheb bord teruggestuurd) dat er niks met de Promist ATA-100 controller mis is. Maar het feit blijft dat ik ineens (bord was 1 maand oud) allerlei vage FAT-fouten, LostClusters etc. kreeg, en op de gewone controller niet.

Mijn voorkeur:
is nog altijd Intel 440BX omdat die mij nog nooit ietwat in de steek gelaten heeft, rete snel en stabiel is, en omdat ik verder Intel-freak ben :P (dat laatste ter zijde ;)). 440BX ondersteunt tot 1 GB RAM, voor mij voorlopig genoeg (dubbele van i815).

Verder ben ik niet zo weg van VIA, dus liever niet. Ik heb daar namelijk al zoveel probs mee gehad dat ik er onderhand van :r (niet als flame bedoelt, maar die probs komen me echt de keel uit). Tbird 850 op een KT7, maar vraag me niet waarom het niet wil werken want ik ben er al ruim een half jaar mee aan het kloten en nog niet veel verbetering :(
Sorry voor het offtopic gaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, die controller op de CUBX is idd niet ideaal (kun je GVD niet in DOS op je HDD:(), maar ik kan maar 1 beter BX mobo bedenken: de ABIT BX133. Beetje moeilijk te krijgen, maar kan alles wat de CUBX kan en meer (RAID, 1MHz FSB stappen).

Reden waarom ik toch niet BX zou aanraden:
- jij bent uitzondering, maar 99% van mensen heeft niet meer dan 512MB RAM nodig.
- AGP is VER geOCd- kan goed gaan @133, maar die FSB krijg je echt niet boven de 150 op welke BX dan ook, terwijl als je een PIII EB wil OCen, je tot 160 moet kunnen.
- in native mode ondersteunt het slechts ATA-33. Voor hogere snelheden heb je zo''n externe chip nodig met alle nadelen van dien.

Enfin, BX is m.i. de beste chipset ooit ontworpen, maar zijn tijd is voorbij als je nu een nieuwe mobo gaat halen.

Ik denk dat als je niet een i815 wil, het enige alternatief was sneller en meer features heeft de VIA ApolloPro266 is (met DDR support). Ik vergeet precies op welke mobo''s het zit, maar je hebt er alleen meer aan als je DDR koopt, en dan nog is het niet noemenswaardig sneller dan de i815. Met SDR ben je met een i815 beter af. Maar je kunt wel tot 2 of 4 GB RAM als je dat echt wilt.

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1