Ik ga niet voor de i815, en wel om de reden dat ik er meer dan 512 MB RAM in wil kunnen douwen. Ik heb nu al 2x256 MB Crucial CAS222 liggen, en ik wil nog kunnen uitbreiden. Dus iig GEEN i815 voor mij, alleen vanwege de hoeveelheid ondersteunde RAM, over de prestaties heb ik nog geen of nauwelijks klachten gehoord
Dion_b:
Ik heb een CUBX-E gehad, en ik kreeg daar ATA-100-controller-problemen mee. Ik weet niet waar het nou eigenlijk aan gelegen heeft aangezien ze bij Asus zeggen (kheb bord teruggestuurd) dat er niks met de Promist ATA-100 controller mis is. Maar het feit blijft dat ik ineens (bord was 1 maand oud) allerlei vage FAT-fouten, LostClusters etc. kreeg, en op de gewone controller niet.
Mijn voorkeur:
is nog altijd Intel 440BX omdat die mij nog nooit ietwat in de steek gelaten heeft, rete snel en stabiel is, en omdat ik verder Intel-freak ben

(dat laatste ter zijde

). 440BX ondersteunt tot 1 GB RAM, voor mij voorlopig genoeg (dubbele van i815).
Verder ben ik niet zo weg van VIA, dus liever niet. Ik heb daar namelijk al zoveel probs mee gehad dat ik er onderhand van

(niet als flame bedoelt, maar die probs komen me echt de keel uit). Tbird 850 op een KT7, maar vraag me niet waarom het niet wil werken want ik ben er al ruim een half jaar mee aan het kloten en nog niet veel verbetering

Sorry voor het offtopic gaan.