[BC3] Wat voor proccesor/mobo combinatie te kopen ?

Pagina: 1
Acties:

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 12:19
Ik wil binnnekort dus een nieuwe proccesor en mobo gaan kopen. (Heb nu soltek kt77 ofzo met athlon 800). Maar ik vind dat ik nodig eens moet upgraden. Ik zelf zat te denken aan MSI K7T266 Pro RAID met athlon 1200 (neem aan een Athlon ipv Pentium ?). (prijs maakt niet zoveel uit)

Maar ik hoor nu ook steeds beter dingen over Abit en Gigabit. There so many of them :?

alvast bedankt :)

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
begin eerst eens te vertellen waarom je wilt upgraden...

• GibMaster
mm.. waarom ik wil upgraden das een goeie. Omdat als ik me 3Dstudio max animaties wil solven het RETE traag gaat. En omdat ik een beetje heel erg schrok van me laatste 3d benchmark -> 770 |:( (maar dat ligt denk aan me oem versie geforce 256)

En ja nu zul je denken koop een nieuwe geforce maar, ik ga van de onderdelen die over hou een server maken.

Kortom omdat ik normaal me (grafische)apps wil kunnen draaien (photoshop, 3d studio max enz)

dus wat raad je aan ?

• mr_fragle
  • Laatst online: 18:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Nou tussen amd en intel moet jezelf kiezen hoor :)
Wat ga je ermee doen is de vraag. Waarom je dus gaat upgraden.
Check ook dit ff:
www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=124

Maar suc6 verder :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Mooi gevalletje P4...

Anders P3 of AMD...

Ik zou denk ik voor Intel gaan.

• mr_fragle
  • Laatst online: 18:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Op zondag 20 mei 2001 22:53 schreef GibMaster het volgende:
mm.. waarom ik wil upgraden das een goeie. Omdat als ik me 3Dstudio max animaties wil solven het RETE traag gaat. En omdat ik een beetje heel erg schrok van me laatste 3d benchmark -> 770 |:( (maar dat ligt denk aan me oem versie geforce 256)

En ja nu zul je denken koop een nieuwe geforce maar, ik ga van de onderdelen die over hou een server maken.

Kortom omdat ik normaal me (grafische)apps wil kunnen draaien (photoshop, 3d studio max enz)

dus wat raad je aan ?
Ga ik nou wat stoms zeggen :?
Ik zou dan ook Intel iig nog eens overwegen. Ik hoor hier vaker dat bij dat soort toepassing Intel niet onderdoet voor AMD.
Correct me if I''m wrong (wordt wel een lekkere server trouwens)

And now the most interresting part of deze grot

• GibMaster
Ik geloof zonder meer dat Intel perfecte prestaties levert onder dat soort toepassingen, Maar is het de moeite waard om een rug meer te betalen voor een intel dan voor een AMD ?

Want als het bijv. om 10% prestatie winst gaat vind ik het de moeite niet waard.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23
ik vindt dat je helemaal niet hoeft up te graden. die 800 kan met goeie koeling nog wel een stukje verder.

mocht je dat niet genoeg vinden, dan vindt ik dat de stap van 800 naar 1200 te klein is, ga dan gelijk voor een 1.4Ghz anders kan je over 6 maanden weer upgraden.

en een intel heeft in jouw geval weinig zin want dan zou je dus voor een P3 1Ghz moeten gaan en die stap is ook erg klein en een p4, tja...als 3D studio max geoptimaliseerd zou zijn en jij 3D studio max erg nodig hebt, dan is dat het overwegen waard.

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
ik zou kiezen voor meer geheugen en een betere videokaart...

mocht je dan nog meer willen kun je es wat gaan overklokken...

ik denk namelijk dat een nieuwe processor (1+ Ghz) je niet echt "super" betere prestaties gaat leveren, maar dat je meer hebt aan een goed uitgebalanceerd systeem...

• GibMaster
ja idd een videokaart zal al mijn problemen wel oplossen maar dan kan ik die server dus niet meer bouwen :(

Maar ik ga denk toch voor voor de Athlon ipv Intel, zit alleen ff te twijfelen welk mobo ik eronder leg.

iig bedankt :)

Verwijderd

Abit KT7a raid :)
Met athlon 1333 mhz 266. :)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 21 mei 2001 16:55 schreef marnickxs het volgende:
Abit KT7a raid :)
Met athlon 1333 mhz 266. :)
Nah, met de huidige prijzen zou ik toch echt voor een ddr combootje gaan.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 16:58 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Nah, met de huidige prijzen zou ik toch echt voor een ddr combootje gaan.
Voor die 4% winst?

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Iwill KK266-R :9~
AMD 1400 266

12 juni ga ik deze bestellen...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Pagina: 1