De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Een palomino heeft kloksnelheden van 1200 en hoger.
maar ik heb dat ding teveel overgeklokt (1.7) en hij is dus kapot.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dit is helemaal niet waar.Op zondag 20 mei 2001 21:34 schreef davie het volgende:
Je kunt alleen nix met je Abit kt7 en een palomino. Een Palomino heeft een mobo met 760MP chipset nodig, tot nu toe maken alleen Tyan, Asus en MSI zo''n mobo.
De Palomino word gewoon socket A. En kan waarschijnlijk ook gewoon op een Abit Kt7.
Er moet alleen een bios-update geflashed worden.
De 760 chipset is voor Dual-processors, dat staat verder gewoon los van de Palomino.
Geen inspiratie
Van alleen overklokken gaat een processor niet kapot.Op zondag 20 mei 2001 21:46 schreef FMS het volgende:
Even iets anders, ik heb nu een 1300Tb, maar hij draait sneller op 1200.266. hoe kan dat?
maar ik heb dat ding teveel overgeklokt (1.7) en hij is dus kapot.
Geen inspiratie
Verwijderd
Compu opstarten met INS ingedrukOp zondag 20 mei 2001 21:55 schreef FMS het volgende:
de FSB stond op 158 dus...
Verwijderd
jongetje toch..... je moet een beetje beter lezenOp zondag 20 mei 2001 21:34 schreef davie het volgende:
Je kunt alleen nix met je Abit kt7 en een palomino. Een Palomino heeft een mobo met 760MP chipset nodig, tot nu toe maken alleen Tyan, Asus en MSI zo''n mobo.
(Tanx 4 de Hulp)
Verwijderd
Ooit gehoord van het "edit"-knopje??Op zondag 20 mei 2001 22:02 schreef The_YellowDog het volgende:
Het is wel raadzaam om een 266 fsb bordje te kopen.... voor de palomino.... dat support ie (of courzy)
Goeeeeed....volgens mij kan je een Palomino ook wel op een 200Mhz bordje laten lopen met wat underclocking en de MP wat hoger...maar idd, het is verstandig om een KT7a (Of KT7e natuurlijk;))om het volledige eruit te halen.
De nieuwe bordjes zullen allee maar een lager voltage uit kunnen poepen dus met een wat ouder bordje kun je me lekker overclocken met 1.85V (in praktijk 1,87) zonder een voltagemod te hoeven doen.
FMS...:
Het kan wel degelijk helpen, heb je je batterijtje er al es uitgehaald en je Bios gecleared? Het is mij ook zo vaak overkomen tijdes de oc periode dat ie geen beeld ga etc. etc. Eerste wat ik deed was gewoon reset stekker eruit, stekker erin. reset reset reset, en dan deed ie het meestal wel weer.
Dus, reset em een paar keer, batterijtje eruit halen en bios clearen dmv. jumpertje
(Ik heb een Abitk7a dus wel 266)
Verwijderd
De levensduur wordt zowiezo drastisch verkort als ie veel heter wordt dan gewoonlijk en als je er meer voltjes doorheen jaagt. En ook hogere frequenties op de bus zijn niet zo heel goed voor een processor.
Gelukkig kunnen ze vaak wel aardig wat hebben, maar vooral bij langere perioden van overbelasting (hitte/voltage/frequentie) wil er nog wel eens een plotseling overlijden...
En dan hebben we natuurlijk nog de extra belasting voor je mobo: hogere voltages, meer vermogen trekken, heter worden, etc etc etc.
Verwijderd
Bullshit, als de mobobakker zich aan de AMD richtlijnen heeft gehouden kan een palomino op een socket A plank.Op zondag 20 mei 2001 21:34 schreef davie het volgende:
Het is trouwens Gisteron, ze hebben goede serves en ik heb nog telefonisch contact gehad en ze vonden het goed.
Verwijderd
Ik heb hier 1 woord voor LULKOEK.....Op zondag 20 mei 2001 21:34 schreef davie het volgende:
enne hij gaat gewoon op Socket A hoor.
Mijn TB is ook overleden, word nog netjes warm, lees HEET Ik heb nu een rechthoekige brandvlek in mn middelvingerOp zondag 20 mei 2001 22:00 schreef The_YellowDog het volgende:
[..]
Compu opstarten met INS ingedruk(als je dat nog niet geprobeert heb). Anders cooler er af halen, voelen of de proc warm wordt als je um opstart.... zo ja, dan is proccie nog levend
Wat bedoel je hier mee?Dat verhaaltje van jou gaat dus niet helemaal op..
Sukkel, als je dat gedaan hebt dan is hij nu echt stukOp maandag 21 mei 2001 17:59 schreef Mex het volgende:
[..]
Mijn TB is ook overleden, word nog netjes warm, lees HEET Ik heb nu een rechthoekige brandvlek in mn middelvinger...Maar werken HO MAAR!!!! Dat verhaaltje van jou gaat dus niet helemaal op..
Een AMD berijkt zonder koeling binnen twee seconden de voor chips dodelijke temperatuur van 150°C en enkele seconden langer wachten geeft een mooie core meltdown maw schroeigat in je mobo.
Sorrie was al oud topic...
Powered bij meergranenbrood.