Toon posts:

[BC3] Willen jullie helpen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een oud systeempie (p1 166mhz ) een beetje te verbouwen
Het lijkt mij leuk om een mobo,cpu en koeler aan te schaffen en die daar dan in te plaatsen
Het gaat mij meer om het bouwen van het systeem dan daadwerkelijk dan een zo snel mogelijk systeem te hebben
Nou heb ik al op prijswatch gekeken voor een processor en mobo tot zo een 500 piek maar ik heb er eigenlijk geen idee van wat een redelijke combinatie is
Ik weet heus wel dat je geen cpu van 800mhz voor die prijs hebt maar daarom vraag ik jullie of jullie even mij een leuke combinatie kunnen aanraden
2:Zit er bij de aanschaf van een cpu een cooler

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat is de rest van het systeem?
Een Celeron met bijhorend mobo lijkt me wel leuk om erin te doen, denk dat dat nie te duur is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Duron is ook nie zo duur hoor

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Waarom geen gebruikt spul?

Verwijderd

ik weet het niet 100% zekers, maar passen die mobo''s in je oude kast ???

let wel op de ATX aansluiting die je (huidige) AT kast waarschijnlijk niet heeft.
de meeste mobo''s hebben een AT en een ATX aansluiting.

en passen die mobo''s van nu nog wel in die kast ?

Verwijderd

Topicstarter
De rest van het systeem ,cdrom&fdd drive
modem en voor de toekomst misschien een netwerkkaartje HD van 4,5G
Tja ,en een voeding naar schatting 235 WATT
Volgens mij een ATX ,het is er een zonder schakelaar op de zijkant
2e hands vind ik altijd een risico en aangezien ik het geld er voor heb lijkt het mij leuk om een poging te wagen

Bedankt voor jullie supersnelle reacties

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

en je voeding trekt het waarschijnlijk ook niet. en je geheugen meot er ook waarschijnlijk uit.
Ik adviseer je ook om als je onder de 500 wil blijven, 2e hands te gaan.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MSI K7T Turbo 289,-
Duron 750 135,-
128mb SDRAM Pc133 78,-
--------------------------
502,-

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 20:59 schreef eriic het volgende:
De rest van het systeem ,cdrom&fdd drive
modem en voor de toekomst misschien een netwerkkaartje HD van 4,5G
Tja ,en een voeding naar schatting 235 WATT
Volgens mij een ATX ,het is er een zonder schakelaar op de zijkant
2e hands vind ik altijd een risico en aangezien ik het geld er voor heb lijkt het mij leuk om een poging te wagen

Bedankt voor jullie supersnelle reacties
een ATX kast is een kast die bijvoorbeeld automatisch afsluit als je in windows op afsluiten klinkt. hij heeft ook een gewone schakelaar om het aan te zetten.

[edit]
het gaat om de voeding, ATX heeft 1 voedingskabel voor het moederbord, AT heeft er 1 die uit twee delen bestaat

Verwijderd

Dit misschien? :
AMD Duron 800 voor 179,-
MSI K7T Pro2 voor 269,-
samen 448,- (zonder verzend kosten)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een voeding die ik wel vanuit Win uit kan zetten maar deze heeft 2 stekkers voor op het mobo
Maar ik denk zelf dat de voeding het ook niet trekt dus die neem ik er ook maar gelijk bij en dan schroef ik uiteraard het budget omhoog

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die voeding trekt het wel hoor. 235 watt is zat. Mijn pc (zie sig) deed het ook perfect met 230 watt. Omdat ik geld had heb ik 400 watt gekocht, maar het werkte allemaal perfect. Met een ernstig overklokte Athlon en G-Force dan is het misschien niet meer genoeg, maar voor een Duron systeempje wel.

Verwijderd

Je hebt een AT voeding.

PaCKo

Verwijderd

Topicstarter
Jullie bevelen mij een msi mobo aan met daarop een amd cpu
Zit ernu standaard een cooler bij zo een processor
Misschien dat ik op den duur ook wel eens ga proberen over te klokken en daarvoor zijn de AMD het meest geschikt
Zal ik er daarom beter meteen een goede cooler bij nemen en zoja ,welke ?
Pagina: 1