Toon posts:

[BC3] naast amd k6-3+ nu ook amd k6-3 P

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.amd.com/products/cpg/mobile/k6iii+brief.html

dit is de beschrijving van de k6-3+

Maar ik kwam dit ook tegen en het is geen k6-3+ !!!!

http://www.amd.com/products/cpg/mobile/mobilek6iiiwb.html

volgens mij is de P versie wel langzamer dus op zich niet echt de moeite maar viel me toch op.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
leuk voor in een desktop pc.
lekker goedkoop.
voor mijn zusje der icq.
jammer dat die dingen dus er niet zijn voor gewone pc.

Verwijderd

ff een vraagie tussendoor: past een K6-3 in een Asus p5A?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 20:14 schreef smvs het volgende:
leuk voor in een desktop pc.
lekker goedkoop.
voor mijn zusje der icq.
jammer dat die dingen dus er niet zijn voor gewone pc.
kan wel hoor ik heb een k6-3+ in mn desktop ze zijn haast niet te krijgen maar er zijn heel veel super socket 7 mobo''s die die cpu ondersteunen.

Verwijderd

Ik had die P versie ook al gezien.

Maar volges mij is dat gewoon een normale k6-2/3 (dus met .25 micron en zonder PowerNow!) maar dan geschikt voor een laptop. Dus volges mij gewoon een ondergeklokte k6-2 op een lager voltage. Een k6-2 van 550 Mhz wil tenslotte ook best wel stabiel draaien op 450 Mhz @ 2 volt. Nog ff een P erop stampen en je hebt weer een mobiele processor :)

De k6-2/3P is dus volges mij ook de voorloper van de de k6-2/3+...

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 21:05 schreef Schum1 het volgende:
ff een vraagie tussendoor: past een K6-3 in een Asus p5A?
yep... zolang je maar minstens bios 1.007 gebruikt ondersteunt ie ''m (heb etzelfde mobo).
Een k6-2+ en een k6-3+ kunnen zelfs nog, want hij kan verder ook prima een voltage van 2 volt leveren die die mobiele processors nodig hebben.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 20:57 schreef PsyFlux het volgende:
Dus volges mij gewoon een ondergeklokte k6-2 op een lager voltage. Een k6-2 van 550 Mhz wil tenslotte ook best wel stabiel draaien op 450 Mhz @ 2 volt. Nog ff een P erop stampen en je hebt weer een mobiele processor :)
Oftewel een heerlijke overclocker.
Die k6-550 krijg je wel op 650.

Dan heb je dus een AMD-k(p) 450 @ 650

Mooi, er zijn weinig tweakers die dit je nadoen. :)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:57 schreef MrK het volgende:

[..]

Oftewel een heerlijke overclocker.
Die k6-550 krijg je wel op 650.

Dan heb je dus een AMD-k(p) 450 @ 650

Mooi, er zijn weinig tweakers die dit je nadoen. :)
Ik denk dat ze inderdaad goed over te klokken zijn ja. Maar da''s slechts een theorie van mezelf :)

En verder: hoe wou je 650 Mhz halen? Voor zover ik weet is er geen enkel Super Socket 7 moederbord wat een multiplier van 6,5 heeft. Zelfs 6 komt al nerges voor... Dat mensen ''m toch op 600 hebben gekregen is omdat de k6-2+ en k6-3+ een multiplier van 2 als 6 herkennen. Maar helaas herkent hij 2,5 niet als 6,5 ofzo. Een multiplier van 6 is gewoon het hoogst. Ook softwarematig kom je trouwes volges mij gewoon niet hoger... die processor is er gewoon niet voor gemaakt :'(

De enigste manier om nog hoger te komen is door een hogere FSB te nemen. Dus 6x105=130 of 6x110=660 bijvoorbeeld. Maar dan is het vooral de vraag of de rest van je systeem die hogere FSB een beetje aankan.
Ik zelf wil 6x105 proberen omdat 4x105 bij mij stabiel loopt. Dus een FSB van 105 zou geen probleem moeten wezen, en ik denk dat de processor 630 Mhz ook wel aankan...

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:19 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

En verder: hoe wou je 650 Mhz halen? Voor zover ik weet is er geen enkel Super Socket 7 moederbord wat een multiplier van 6,5 heeft. ...

...De enigste manier om nog hoger te komen is door een hogere FSB te nemen.
Duh. Mijn systeem (zie onder) loopt al op 600.
En dat is niet 6x100 maar 5x120

Verwijderd

Wat is het resultaat hiervan? Een langere levensduur?

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:24 schreef MrK het volgende:

[..]

Duh. Mijn systeem (zie onder) loopt al op 600.
En dat is niet 6x100 maar 5x120
en dat op een P5a???
Ik krijg die van mij (ook P5a) niet eens hoger als 105... bij 110 gaat de monitor niet eens aan. Zal dus wel aan m''n voodoo3 liggen :'(

Zou trouwes wel heel flex zijn. Het moet dan zelfs nog wel mogelijk zijn om de 6x120=720 te halen met een k6-2+ van 550 Mhz!!!!
Dat is namelijk een overklok van 31% en veel mensen die hun k6-3+ van 450 Mhz op 600 Mhz hebben overklokken met 33%.... En aangezien ze vrijwel gelijk zijn, moet dat met een k6-2+ ook lukken :P

shesh... 720 Mhz op een Super Socket 7...
het idee alleen al :D

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:46 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

en dat op een P5a???
Ik krijg die van mij (ook P5a) niet eens hoger als 105... bij 110 gaat niet eens de monitor aan :'(

Zou trouwes wel heel flex zijn... Het moet dan zelfs nog wel mogelijk zijn om de 6x120=720 te halen met een k6-2+ van 550 Mhz!!!!
Dat is namelijk een overklok van 31% en veel mensen die hun k6-3+ van 450 Mhz op 600 Mhz hebben overklokken met 33%.... En aangezien ze vrijwel gelijk zijn, moet dat met een k6-2+ ook lukken :P

shesh... 720 Mhz op een Super Socket 7...
het idee alleen al :D
He PsyFlux, ben je hier ook.

Ik probeer met een k6-2/3+ nog hoger te komen. (Hopen dat die proc van jou een + is)

Als je beeld zwart blijft probeer dan je Vcore wat hoger te gooien. Alles draait nu bij mij op 2,8 Volt. hothothot

Met 3dgamen moet ik ''m terugclocken en de Koe is ook even met pensioen.

En vergeet die 720 maar hoor. :)

Hij heeft als gepost met een fsb van 133 Mhz. Hier zal dus ook wel meer uit te halen zijn.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:51 schreef MrK het volgende:
He PsyFlux, ben je hier ook.
hehehe, wij zitten hier eigenlijk een beetje te chatten verdeeld over 2 topics ;)
Als je beeld zwart blijft probeer dan je Vcore wat hoger te gooien. Alles draait nu bij mij op 2,8 Volt. hothothot
Heb ik al geprobeert... tot 3 volt aan toe!
Ik heb op ''t moment een k6-2 van 450 Mhz. Die had ik overgeklokt naar 500 Mhz waarvoor ik het voltage van 2,4 volt (het allereerste model van de k6-2 450 Mhz) ook naar 2,8 moest verhogen. Was inderdaad best wel hot. Maar met een redelijk koelertje & arctic silver bleef hij nog net onder de 50 graden.

Toen ben ik echter zo dom geweest om ''m te uncappen :'( Nu wil hij geen stap meer hoger als 400 Mhz @ 2,4 volt... Ik snap nog steeds niet waarom hij niet meer hoger wil. Ik ben nerges uitgeschoten met het mesje, er is nix van de core afgebrokkeld, hij word niet overdreven warm...
Daarom moet ik nu ook een nieuwe processor hebben, want 400 Mhz is echt te weinig.
Met 3dgamen moet ik ''m terugclocken en de Koe is ook even met pensioen.
hehehe, nee die van mij was @ 500 Mhz echt rockstable.
Hij heeft als gepost met een fsb van 133 Mhz. Hier zal dus ook wel meer uit te halen zijn.
shesh... daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb ook maar 100 Mhz geheugen (160 mb in totaal). Heb je trouwes die +3,3 volt nog moeten verhogen om 120 Mhz stabiel te halen?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 00:05 schreef PsyFlux het volgende:

Heb ik al geprobeert... tot 3 volt aan toe!
Ik heb op ''t moment een k6-2 van 450 Mhz. Die had ik overgeklokt naar 500 Mhz waarvoor ik het voltage van 2,4 volt (het allereerste model van de k6-2 450 Mhz) ook naar 2,8 moest verhogen. Was inderdaad best wel hot. Maar met een redelijk koelertje & arctic silver bleef hij nog net onder de 50 graden.
Dat zwarte scherm heb ik ook wel eens. Echt vreemd, dit gebeurt soms bij het vananderen van de jumpers.
Dit heb ik opgelost door mijn pc even te laten rusten en dan nog een beetje met de jumpers spelen (fsb) hoger,lager. En tada dan doet hij het.
Vraag me niet wat dit is. Maar het helpt
Toen ben ik echter zo dom geweest om ''m te uncappen :'( Nu wil hij geen stap meer hoger als 400 Mhz @ 2,4 volt... Ik snap nog steeds niet waarom hij niet meer hoger wil. Ik ben nerges uitgeschoten met het mesje, er is nix van de core afgebrokkeld, hij word niet overdreven warm...
[..]
De mijne is ook uncapped, heb ik echter zo gekocht (2e hands)
hehehe, nee die van mij was @ 500 Mhz echt rockstable.
[..]
hehehe de mijne is lekker super stabiel op 575

[/quote]
shesh... daar ga ik niet aan beginnen. Ik heb ook maar 100 Mhz geheugen (160 mb in totaal). Heb je trouwes die +3,3 volt nog moeten verhogen om 120 Mhz stabiel te halen?
[/quote]

Mijn geheugen is al 133 Mhz.
En op een Asus p5a staat de VIO al op 3,5 Volt STANDAARD.
Kan ''m eventueel ook nog verhogen naar 3,6 V
Dus je kan het wel eens proberen om die wat te verhogen. Dan krijgt je geheugen ook wat meer stabiliteit.

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 12:49 schreef MrK het volgende:
En op een Asus p5a staat de VIO al op 3,5 Volt STANDAARD.
Kan ''m eventueel ook nog verhogen naar 3,6 V
Dus je kan het wel eens proberen om die wat te verhogen. Dan krijgt je geheugen ook wat meer stabiliteit.
Verbind maar eens het jumpertje gelabeled "oftest" (te vinden rechts van de multiplier jumpers en onder de vcore jumpers). Resultaat: keurig 3,3 volt!
Pagina: 1