Toon posts:

[BC3] A7M266 en Samsung problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Pas heb ik mijn computer geupgrade van een P2-350 :'( naar een Athlon 1333 :). Hiervoor had ik een Asus A7M266, 256 Mb DDR geheugen (Dane Elec. met Samsung chips) en natuurlijk een Athlon 1333 (oh ja, en een superOrb, de processor is nog niet gekraakt).

Na deze componenten te hebben geinstalleerd probeerde ik mijn systeem te starten, waarna een oneindige reeks piepjes uit mijn kast te horen waren (volgens Asus: Memory not detected). Ik heb daarna de tweede geheugenbank op het Asus-bord getest, een reep DDR geheugen (ook Samsung) van een bekende, het mocht allemaal niet baten, de piepjes bleven komen... Dit begon allemaal op een defecte proceccor/mobo te lijken totdat ik op de nieuwsgroepen verschillende threads tegenkwam van mensen die problemen hadden met de Asus A7M266 en Samsung DDR geheugen. Een andere vreemde zaak is dat in de handleiding van Asus vermeld staat dat het bord samenwerkt met 2.5V geheugen, terwijl het geheugenvoltage met jumpers alleen in te stellen is op 2.6, 2.7 en 2.8V. (niet op 2.5V). Op de nieuwsgroepen stond een melding dat de jumper moest worden verwijderd om op 2.5V te komen (een niet gedocumenteerde feature van de A7M266). Dit hielp niet, het leeggooien van de CMOS hielp ook niet...

Komen deze problemen iemand bekend voor ?? Of weet er iemand meer over mogelijke compatibiliteitsproblemen tussen A7M266 en Samsung DDR geheugen ? Ik denk er zwaar over na om een reepje bij Crucial te bestellen... Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt...

ElGwappo

Verwijderd

Mijn advies is om die Samsung rommel uit ''t raam te mikken...

Ik had eerst Corsair geheugen (Samsung chip) op m''n A7M266 zitten, draaide goed opzich alleen met overklokken ging ''t geheugen maar tot 136 mhz. Daarna heb ik er Crucial DDR ingegooid en nu kan ik op 10x150 draaien (CAS2)

''t zou kunnen dat je een slechte reep geheugen hebt gekregen.

Samsung is echt rommel... en ''t nadeel van Dane-Elec geheugen is dat je nooit weet wat je krijgt, ''t is altijd maar afwachten welk merk geheugen chips erop zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Dat het een slechte reep geheugen is, sluit ik bijna helemaal uit, aangezien andere reep die ik heb getest (geleend van een bekende) het ook niet doet. Lijkt dus meer op incompatibiliteit (wat een woord)...

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb 1 dag een A7M266 gehad en dat werkte vlekkeloos, met Samsung DDR Mem (TwinMos, PC2100 256MB CL2.5). Alleen de multiplier, tja, die kon niet veranderd worden, dus dat bord is terug gegaan naar de winkel. Ik weet echter zeker dat Samsung (SEC) geen baggerproducten maakt, incidenteel misschien.
(bijv. Matrox kaarten gebruiken ook SEC geheugen)
Ik zou de CMOS data even clearen voor de zekerheid. Probeer het bord eens te starten met een PCI VGA kaart, of (als het kan, ik weet het niet) met de FSB op 100. Flash (als ie start) de laatste BIOS erin en kijk dan of het in de gewenste opstelling wil werken.
En als je 256 MB te weinig vindt dan heb ik er nog eentje liggen die het zeker doet ;).

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
CMOS gecleared, FSB op 100 Mhz... Helaas, de evil piep blijft hier door de kamer galmen... Evt. nog andere tips ?

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Is dane-elec met hyundai chips wel Ok?

A.

• FreeRider
Andere videokaart (PCI) geprobeerd ? Zit je CPU fan wel aan de CPU_FAN header ?

Verwijderd

in de CT! stonden wel meer problemen over dat geheugen bij ddr mobootjes. Transced geheugen deed het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen Dane Elec. met Samsung geheugen. De CPU-fan is goed aangesloten (draait ook). PCI kaart heb ik niet meer (verkocht), zit sinds een jaartje of zo een Hercules Prophet2 64MB in...

Ik heb inderdaad ook dingen gelezen van problemen tussen verschillende soorten geheugen en de A7m266, maar dat waren veelal stabiliteitsproblemen tijdens (zwaar) gebruik, bij mij boot ie niet eens...

M.a.w.: dit is zwaar kut :(

Verwijderd

Geen probleem hier.btw Samsung is echt een topper op gebied van geheugenchips.Ben blij dat Dane-Elec Samsung chips gebruikt bij DDR ipv Hyundai.Retesnel en superstabiel.

Probeer je mobo om te ruilen voor een ander merk als dat nog mogelijk is.Heb ook veel slechte dingen gehoord/gelezen over dat ding.

• FreeRider
Die piepjes: is dat een soort sirene geluid (hoog-laag-etc) of zijn het losse lange piepjes ?

Verwijderd

Topicstarter
Die piepjes zijn een oneindige reeks van (monotone) lange piepjes. Volgens de handleiding een geheugenprobleem...

• FreeRider
ALLE jumpers default ?
Andere voeding misschien ?
AGP kaart en mem GOED aangedrukt ? (het kunnen de gekste dingen zijn).

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

pffffffff, laatste post (voor deze dus :)) is al weer een maandje of 7 geleden en ik zit nog steeds met hetzelfde probleem. Asus heeft stilgezeten? :? Samsung maakt nog steeds rommel? :?

Fijn is dit op ieder geval niet, ga morgen ander geheugen halen, wel van Samsung, werkt dat niet, ander merk, werkt dát niet ligt het aan het mobo >:)

Voorlopig is het op ieder geval k*t :(

Dividend for Starters

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Dit bord is erg gevoelig voor geheugen. Ik moest 3 keer terug voordat ik goed werkend Twinmos DDR had, de reepjes gingen allemaal dood :( maar goed, garantie enzo... Goed geheugen wil niet zeggen dat het ook gaat werken op de A7M266, kans is groot maar als ie niet mee wil werken kun je het wel vergeten. Suc6

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

SAMSUNG geheugen is van alle merken die ik gehad heb, het aller slechts overclockbaar van alle DDR-SDRAM modules.
CRUCIAL is overigens het beste dat ik nog steeds heb.
175MHz werkt perfect met CRUCIAL.
SAMSUNG stopt inderdaad al voordat je de 140MHz hebt bereikt.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1