[BC3] Welk moederbord voor de thunderbird 1Ghz

Pagina: 1
Acties:

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Goed, ik ben dus een newbie op AMD-gebied. Ja, ik geef het toe. Maar ik kan van een vriend een Thunderbird 1Ghz overnemen. Het probleem is alleen echter dat ik niet weet wek (soort) moederbord ik moet nemen. HIJ doet hem weg wegens een processor-update.

Ik ben dus op zoek naar een site/tabel waar je kunt zoeken op welk moederbord een bepaalde processor moet.

Voor de informatie, dit gaat een Internet-servertje worden voor mijn thuis-netwerk, en als lokaal file-servertje.

Iemand nog ideeën ?

Ja, ik heb de search gebruikt maar kon niets vinden. Links worden zeer dankbaar gebruikt.

[|:( - modus]

Ik doel dus op welk merk en type.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

misschien een MSI proberen? Er zijn er genoeg ligt er maar net aan wat je met dat fileservertje (is 1000mhz dan geen overkill :? )wilt gaan doen.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
MSI, Abit, Asus, enz enz enz

gewoon overal zoeken op Socket A en je vindt genoeg!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

JJJ

MSI K7T Pro2A is wel goed denk ik :)

Verwijderd

Gewoon op www.amd.com rondneuzen ?

Zij geven een "Recommended Mainboard" lijst voor verschillende Tbirds en Durons.

Greetz,
Hooi.

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Bedankt alvast. En die overkill van Dax, hij wou 350 gulden voor die processor hebben. Dan denk ik (nadat ik in de Pricewatch heb gekeken) beter teveel als te weinig.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
1 Gig voor een internet server en fileserver.. Dat is behoorlijke overkill. Maar idd de prijs is wel lekker.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op zondag 20 mei 2001 13:07 schreef Mahena het volgende:
Bedankt alvast. En die overkill van Dax, hij wou 350 gulden voor die processor hebben. Dan denk ik (nadat ik in de Pricewatch heb gekeken) beter teveel als te weinig.
Da''s redelijk veel ja, ik heb 2 weken geleden voor 350,= een TBird 1100 + Cooler (+ verzendkosten) verkocht...

Ik zou zeggen als het niet veel hoeft te kosten : MSI K7T xxxx bordje (met KT133A), goedkoop en snel, goede support. Als geld geen rol speelt: Asus A7V133. Als het allemaal zo goedkoop mogelijk / niet OC-en moet dan is het misschien een optie om van iemand een bordje met KT133 chipset te kopen, bijv een A7V. Dat is redelijk volwassen onderhand en draait op default specs stabiel genoeg.

Hou er wel rekening mee dat als dat ding permanent aan komt te staan dat:

1 Je energierekening stijgt
2 De CPU nogal warm wordt (als je server zoals de mijne in een kast komt te staan is het binnen no time 40 graden daarbinnen)

Concrete Loop Watercooling

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Ik was toch niet van plan om hem te OC-en. Draait wel hard genoeg, dacht ik zo.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
IK ZOU GAAN VOOR DE CHAINTECH AJA2
IS SUPER STABIEL!!!!!! 319,-

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

koop es een nieuw toetsenbord, je capslock zit vast

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
IK ZOU GAAN VOOR DE CHAINTECH AJA2
IS SUPER STABIEL!!!!!! 319,-
Goeie tip. Alleen ik wil je even uit de illusie halen dat je DDR mem hebt ;), wordt aardig lastig op een KT133A plank.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Dóh: Epox 8KTA3(+)

Echt zwaar relaxed bord. 6pci + ISA en lekker stabiel, snel en goed oc-baar ;)

• catfish
  • Laatst online: 25-08 14:20
misschien overkilln maar je kan hem altijd onderclocken, minder warmte, minder verbruik en zeker stabiel (heel belangrijk voor servertje)

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op zondag 20 mei 2001 17:20 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Dóh: Epox 8KTA3(+)

Echt zwaar relaxed bord. 6pci + ISA en lekker stabiel, snel en goed oc-baar ;)
Je meent het....er is gewoon geen beter AMD Mobo als dit (mijn mening dan...en van vele andere overclockers)

Maar ik vind het eigenlijk wel zonde dat je een 1 GHz processor gebruikt voor een simpel thuisnetwerk...een PII 266 zou ook al voldoende zijn.

(trouwens wedden dat die AMD 1 GHz staat te springen om overgeclocked te worden :9)

• Mahena

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 18:23 schreef catfish het volgende:
misschien overkilln maar je kan hem altijd onderclocken, minder warmte, minder verbruik en zeker stabiel (heel belangrijk voor servertje)
Kijk, dat had ik nou ook in gedachten. Hij moet namelijk 24/7 draaien. En het verplichte }:O komt er natuurlijk ook op.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

ahem... we hebben hiervoor een FAQ. Daar stond zowel die Epox als MSI in. :)
Pagina: 1