De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
alvast bedankt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
"niet veel beter" ....... is het wel IETS beter geworden dan? Dan moet het namelijk toch wel een softwareprob zijn... lijkt mijOp zondag 20 mei 2001 02:13 schreef wauskes het volgende:
Neep is em niet... die driver heb ik er al op gehad maar die maakt het probleem niet veel beter.
Daar kan het ook aan liggen
software cooling progs zijn sturen steeds een HALT instructie naar je cpu om het cooler te houden allein handig voor win9x of win2k zonde acpi...
A.
Dat laatste heb ik op het werk meegemaakt en dat had te maken met de speakerkabels, die waren een bepaalde lengte (werd soort antenne oid) en pikte toen signaaltjes op van het systeem, leek een beetje op rondzingen, speakerkabels iets korter (langer kan ook geloof ik) gemaakt en daarna was het weg.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Da''s klote voor je, zou je het volgende keer kunnen filmen? Dan kunnen we meegenieten.Op zondag 20 mei 2001 23:00 schreef FMS het volgende:
Ik heb NET my Tb1.3 opgeblazen en het maakt zeker een geluid en het stinkt ook.
[weer on topic]
Is je stopcontact geaard?
Verwijderd
hmmmmm, hoe? Give me the specsOp zondag 20 mei 2001 23:00 schreef FMS het volgende:
Ik heb NET my Tb1.3 opgeblazen en het maakt zeker een geluid en het stinkt ook.
Verwijderd
Gewoon geen koeler erop doenOp zondag 20 mei 2001 23:12 schreef rob van den broek het volgende:
[..]
hmmmmm, hoe? Give me the specs
Of een foute s370 koeler heeft ook veel nut.
ik snap zelf niet hoe het komt maar ik denk dat ik gewoon een slechtCPU had.
en een T-bird opgeblazen... thunderbolt op je T-bird
Verwijderd
Probeer het voor de gein eens, ik ken iemand die allemaal bad clusters kreeg omdat zijn stopcontact niet geaard was.Op maandag 21 mei 2001 00:31 schreef wauskes het volgende:
Nee stop contact is niet geaard maar lijkt me niet relevant als ik het eerlijk mag zeggen?
en een T-bird opgeblazen... thunderbolt op je T-bird
Verwijderd
Je kunt meestal stellen dat als de Vcore wat krap (net te laag) is ingesteld, de CPU rekenfouten gaat maken als de boel zwaar belast wordt en watm wordt.
Alleen gaat dan je temp ook weer omhoog.
Hoe staat het met de airflow en de temperatuur in de kast. Wordt die temp ook heel hoog ?
Als de kast/chipset temp naar de 35 gaat, is het echt tijd om wat casefans aan te brengen. Gaat het beter als de kast open staat ??
Aan wat je beschrijft zou je denken aan iets softwarematigs, maar ik zou eerst de simpelste (hardware) mogelijkheden eens nalopen: kan het zijn dat iets anders bij je boxen/kabel/geluid het signaal verstoord (rotte plugjes ofzo)?
Je zegt ook dat je proc 60 C wordt. Theoretisch kunnen die dingen veel hoger, maar ik denk dat ie zich een stuk lekkerder voelt als je de temp onder de 50 C kan krijgen. Ik had zelf met standaardkoelertje ook temp van zoveel-en-zestig graden en was allemaal heel instabiel en liep vaak vast (meestal rond de 67 C). Een nieuwe koeler loste het grootste deel van de problemen op, maar je wilt niet weten wat ik daarna allemaal nog vervangen heb. het loopt nog steeds niet fantastisch, maar temperatuur kan een hoop uitmaken. Een athlon (thunderbird) processor is ook een stuk gevoeliger voor zn omgeving dan het gemiddelde intel baksel.
Treed dit alleen op bij je
Localhost is where the heart is
Temp van de processor zit vrij hoog en ik heb hem een tijdje wel gewoon stabiel kunnen gebruiken dus ik denk niet dat het daar in zit maar ik heb ff zitten testen en als ik mij }:0 draai en ff flink wat netwerk activiteit dan is het inderdaad heel snel het zelfde probleem.Op maandag 21 mei 2001 10:45 schreef Hooi het volgende:
Ik vermoed dat je zelf de oplossing al weet, het lijkt dat de temp het probleem is.
Je kunt meestal stellen dat als de Vcore wat krap (net te laag) is ingesteld, de CPU rekenfouten gaat maken als de boel zwaar belast wordt en watm wordt.
Alleen gaat dan je temp ook weer omhoog.
Hoe staat het met de airflow en de temperatuur in de kast. Wordt die temp ook heel hoog ?
Als de kast/chipset temp naar de 35 gaat, is het echt tijd om wat casefans aan te brengen. Gaat het beter als de kast open staat ??
Nu heb ik even zitten testen op dat netwerk gebeuren en het lijkt er nu dus op dat de hub het probleem gaf. Heb hing vrolijk aan mijn kast (recht boven de cpu met van die magneetjes).
Nu staat de case al een tijdje standaard open voor de temperatuur idd maar dat had zoiezo al geen effect...
Ik zet em ff aan om te laten spelen en kijken hoe lang hij het vol houd.