[BC3] T-bird maakt leuk geluid.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
''k heb een klein probleempje.

Als mijn t-bird regelmatig aan het grazen is (laten we zeggen 6 uur ofzo) en ik ga iets van muziek afspelen dan begint hij na 5 tot 10 minuten heerlijk over de boxen te piepen. Er is niets wat dit oplost (nieuwe drivers werkt niet gaat alleen wat sneller dan normaal). Ook heb ik gekeken op andere forums of ik iets kon vinden maar helaas. als ik hem een nachtje uit laat staan en ik speel ''s morgens iets af dan gaat het goed maar kom ik dan terug van werk of school en ik probeer het nog eens dan krijg ik weer het zelfde. Alleen een reboot haalt die piep weg.

Iemand een idee?

edit:

Dit doet ie trouwens op het moment dat de proc boven de 60'' uit komt en het is een onboard chippie dus processor geregeld. Niet dat iemand denkt dat het de verkeerde forum is???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

VIA 686B Fix downloaden of via 4in1.31 installeren

www.viahardware.com

• BC3 Victim
Ik check em..

alvast bedankt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Neep is em niet... die driver heb ik er al op gehad maar die maakt het probleem niet veel beter.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Op zondag 20 mei 2001 02:13 schreef wauskes het volgende:
Neep is em niet... die driver heb ik er al op gehad maar die maakt het probleem niet veel beter.
"niet veel beter" ....... is het wel IETS beter geworden dan? Dan moet het namelijk toch wel een softwareprob zijn... lijkt mij

• BC3 Victim
draaie je ook een of andere software-cpu-cooling prog zoals rain of waterfall ofzo ?
Daar kan het ook aan liggen
software cooling progs zijn sturen steeds een HALT instructie naar je cpu om het cooler te houden allein handig voor win9x of win2k zonde acpi...

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Klinkt meer als een BIOS fan RPM warning ofzo!

A.

• BC3 Victim
Ik heb inderdaad geen fan controle aanstaan omdat die het hier niet doet (fan is niet op mobo aangesloten). En het zal inderdaad wel een software probleem zijn maar ik kan het niet vinden in de drivers want ik heb 3 verschillende setjes geprobeerd en allen het zelfde probleem dus daar kan ik het niet vinden.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hhm is het echt een systeem piep (case intrusion bijvoorbeeld) of is het een soort "atmosferische storing" piep (you know what i mean.

Dat laatste heb ik op het werk meegemaakt en dat had te maken met de speakerkabels, die waren een bepaalde lengte (werd soort antenne oid) en pikte toen signaaltjes op van het systeem, leek een beetje op rondzingen, speakerkabels iets korter (langer kan ook geloof ik) gemaakt en daarna was het weg.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• BC3 Victim
Het is 1 constante piep aan elkaar door. Ongeveer 12.000 Hz. Er lopen geen kabels langs die kunnen storen ofzo...

• BC3 Victim
Ik heb NET my Tb1.3 opgeblazen en het maakt zeker een geluid en het stinkt ook.

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:00 schreef FMS het volgende:
Da''s klote voor je, zou je het volgende keer kunnen filmen? Dan kunnen we meegenieten.

[weer on topic]

Is je stopcontact geaard?

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:00 schreef FMS het volgende:
hmmmmm, hoe? Give me the specs

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:12 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

hmmmmm, hoe? Give me the specs
Gewoon geen koeler erop doen :)
Of een foute s370 koeler heeft ook veel nut.

• BC3 Victim
Abitk7a leadtekG3 256mb 30IBM Coolermasterep5-6i11....

ik snap zelf niet hoe het komt maar ik denk dat ik gewoon een slechtCPU had.

• BC3 Victim
Nee stop contact is niet geaard maar lijkt me niet relevant als ik het eerlijk mag zeggen?

en een T-bird opgeblazen... thunderbolt op je T-bird >:)

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 00:31 schreef wauskes het volgende:
Nee stop contact is niet geaard maar lijkt me niet relevant als ik het eerlijk mag zeggen?

en een T-bird opgeblazen... thunderbolt op je T-bird >:)
Probeer het voor de gein eens, ik ken iemand die allemaal bad clusters kreeg omdat zijn stopcontact niet geaard was.

• BC3 Victim
Heb je geen verwarming in de buurt. Maak een kabeltje van je kast naar de een verwarmingbuis! Als het goed is, moet dit ook werken. Kan je compu in ieder geval zijn bad-bitjes kwijt.

• BC3 Victim
Volgens mij kan je alleen bad clusters krijgen met een niet geaard stopcontact als je een rotte stroom toevoer hebt maar da kan aan mij liggen. Heb em wel achter een switch kastje liggen die de piekspanningen (van boven de 235 V) er uit haalt dus denk niet dat dat het probleem is maar ik heb ook geen geaard stopcontact in de buurt. De gene die het meeste in de buurt zit zit in de keuken en daar ga ik em echt niet aansluiten...

Verwijderd

IDD dat kan wel es schelen ! (aarde)

Verwijderd

Ik vermoed dat je zelf de oplossing al weet, het lijkt dat de temp het probleem is.

Je kunt meestal stellen dat als de Vcore wat krap (net te laag) is ingesteld, de CPU rekenfouten gaat maken als de boel zwaar belast wordt en watm wordt.

Alleen gaat dan je temp ook weer omhoog.

Hoe staat het met de airflow en de temperatuur in de kast. Wordt die temp ook heel hoog ?

Als de kast/chipset temp naar de 35 gaat, is het echt tijd om wat casefans aan te brengen. Gaat het beter als de kast open staat ??

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Wat doet jou aan je processor als oorzaak denken? Als je zeker weet dat het je processor is, moet je m ff terugbrengen.
Aan wat je beschrijft zou je denken aan iets softwarematigs, maar ik zou eerst de simpelste (hardware) mogelijkheden eens nalopen: kan het zijn dat iets anders bij je boxen/kabel/geluid het signaal verstoord (rotte plugjes ofzo)?
Je zegt ook dat je proc 60 C wordt. Theoretisch kunnen die dingen veel hoger, maar ik denk dat ie zich een stuk lekkerder voelt als je de temp onder de 50 C kan krijgen. Ik had zelf met standaardkoelertje ook temp van zoveel-en-zestig graden en was allemaal heel instabiel en liep vaak vast (meestal rond de 67 C). Een nieuwe koeler loste het grootste deel van de problemen op, maar je wilt niet weten wat ik daarna allemaal nog vervangen heb. het loopt nog steeds niet fantastisch, maar temperatuur kan een hoop uitmaken. Een athlon (thunderbird) processor is ook een stuk gevoeliger voor zn omgeving dan het gemiddelde intel baksel.

Treed dit alleen op bij je }:O of ook bij andere intensieve processen? probeer hetzelfde eens met bv het decoderen van een filmpje, het (lange tijd) draaien van een geavanceerd 3dspel of voer constant 3dmaark benches uit. Als het daarna weer gebeurd, weet je zeker dat het door je proc/temp komt.

Localhost is where the heart is

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 10:45 schreef Hooi het volgende:
Ik vermoed dat je zelf de oplossing al weet, het lijkt dat de temp het probleem is.

Je kunt meestal stellen dat als de Vcore wat krap (net te laag) is ingesteld, de CPU rekenfouten gaat maken als de boel zwaar belast wordt en watm wordt.

Alleen gaat dan je temp ook weer omhoog.

Hoe staat het met de airflow en de temperatuur in de kast. Wordt die temp ook heel hoog ?

Als de kast/chipset temp naar de 35 gaat, is het echt tijd om wat casefans aan te brengen. Gaat het beter als de kast open staat ??
Temp van de processor zit vrij hoog en ik heb hem een tijdje wel gewoon stabiel kunnen gebruiken dus ik denk niet dat het daar in zit maar ik heb ff zitten testen en als ik mij }:0 draai en ff flink wat netwerk activiteit dan is het inderdaad heel snel het zelfde probleem.

Nu heb ik even zitten testen op dat netwerk gebeuren en het lijkt er nu dus op dat de hub het probleem gaf. Heb hing vrolijk aan mijn kast (recht boven de cpu met van die magneetjes).

Nu staat de case al een tijdje standaard open voor de temperatuur idd maar dat had zoiezo al geen effect...

Ik zet em ff aan om te laten spelen en kijken hoe lang hij het vol houd.

Pagina: 1