Op woensdag 23 mei 2001 22:30 schreef -KOD- het volgende:
LUL NIET MAN!
ik wil mijn syteem best wel tegen jouwe benchen... kijken we ff welke sneller is
Komt veel meer kijken dan alleen waar je t nu over hebt voor de prestatieverschillen!
Ik heb zelf een Thunderbird in m''n systeem zitten en gun AMD al het succes van de wereld, maar toch ben ik bang dat AMD op den duur weer een achterstand tov Intel zal opbouwen.
In het design van de P4 zijn een aantal dingen weggelaten om de kosten te drukken, maar er valt dus nog een heleboel te tweaken aan de P4 core. Bovendien kunnen de kloksnelheden nog heel erg veel toenemen, en op termijn zal ie het toch winnen van de huidige Athlon architectuur.
De Athlon 4 is erg mooi, maar ik hoop dat AMD bij z''n volgende CPU''s wat vooruitstrevender te werk gaat.
Verder hoop ik niet dat AMD helemaal de mist in gaat door met NVidia in zee te gaan en daarmee een conflict met Via te riskeren. NVidia is grafisch een topproducent, maar met chipsets hebben ze net zo weinig als ervaring als Via toen ze net begonnen.
Via heeft veel problemen gehad, maar inmiddels is er wat verbetering door de ervaring die ze op hebben gedaan. Als AMD straks helemaal afhankelijk van NVidia wordt voor de chipsets, en NVidia bakt er niks van, dan is dat de ondergang van AMD omdat niemand zin meer heeft in instabiele systemen. Dit is GEEN flame (ik ben immers zelf een voorstander van AMD), maar wel realistische kritiek.