[BC3] eehm intel vs AMD, maar toch anders

Pagina: 1
Acties:

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Topicstarter
ik heb wazige verhalen gehoord, dat een intel heftig veel meer trekt bij heavy use van autocad, zijn hiervergelijkingen van met AMD, want ik kan iemand uit mn buurt niet overtuigt krijgen van t feit dat AMD ongv gelijk staat (of beter is >:)) als intel...

greetz Dennizz

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
ff wachten op de Athlon4 he.. Die heeft als het goed is SSE en daarmee zijn de voordelen qua software ondersteuning die Intel boven AMD heeft weg.

Verwijderd

Nou het is duidelijk... FPU is van AMD een stuk krachtiger dan die van INtel... met de komst van AMD4... met toevoeging van oa. de INtel SSE intstrcuties die in de INtel III zitten, mits deze aangesproken worden door apps. zoals jij beschreef... is de AMD ver in zijn voordeel, als er dan ook nog een mooi MOBO''tje komt waarbij het DDR geheugen echt tot de MAX aan effectiviteit wordt gebruikt..... hebje een werkelijke KILLER!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
het is echt erg joh, ik moet van me baas de tegen da klanten zeggen dat intel veel beter is en veeel stabiueler en boven al sneller....terwijl ik eigenlijk een amd fan ben

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zaterdag 19 mei 2001 23:32 schreef InterCC het volgende:
ff wachten op de Athlon4 he.. Die heeft als het goed is SSE en daarmee zijn de voordelen qua software ondersteuning die Intel boven AMD heeft weg.
ff wachten op de Northwood he.. Die heeft als het goed is SSE2 en jackson en daarmee zijn de voordelen qua software ondersteuning die AMD boven Intel heeft weg.

Speculaties kan ik ook. ik draai ietsje om en de toekomst ziet er anders uit.

Tja, ''t schijnt dat voor zulkeapps de p3 en p4 verder geoptimaliseerd zijn, maar voor de normale gebruiker zal het verschil IMHO niet merkbaar zijn.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op zaterdag 19 mei 2001 23:38 schreef -KOD- het volgende:
Nou het is duidelijk... FPU is van AMD een stuk krachtiger dan die van INtel... met de komst van AMD4... met toevoeging van oa. de INtel SSE intstrcuties die in de INtel III zitten, mits deze aangesproken worden door apps. zoals jij beschreef... is de AMD ver in zijn voordeel, als er dan ook nog een mooi MOBO''tje komt waarbij het DDR geheugen echt tot de MAX aan effectiviteit wordt gebruikt..... hebje een werkelijke KILLER!

cache van de p3 is veel sneller, heeft wel een 256bit bus en de AMD maar een 64bit. Als de SSE2 ondersteuning er is dan zal de p4 de AMD''s zo wegblazen dussuh dan is inetl ver in het voordeel. Nog ff wachten tot de quadchannel RDRAM mobo''s die de max bereikt en je hebt een killer >:)

Verwijderd

LUL NIET MAN!

ik wil mijn syteem best wel tegen jouwe benchen... kijken we ff welke sneller is ;)

Komt veel meer kijken dan alleen waar je t nu over hebt voor de prestatieverschillen!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 23 mei 2001 22:30 schreef -KOD- het volgende:
LUL NIET MAN!

ik wil mijn syteem best wel tegen jouwe benchen... kijken we ff welke sneller is ;)

Komt veel meer kijken dan alleen waar je t nu over hebt voor de prestatieverschillen!
Ik heb zelf een Thunderbird in m''n systeem zitten en gun AMD al het succes van de wereld, maar toch ben ik bang dat AMD op den duur weer een achterstand tov Intel zal opbouwen.

In het design van de P4 zijn een aantal dingen weggelaten om de kosten te drukken, maar er valt dus nog een heleboel te tweaken aan de P4 core. Bovendien kunnen de kloksnelheden nog heel erg veel toenemen, en op termijn zal ie het toch winnen van de huidige Athlon architectuur.

De Athlon 4 is erg mooi, maar ik hoop dat AMD bij z''n volgende CPU''s wat vooruitstrevender te werk gaat.

Verder hoop ik niet dat AMD helemaal de mist in gaat door met NVidia in zee te gaan en daarmee een conflict met Via te riskeren. NVidia is grafisch een topproducent, maar met chipsets hebben ze net zo weinig als ervaring als Via toen ze net begonnen.

Via heeft veel problemen gehad, maar inmiddels is er wat verbetering door de ervaring die ze op hebben gedaan. Als AMD straks helemaal afhankelijk van NVidia wordt voor de chipsets, en NVidia bakt er niks van, dan is dat de ondergang van AMD omdat niemand zin meer heeft in instabiele systemen. Dit is GEEN flame (ik ben immers zelf een voorstander van AMD), maar wel realistische kritiek.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1