Toon posts:

[BC3] Cyrix 700 Mhz (Via) wie ervaring mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halloa,
Iemand met deze processor ervaring,men zegt dat hij makkelijk te over klokken is.
Een 700 Mhz,hoeveel mhz geeft Cyrix dan echt?

Verwijderd

Niet doen!!!!
Neem dan een Duron maar niet een Cyrix!!!!

Heb ik echt geen goede ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Worden die cyrix nog altijd zo gloeiend heet?
Btw,heb hem al maar nog niet getest,moet nog eerst zo''n convector halen naar slot 1

Verwijderd

Cyrix 700 Mhz (Via) wie ervaring mee
/me heeft zo''n ding nog nooit gezien, en wil het graag zo houden.

Dat zegt genoeg denk ik.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 21:15 schreef RenevdVeen het volgende:

[..]

/me heeft zo''n ding nog nooit gezien, en wil het graag zo houden.

Dat zegt genoeg denk ik.. ;)
Dus wat de boer niet kent,
dat eet ie niet :+ ;)

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 20:19
Op zaterdag 19 mei 2001 21:12 schreef pandorama het volgende:
Btw,heb hem al maar nog niet getest,moet nog eerst zo''n convector halen naar slot 1
naar slot 1???

kan dat / mag dat?

check dat eerst...

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Heb eens zo''n pr233 geval gehad (MediaGX meen ik?), was huilen met de pet op, ben toen snel naar een c300a (oc wonder) over gegaan.

Slechte Performance in spellen enzow (brakke FPU).

Weet eerlijk gezegt niet hoe ze nu (zouden kunnen) presteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 21:21 schreef Jestar het volgende:

[..]

naar slot 1???

kan dat / mag dat?

check dat eerst...
Heb een Asus BH6 mb,zou niet weten waar ik dat kan checken,er kan ook Celeron op.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
Dit ding heeft nog steeds een slechte FPU en heeft geen L2 cache, maar hij is ook niet bedoeld om mee te quaken ofzo, ze richten zich hiermee op kantoor/internet machines.
Op zich niks mis mee, maar als je voor minder of ietsje meer een Duron kan krijgen, dan zal het geen succes worden denk ik.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

van af 667mhz hebben ze wel L2 cass en 3dnow van amd er ingebakken

• dion_b
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb ook nog nooit zo''n chip draaiend gezien, maar laten we ff 1 ding voorop stellen: de meeste negatieve posters hier ook niet. Jongens, ik weet hoe kut een Cyrix6x86:( is (en ik heb een dakloze MII in m''n la liggen), maar dit is wel degelijk een totaal andere core en behuizing.

VIA ging er prat op dat de Cyrix III juist erg lage volatges trok en koel liep. Dat klinkt mij in de oren als een erg overclockbare CPU. Dus snap ik 100% waarom iemand wil weten hoe deze CPU presteert.

Kortom, als je je gal wil spuien over hoe slecht oude Cyrix CPU''s zijn, lanceer een eigen topic, maar laten we hier vooral on-topic blijven en over concrete ervaringen met de III hebben.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 21:29 schreef k7of9 het volgende:
Dit ding heeft nog steeds een slechte FPU en heeft geen L2 cache, maar hij is ook niet bedoeld om mee te quaken ofzo, ze richten zich hiermee op kantoor/internet machines.
Op zich niks mis mee, maar als je voor minder of ietsje meer een Duron kan krijgen, dan zal het geen succes worden denk ik.
Tja, als ik dat wist toen ik hem kocht, dan ....... had ik hem NIET gekocht.
*zucht da was "vroeger", ik weet nu wel (wat) beter

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 19 mei 2001 21:24 schreef pandorama het volgende:
Heb een Asus BH6 mb,zou niet weten waar ik dat kan checken,er kan ook Celeron op.
Volgens mij is de BH6 nog altijd ABIT;)

Ik zou eens op www.abit.nl gaan kijken of er een nieuwe BIOS is voor je plankje die de Cyrix III ondersteunt. Zo ja: ga ervoor- in het ergste geval heb je iets dat enkele tientallen procenten onderdoet voor een gelijkgeclockte Celeron. En dit klinkt nogal als een b-systeem; zo''n grote risico loop je niet, zolang er maar BIOS ondersteuning voor is.

Maar het belangrijkste: post je bevindingen als je het gedaan hebt- het is onderetussen duidelijk dat door het (terecht) slechte naam van Cyrix niemand op tweakers überhaupt weet of deze --nieuwe-- core te tweaken is. Zielige stand van zaken|:(

Oslik, blyat! Oslik!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
Op zaterdag 19 mei 2001 22:14 schreef Dax het volgende:

[..]

Tja, als ik dat wist toen ik hem kocht, dan ....... had ik hem NIET gekocht.
*zucht da was "vroeger", ik weet nu wel (wat) beter
Kan ik begrijpen, maar ik heb het hier over de nieuwe Cyrix proc, niet over de MII ofzo.

Mijn fotografie en videografie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je kun beter een andere processor nemen intel of amd is altijd sneller (8>

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

JJJ

Cyrix *huiver*...

Nooit nemen! Ik zou hem ook niet nemen als ik geld toe kreeg (;))

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

Flexx

This side up

Mijn GameBoy is nog sneller :)

Verwijderd

Cyrix is misschien niet zo snel als een intel of amd maar voor sommige mensen/functies is hij snel genoeg, ik wil best wel zo''n ding voor m''n ouders die doen op hun pc toch alleen maar administratie en wat internetten.

En ik heb een jaar een Cyrix M2 333 (250mhz) gebruikt en ik ben best tevreden over dat ding. En ze zijn lekker goedkoop.

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 22:13 schreef dion_b het volgende:
Ik heb ook nog nooit zo''n chip draaiend gezien, maar laten we ff 1 ding voorop stellen: de meeste negatieve posters hier ook niet. Jongens, ik weet hoe kut een Cyrix6x86:( is (en ik heb een dakloze MII in m''n la liggen), maar dit is wel degelijk een totaal andere core en behuizing.

VIA ging er prat op dat de Cyrix III juist erg lage volatges trok en koel liep. Dat klinkt mij in de oren als een erg overclockbare CPU. Dus snap ik 100% waarom iemand wil weten hoe deze CPU presteert.

Kortom, als je je gal wil spuien over hoe slecht oude Cyrix CPU''s zijn, lanceer een eigen topic, maar laten we hier vooral on-topic blijven en over concrete ervaringen met de III hebben.
Ha ha, die cyrix goed overkolokken :) das een goede. Uit de testuitslagen bleek juist dat de CPU warm werd en de voltage is echt niet laag. Als ik het zo uit m''n hoofd goed heb 1.9V nou dan doen ze het nu wel wat beter. Bovendien is de FPU idd klote ja. Ik kan geen enkel mens voorstellen die zo''n ding wil hebben, tja dat het niet voor de gamers bedoeld is is een argument, maar voor het zelfde geld heb je een duron en die doet het op alle fronten beter. Dus moet je wel heel dom zijn om een Cyrix te halen.

Verwijderd

kan best zijn maar als je geen geld heb om een goede proc te kopen of wacht tot er goeie ddr moederborden zijn dan zal ik ook een cyrix copen voor 150 piek kan hij later nog voor surver gebruiken

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:45

Vos

AFCA

De Cyrix III kan idd via een slot1 adapter op een slot1 mobo.. Maar dan moet dat mobo hem natuurlijk wel ondersteunen en de adapter ook, die van Soltek kunnne hem in ieder geval aan..

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
* Freggel_United wil wel zo''n inheems Cyrix III''tje...

Als is het maar voor de heb :)

By each crime and every kindness, we birth our future

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Maar nu weten we nog steeds niet wat voor ervaringen er met de cyrix III zijn....

Worden die dingen eigenlijk wel gekocht? :?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op zaterdag 19 mei 2001 21:12 schreef pandorama het volgende:
Nou, ik heb ooit wel es een Cyrix P200+ gehad. Die had na een tijd op 2 x 83 Mhz gedraait te hebben de kringen van de koelpasta op de CPU. Die dingen werden ERG heet ja, zeker die 3,52 Volt kachel die ik heb. Nee, ik zou alleen een Cyrix proc kopen als ie 5 piek zou zijn. Ik heb geen idee wat ze nu kosten, alleen AMD Duron processoren kosten ook geen drol meer.
Op Tweakers hebben ze er geloof ik ooit es een review over geschreven, de "nieuwe Cyrix III 667 Mhz" met de prestaties van een K6-2 400 of nog lager.

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
in de computertotaal stond pas dat ze een erg zwakke floatingpoint hebben en daarom ongeschikt zijn voor spellen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:45

Vos

AFCA

Idd

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-08 14:34
> Move P&M

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

>> [url="/listtopics.php/7"]Processors & Mobo's[/url] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Pak een Celeron 266 en klok em over naar 532 mbv waterkoeling.

Benchmark em en je hebt ongeveer dezelfde performance als een Cyrix 700.

Verwijderd

ik wil je niet teleurstellen, maar ik heb ff wat rondgekeken om internet. En het beste lijkt inderdaad nog wel een celeron...

Zie dit artikel bijvoorbeeld maar es:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1396&p=1

en dan vooral de laatste bladzijde met de conclusie:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1396&p=14

Wat de overklokbaarheid betreft kun je hier nog ff kijken:
http://www4.tomshardware.com/cpu/00q2/000630/cyrixiii-05.html

Niet echt geweldig dus, ondanks de .15-micron technologie... En verder heeft de cyrix III trouwes geen L2 cache! Tis net een oude celeron, maar dan langzamer :'(

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 04:12 schreef Toewan het volgende:

[..]

Nou, ik heb ooit wel es een Cyrix P200+ gehad. Die had na een tijd op 2 x 83 Mhz gedraait te hebben de kringen van de koelpasta op de CPU. Die dingen werden ERG heet ja, zeker die 3,52 Volt kachel die ik heb.
Ik heb een cyrix P166+ draaien, en die wordt geheel niet heet, alleen toen de fan verrot was, was ie een beetje warm(net niet aanraken), mja, wieweet hoelang ie al zonder draaide.
En hij werkt nog steeds na jaren trouwe dienst; eerst in een bedrijf als workstation, nu bij mij als ICS-bak

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb een Cyrix M2-200 (6x86MX), is echt veel koeler dan een soortgelijke Intel.

Helaas voor Cyrix krijg ik dat ding niet hoger dan 2,5x66 of 2x75 en wil die intel P166MMX zelfs tot 2,5x100.

Oh ja: Intel P166MMX rulez, 250MHz en dan evensnel als een K6/2-350 :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, na alle bovenstaande dingen heb ik ff de VIA site bekeken. En 1 ding is duidelijk: we hebben het over appels en peren;

Er zijn 2 CPU''s die we bespreken''

- de Cyrix III (Samuel)

en

- de C3 (Samuel II)

Over de Cyrix III:
- 0.18 micron
- geen L2
- 1.9V
- Multiplier lock:(

Over de C3:
- 0.15 micron
- 64KB L2 (naast 128KB L1; vgl. Duron)
- 1.5V
- multiplier onduidelijk

Ik heb ook gezocht naar reviews, maar kon niet vinden over de C3 (=Samuel2) CPU wat niet doo VIA goedgekeurd was. Geen OC info, dus. De meest uigebreide review was bij Digit-Life, maar nog steeds geen antwoord op de Tweak-vragen. Wel dit:
Our processor was operating during 24 hours without a heatsink and a fan. When working in ordinary mode in business applications the core kept the room temperature, with the business tests it warmed up a little, and only with the Quake3 we felt that it really could get hot. The processor reached 50 degrees C without any cooling, and no sooner had we switched off the applications it got cold immediately.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

ah, dat verklaart heel wat!
Lekker duidelijke naamgeving trouwes :(

Ik heb dus trouwes wel een review gevonden over de C3 (0.15 micron met samuel 2 core).

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1396&p=1

En de conclusie boort ''m regelrecht de grond in... verbaast me eigenlijk dat Anandtech zo negatief kan zijn over een processor. Lijkt haast wel een troll met die aanbeveling om een celeron te kopen ipv van een Cyrix C3.
Pagina: 1