Toon posts:

[BC3] EagleTEC M810LMR van Eagletec=PCChips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vanmiddag voor een pctje op de afdeling een mobo gekocht bij Micro Direct, een EagleTEC M810LMR.

Aangezien ik op internet weinig kon vinden over Eagletec(www.eagletec.com maakt geen mobo''s) heb ik zwaar het vermoeden dat dit een PCChips mobo is, aangezien het typenr. van het bord gelijk is aan die van PCChips.
Alleen het plaatje op de PCChips site komt niet helemaal overeen met het bordje die ik heb.

Kan iemand dit bevestigen, wel handig ivm. met evt. BIOS-updates in de toekomst.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Probeer Elitegroup eens.

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-07 20:11

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso (2x) - Pelletkachel (2x) - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Webasto Unite MID

Verwijderd

Dat plaatje wijkt inderdaad iets af, al lijkt ie er wel veel op.
Hier heb ik even een echte pcchips MB810LMR scan neergezet (koelvin was tijdens de scan van de SiS chip af omdat ik effe wilde weten wat voor chip er precies opzat).

Waar heb je dat eagletec mobo gekocht, en wat koste ie? Ik ben wel tevreden met dit bordje ik denk dat ik er nog een ga kopen.

Update: oeps, ik zie het al, Micro Direct.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het zou idd van PCchips kunnen zijn... die moederborden van hun bijvoorbeeld, die fl*kkeren ze helemaal vol met allemaal chips van onbekende en verschillende hardwarefabrikanten en die site van hun ziet er ook erg vaag uit, dus het zou me niets verbazen als het logo ook niet klopt. Ik heb tot nu toe alleen nog maar problemen gehad met dat PCchips spul.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Yep, ''t is dezelfde... heb even de biossen vergeleken, die zijn identiek.

Verwijderd

Ik schijn mij te herinneren dat Elite Group ooit eens Eagle heeft overgenomen.

Bunny,
Heeft dat bordje de optie in de BIOS de multiplier te veranderen?
Beide sites (PCChips en Elite) zijn er zeer vaag over, bij Elite zie je hier en daar wat gemompel over ''Magic Settings'' en ik geloof dat PCChips ook iets wat daar op lijkt in het PDF bestandje van het manual heeft.

Teja of Tenee dus zoiets of multi soft cpu hebben settings ding dat .. ;)

Verwijderd

Nee, niets van dat alles: geen voltage settings, geen multiplier settings.
Hij laat ze wel zien in de bios, maar je kunt ze niet aanpassen.
Het enige dat ie kan is de FSB op 100 of 133 zetten, en met een FSB van 100 kun je het geheugen op 100 of 133 zetten.

Maar een beetje een tweaker laat zich daardoor natuurlijk niet dwarszitten: met inkleuren en (lastiger) verbreken van de juiste bruggen kun je alles op je TBird of Duron zelf instellen, en het mobo doet wel gewoon wat de processor vraagt.

Zelf heb ik de multiplier van m''n Duron-750 van 7.5 naar 7 teruggezet (kleuren + 1 brug wegkrassen), het voltage van 1.6 naar 1.8v (alleen kleuren), en vervolgens de FSB van 100 naar 133MHz gezet in de bios. Resultaat:
Duron-750@933 op dit bordje van 235 piek!
(met onboard VGA 3D, sound, 56K6 modem en 10/100MBit netwerk...) :9

Ik heb echt spijt van m''n ABit KT7-A, daar heb ik het dubbele voor betaald voor alleen het kale bord, en veel meer ellende mee gehad!

Het bordje van Elite, de K7SEM, is trouwens WEL wat anders: zit wel een SiS730S chipset op, maar ze hebben ipv de SiS900 netwerkcontroller de RealTek 8139C gebruikt (die vind ik een stuk minder: die RealTek netwerkcontrollers vertonen bij mij altijd het verschijnsel dat er soms wel een factor 10 performance-verschil zit tussen pull en push van data, m.a.w. soms kun je beter data van systeem A naar B HALEN dan van B naar A STUREN, slaat echt nergens op vind ik). En ook de bios van de K7SEM is anders.
Met mijn benchmarks was het PCCHIPS bordje tot 10% sneller met de onboard 3D dan de Elite... De enige verklaring die ik daarvoor heb, is dat de default memory-timing van de Elite veel behoudender staan ingesteld (ik heb ze op default laten staan, misschien had ik ze moeten aanpassen, die Elite heeft in tegenstelling tot de pcchips WEL de mogelijkheid om met de memory-timings te knutselen, en kon de fsb ook op 103 ipv 100 zetten, maar ja, een Duron-750@773 is nou niet echt iets om blij van te worden).

Verwijderd

Humphhh jammer ;)
Het bordje was interessant als upgrade voor het 2e systeem hier. (K6-2/500 met Intel 740 agp brrrr....)

Maar aangezien ik daarvoor geen PC133 geheugen heb, wordt dat ook weer minder.

De mindere prijs voor het systeem maakt krassen en verbreken van bruggen toch weer een optie. (Dit systeem is een KT7-RAID vind ik wel lekker en makkelijk luxueus overklokken.)

Laatst zag ik trouwens nog een interessante tip om met een paar naalden en een beetje laagstroom gewoon de bruggen weg te smelten.
:Y)

Mhh de SIS onboard Videokaart is beter ... tss

In ieder geval hardstikke bedankt voor de info ;)

Greetz,
Hooi.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, voor mij voorlopig geen BIOS-upgrade nodig.
Ik het gister het bordje erin gezet en Windows 2000 geinstalleerd, zaakje draait stabiel, en staat nu stof te verzamelen als server :)

Verwijderd

Hooi:

Hij support dus ook PC-100 geheugen als je je fsb tenminste niet op 133 wilt zetten.

Enne, ik heb ook een KT7, heb ik natuurlijk eerst die Duron750 mee getest (lekker makkelijk, gewoon vanuit de bios) wat ik kon halen (was dus 9.5*100 of 7*133 op 1.8v stabiel), en toen ik eenmaal de juiste settings wist ben ik gaan kleuren om hem op het PCCHIPS mobootje te zetten.

Doet me denken aan ''vroeger'' :+ toen ik eerst met een gekregen GFD m''n slot-A processortjes testte waarna ik aan het solderen ging...

Maar eh, voor zo''n mooi prijsje heb ik de moeite er graag voor over, en ''t is nog leuk ook om zo''n bordje optimaal aan de praat te krijgen (betere drivers zoeken, bios flashen, processor bekleuren en bekrassen :9 )

Verwijderd

die 810 is een echt cool, doet niets onder voor een KT7 geval (sorry, maar ik vind dat Abit er niet beter op wordt)

Verwijderd

Yep Bunny,

het zit er wel in dat ik ongeveer hetzelfde over niet al te lang ga doen.

Ik heb nog mijn ''reserve'' Duron liggen. Die kan ik op ca.900 laten lopen zonder veel problemen of hoge Vcore of Super Koelers.., en die zou ik dan kunnen aanpassen voor zo''n bordje.

Rob->
Of Abit nou beter was vroeger.. Mijn bovenste beste broer had ooit een bordje voor een K6-200 van Abit, met een TX chipset. Ik vind de KT7 toch wel een stuk beter, het is alleen jammer dat ze niet wat goedkoper zijn.

Ondertussen zijn ze met diezelfde KT7 wel de Rolls Royce van de overklokkers geoworden.

Natuurlijk zijn er ook mensen die i.p.v. een Rolls liever een Morgan sportauto hebben. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.morgan-motor.co.uk/products/img/4by4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.rroc.org/cotm/5lvf73.gif

Verwijderd

is Eagle Tec het zelfde als Elitegroup?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

He jongen.. dit is een dik half jaar oud draadje! Dan ga je toch niet reageren? Hou het maar gewoon in je eigen draadje!
Pagina: 1