[BC3] VIA versus 815EP

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het valt me op dat veel tweakers moederborden met VIA-chipsets hebben.
Ik zou graag eens willen weten waarom.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

anders hebben we niks meer te tweaken zobagger is via chips

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:34

IQM

i815EP is een vreselijk stabiele chipset. Eigenlijk merk ik weinig verschil tussen mijn vorige BX bordje en mijn huidige Asus CUSL2-C.

• BC3 Victim
Als de 815 zo stabiel is waarom zoveel Tweakers een moederbord met VIA-chipset?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
VIA is goedkoper en de 815 is alleen voor Intel cpu''s.

De meeste tweakers kopen AMD''s, mystery solved :)

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Zit in een droom pc tegenwoordig een Viper II ;)

Flickr

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

ALH

Op zaterdag 19 mei 2001 19:24 schreef IQM het volgende:
i815EP is een vreselijk stabiele chipset. Eigenlijk merk ik weinig verschil tussen mijn vorige BX bordje en mijn huidige Asus CUSL2-C.
Damn, jou systeem is gewoon een droom! :9~

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Op zaterdag 19 mei 2001 22:01 schreef ALH het volgende:

[..]

Damn, jou systeem is gewoon een droom! :9~
Overdrijven is ook een vak :?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Voordelen van VIA zijn dat ''ie erg makkelijk over te klokken valt en nog wat extra handigheidjes heeft. Zo is de keuze tussen Intel i815EP en VIA niet zo''n eenvoudige keuze. Dat varieert van bord tot bord.

Mensen (zoals ik) die gewoon niets van VIA moeten weten kunnen dan iig altijd bij Intel terecht. :P

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Op zaterdag 19 mei 2001 23:29 schreef ecteinascidin het volgende:
Voordelen van VIA zijn dat ''ie erg makkelijk over te klokken valt en nog wat extra handigheidjes heeft. Zo is de keuze tussen Intel i815EP en VIA niet zo''n eenvoudige keuze. Dat varieert van bord tot bord.

Mensen (zoals ik) die gewoon niets van VIA moeten weten kunnen dan iig altijd bij Intel terecht. :P
Juist, en hier spreek ik ook keihard van mee :D

Ik moet ook (om maar beschaafd te redeneren) niks van VIA hebben. (via via via altijd, allemaal omwegen :P).

Echter, ik wil meer dan 512 MB in m''n systeem kunnen hebben (heb nu al 512, en ik wil uitbreiding mogelijk houden).....

DUS..... dat wordt automatisch iets van een Intel 440BX chipset, nog de beste tot nu toe naar mijn mening EN ervaring

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Op zondag 20 mei 2001 03:19 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Juist, en hier spreek ik ook keihard van mee :D

Ik moet ook (om maar beschaafd te redeneren) niks van VIA hebben. (via via via altijd, allemaal omwegen :P).

Echter, ik wil meer dan 512 MB in m''n systeem kunnen hebben (heb nu al 512, en ik wil uitbreiding mogelijk houden).....

DUS..... dat wordt automatisch iets van een Intel 440BX chipset, nog de beste tot nu toe naar mijn mening EN ervaring
Yes, exact mijn mening. Een BX@133 is en blijft voor mij het beste voor de PIII. Je kan er zonder problemen 4 double-sided DIMM''s op kwijt, en de BX benut deze ook nog eens erg goed; de beste random memory benadering van alle chipsets (wat nog belangrijker is als de max doorvoer). En dan te bedenken dat dit ''stuk antiek'' straks z''n 4e (vierde!) jaar in gaat. Eigenlijk is er nog één chipset iets beter: z''n grote broer i440GX. Hier kan je zelfs 2GB op kwijt en hij gaat nog iets strakker om met het ram. Jammer dat daar geen 133MHz capable borden van zijn gemaakt, anders zat die er nu bij mij in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1